2024. június 18.
Ismét a divaté a főszerep a fővárosban

Ismét a divaté a főszerep a fővárosban

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár tizenharmadik alkalommal, 2024. január 22. és 28. között rendezi meg a Budapest Central European Fashion Week-et.

A divathét fő helyszíne a Szépművészeti Múzeum épülete lesz, a Fashion Hub sokszínű, főként a Z-generációra fókuszáló programjainak pedig az Andrássy úti Hungarian Art and Business épülete ad otthont. Az esemény a tradíciók és a modernitás, az értékőrzés és a kortárs szellemiségének találkozását hozza el a nagyközönség számára.

 

A Budapest Central European Fashion Week az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált, a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben. A programsorozaton több mint 20 márka mutatkozik be. Az egyes kategóriák az előző szezonban bevezetett szakmai elvek mentén, a rendezvényt támogató tanácsadó testület, az Advisory Board által kidolgozott kritériumrendszer alapján kerülnek kialakításra. A magyarok mellett régiós tervezők munkáival is találkozhat a közönség azzal a célkitűzéssel összhangban, hogy az esemény egyfajta hidat képezzen a térség országai között a szakmai színtéren. A régiós márkák jelenlétével emelt központi rendezvény lehetőséget teremt a kreatív ágazatok exporttevékenységének növelésére, a bemutatkozás egyúttal ugródeszkát is jelent a márkák számára a nemzetközi piacokra. A catwalk showknak és kollektív bemutatóknak a hazai és egyetemes művészeti örökség kiemelkedő helyszíne, a Szépművészeti Múzeum épülete ad otthont.

 

Az előző szezonban találkozhatott a közönség a BCEFW történetében először a Fashion Hub koncepciójával. A nemzetközi divathetek szakmai gyakorlatát követve, az itt megrendezett tematikus, ingyenes programok kötetlen formában mutatják be a divat világát. A BCEFW teljes ideje alatt, a Fashion Hub az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében várja a látogatókat. A szakmai előadások, fenntarthatóság és technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, kerekasztal-beszélgetések kifejezett célja a fiatalok, a Z-generáció megszólítása, inspirálása a divat irányába.

 

„A MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és desingipar pozícióját a régiós színtéren, az ennek jegyében megrendezett események pedig az ország turisztikai vonzerejét is növelik. A BCEFW helyszínválasztása országimázs szempontjából is nagyon előnyös, hiszen az érdeklődők, a nemzetközi szakmai közönség és a média képviselői a Szépművészeti Múzeum, a Városliget, a Hősök tere és az Andrássy úti HAB épületének lokációjába, a főváros egyik legfontosabb turisztikai központjába látogatnak” – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

 

A BCEFW helyszínei és programjai ötvözik az értékőrzés és a modernitás jegyeit. A Szépművészeti Múzeum a művészeti örökség üzenetét hordozza, a Fashion Hub pedig az új generációt állítja középpontja. Az esemény amellett, hogy hagyományteremtő céllal fekteti le legfontosabb szakmai elveit és koncepcióit, folyamatosan megújul, színesíti programjait. Azon túl, hogy a divatszakmai események között az egyik legmeghatározóbb a régiós színtéren, a múlt és jövő inspirációinak izgalmas találkozását hozza el.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison&Objet és Milan Design Week designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

 

Budapest Central European Fashion Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influencerek, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményezhetnek. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.

Megosztás

Két éves a Turizmus Konjunktúra Index

Trend

Két éves a Turizmus Konjunktúra Index

  • 2024.06.11

A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ), a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) és a Gazdaságkutató Zrt. (GKI) közösen szervezett sajtótájékoztatóját Gál Pál Zoltán, a VIMOSZ elnöke nyitotta meg, aki azt emelte ki, mennyire hiánypótló az index a szakmában.

Csökkent a vallás jelentősége a fiatalok életében

Trend

Csökkent a vallás jelentősége a fiatalok életében

  • 2024.06.4

Hogyan viszonyulnak ma a fiatalok a valláshoz? Milyen okok vezethettek az eltávolodásukhoz? Hogyan tud alkalmazkodni a vallás a mai fiatalsághoz, és hogyan lehet újra vonzóvá tenni számukra? Számos kérdés, kutatási adat, szociológiai értékelés és egy lehetséges válasz: az Aquinói Szent Tamás Akadémia innovatív képzése.