2024. október 13.
14 bevásárlóparkkal bővült a CPI retail portfóliója

14 bevásárlóparkkal bővült a CPI retail portfóliója

A CPI Hungary retail immár 275 ezer négyzetméteren várja évi 65 millió látogatóját. A bevásárlóközpontok mellett, a retail parkok jelenléte is erősödött azzal, hogy a portfólió két CityMarkettel és 14 Stop Shoppal gyarapodott.

A prágai központú CPI Property Group magyar leányvállalata mára 275.000 négyzetméternyi retail területtel rendelkezik, amin olyan bevásárlóközpontokat üzemeltet, mint a tavalyi évben teljeskörűen felújított Campona vagy a Pólus. A cégcsoport egyik értékes épülete a megújult Blaha Lujza tér közelében fekvő Europeum Bevásárlóközpont. A bevásárlóparkok szárnyalnak, eredményességük a gazdasági kihívások ellenére is töretlen, a házak bérbeadottsága 100%-os.

Ha a teljes retail portfóliót nézzük, szintén kedvezőek a teljesítménymutatók: 97%-os bérbeadottság mellett több, mint 200 brand a bérlők között, valamint évi közel 65 millió látogató. 2023. első félévében a látogatószám azonos szinten mozgott, mint előző év azonos időszakában. A cél természetesen az eredmények fokozása, amihez elengedhetetlen üzemeltetői oldalról a folyamatos adaptáció a változásokhoz, a vásárlói szokások lekövetése és az átállás az élményalapú vásárlásra, hiszen ma már inkább élményközpontként kell a bevásárlóközpontokra tekinteni, mintsem üzletek sokaságára. 

 

Hogyan alakul a 2023-as év a várakozásokhoz képest?

2023. negyedik negyedévében pozitívabb a vállalat jövőképe, mint az év elején azt jósolni lehetett. A recesszió hatásai természetesen érződnek, a partnerek kivárnak a szerződéskötésekkel, ugyanakkor az üzemeltetés nem húzta be a kéziféket látogatószám növelő akciók és felújítások terén.

A jövőt érintő várakozásokról Madler Attila, a CPI Hungary Asset Management igazgatója azt mondta, hogy „a kisbérlői bizalom visszaesést mutat a korábbi évekhez képest, új igény alig jelentkezik 50-150 m2-es üzlethelyiség méretben. A fentiek eredményeként a bérlők lényegesen óvatosabbak és megfontoltabbak a bérleti szerződések tárgyalásakor, valamint a megállapodott üzleti feltételeket illetően.”

A retail stratégia alapja a házak színvonalának emelésében, a változó gazdasági környezethez igazított ideális bérlői mix kialakításában, a látogatószám növelésében, valamint az élményvásárlást biztosító vevőfókuszú környezet megvalósításában rejlik, amihez egy kiváló csapatnak kell az alapot biztosítani.

„Várhatóan magas éves inflációs ráta (18-19%) és a folyamatosan növekvő üzemeltetési költségek ellenére 16 új bérleti szerződést, 83 hosszabbítást írtunk alá kb. 53.000 m2-re 2023. első három negyedévében. A nagy nemzetközi bérlők; Sinsay, House, Cropp, New Yorker, Sports Direct, TEDI, Flying Tiger terjeszkednek továbbra is. Hozzávetőleg 3.500 m2-re tárgyalunk jelenleg is új bérleti szerződést” – tette hozzá Madler.

 

Megosztás