2024. november 21.
Az energiamegtakarítás morális és stratégiai kérdéssé vált

Az energiamegtakarítás morális és stratégiai kérdéssé vált

Az ingatlankezelőknek fel kell ismerniük, hogy ma már csak szolgáltatásfókuszú, a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektető üzemeltetési stratégiával lehet elnyerni a bérlők bizalmát.

A globális ingatlankezelőknek a Covid-járványok és az energiaválság hatására teljesen át kellett alakítaniuk az üzemeltetésről vallott gondolataikat és stratégiájukat, hogy fenntartsák cégük pozitív egyenlegét, illetve a bérlőikkel ápolt jó kapcsolatot. „Az ingatlanüzemeltetés világa egyre inkább a szolgáltatás- és élményalapú folyamatok felé halad. Eleinte kényelmesen működtünk mi is, mostanra viszont folyamatosan új célokat kitűző, változásokat megélő vállalattá váltunk. A folyamatos változással kell lekövetnünk a bérlői igényeket” – fogalmazza meg a lényeget Győri Gyula, a CPI Facility Management vezetője.

Egy átlagos dolgozó számára már nem számít különlegesnek, ha bejárhat egy normális felszereltségű bérleménybe, és napi 8 órát eltölthet az irodában. Pozitív légkört sugárzó, szolgáltatásbarát és a fenntarthatóságra is összepontosító helyiségekre vágynak az emberek, és ezt csak megfelelő minőségű üzemeltetéssel lehet elérni. A szakember úgy látja, egy ingatlankezelő cégnek erkölcsi kötelessége, hogy magas minőségű üzemeltetési tudással adjon bérbe épületeket. Hogy ezt hogyan lehet elérni? „Mi a tegnapi működtetési tapasztalatokból készítünk sok-sok adatot, és ezek alapján tudjuk javítani a holnapi szolgálatatások színvonalát.”

 

Minél kisebb a lábnyom, annál jobb

A dolgozók komfortszintjének alakulását ma már nem csak maga az irodai környezet és a benti szolgáltatások, de az épület természetre gyakorolt hatása is befolyásolja. Az üzemeltetőknek ezt is figyelembe kell venniük, és úgy kell megtartaniuk, növelniük a kényelmi színvonalat, hogy egyre kisebb környezeti lábnyomot hagyjanak maguk után. Nem mellesleg a bérlők bizalmát is növeli, ha a bérbeadó hosszú távon fenntarthatóvá, olcsóbbá tudja tenni a működést.

A tapasztalat azt mutatja, a nagyobb bérlők számára ma már alapvetés, hogy minél zöldebbek legyenek, ez az üzleti modell része, és vonzerő a leendő munkatársak számára is. A piac némiképp kierőszakolta a zöldebb működést. Az energiamegtakarítás az üzemeltető cégek számára egyúttal morális kérdés, másrészről stratégiát kell hozzá alkotni.

„Bevezettük a zöld szerződést, bérlői fórumokat tartunk, ahol elmagyarázzuk, miért változtatunk például az energiabeszerzésben, miért telepítünk napelemeket, hőszivattyút. Átláthatóvá tesszük számukra a mindennapi folyamatainkat. Csak a bérlőkkel közösen tudunk fenntartható célokat kitűzni. Az energiakrízis növelte az egymásrautaltságunkat, ők is jobban érzik, hogy gazdasági szükségletté vált a fenntarthatóbb működés” – mondja Győri. 

Az energiafogyasztás a célzott beruházások mellett hatékonyan csökkenthető, ha munkaidőn kívül a szellőztetési, hűtési, fűtési rendszereket alacsony fokozaton működtetik az üzemeltetők. A szakemberi szerint a környezettudatosság nem okoz problémát a munkatársak körében, ha megfelelően tűzik ki a célokat, és megkapják a szükséges információkat.

A CPI Property Group 2022-ben az Immofinanz és az S Immo vállalatok többségi tulajdonosa lett. Noha több, a portfólióba került új épület jól működik, szükséges volt a változtatás, és egységesítés a CPI üzemeltetési stratégiájának megfelelően. Az energiastratégiának köszönhetően a vállalat el tudta elérni, hogy az átvett épületek gáz- és villamosenergia díjai 40-50 százalékkal csökkenjenek.

Győri Gyula kitért rá, fontosnak tartják, hogy üzemeltetési költségeik a valóságot tükrözzék. „Ha mi egy egyszerű széket teszünk be egy irodába, nem mondjuk rá, hogy fotel, ha fotelt teszünk be, akkor fotelként hirdetjük, és úgy árazzuk. A szolgáltatásainkat tekintve teljesen átláthatóak vagyunk.”

Megosztás

Emil Frey: ma 25.000-en dolgoznak az egykori szerelőnek

Menedzsment

Emil Frey: ma 25.000-en dolgoznak az egykori szerelőnek

  • 2024.10.10

Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult. A születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.