2024. június 23.
Hamarosan 1 milliárd körül járhat a teljes hazai influencer médiaköltés

Hamarosan 1 milliárd körül járhat a teljes hazai influencer médiaköltés

Elkezdődött az influencer média vásárlási piac mérése a Kantar Hungary és 4 vezető influencer cég összefogásával. Íme a tudnivalók, és a piac méretének becslése 2020-ra.

Összefogtak a piac vezető szereplői és a Kantar Hungary. Az együttműködés révén mostantól havi frissítésű, összesített influencer médiaköltési adatok állnak majd a megbízók és a médiatervezők rendelkezésére. A közös adatszolgáltatás fő célja a szektorral kapcsolatos edukáció és az influencer piac transzparenciájának növelése.

 

A magyar influencer piac szereplői egy korábban nehezen átlátható piaci szegmensben kívánnak új időszámítást kezdeni. Mostantól összesített influencer médiaköltési adatok jelennek majd meg a reklámpiac szereplői számára a többi hirdetési formához hasonló szerkezetben, azokkal összhangban. A tervek szerint meghatározott szektorokra bontott adatok is árnyalják majd az aggregált értékek alapján kialakuló képet.

 

Az együttműködésben jelenleg a Follow Me Agency, a NuHeadz Talent Management, a Special Effects Media és a Star Network vesznek részt. Ehhez a körhöz csatlakozott a Kantar Hungary, aki a saját tapasztalatai és szakmai standardjai alapján dolgozza fel az influencer médiaköltésekkel kapcsolatos információkat. A kommunikációs szakma a riport összesített eredményével a hazai reklámpiaci költéseket egyesítő Adex adatokban is találkozhat majd. Az influencer médiaköltések alapja a piaci szereplők önbevallása lesz.

 

A tavalyi év adatai és iparági szakértők véleménye szerint az influencer piac mérete Magyarországon éves szinten már meghaladhatja az 1 milliárd forintot. Ez egyelőre a teljes reklámtorta 1%-ánál kisebb szelet, ám várhatóan a digitális hirdetési szektor korábbi növekedéséhez hasonló ütemben emelkednek majd az influencer média költések is. A hazai piaci dinamikával kapcsolatban bizakodásra ad okot, hogy a világ legfejlettebb piacán, az Egyesült Államokban az influencer marketing iparág a Mediakix adatai alapján és az Insider Intelligence szerint a tavalyelőtti 8 milliárd dollárról jövőre már 15 milliárdra nő. Az USA-ban megkérdezett vállalatok 66%-a a reklámbüdzséjük több mint 10%-át, 17%-uk pedig már a költségvetésük felét fekteti influencer kampányokba.

 

Az influencer ügynökségi szakma összefogása azt is jelzi, hogy mára a valódi véleményvezérek megnyilvánulásai mögött komoly, professzionális szakmai háttér áll, olyan cégek, akikre bizalommal tekinthetnek a megbízók és a tartalomszolgáltatók is. Az együttműködést annak kezdeményezői a piaci evolúció természetes részének tartják, amely során a közös tanulási folyamat minden piaci szereplő számára tanulságokat hordoz majd.

 

Az összesített influencer adatok 2020. januárjától érhetőek el, mostantól kezdve havi frissítéssel. Az együttműködés nyitott az influencer piac mindazon szereplői számára, akik szeretnének hozzájárulni a piac fejlesztéséhez és átláthatóságához.

 

Megosztás

Két éves a Turizmus Konjunktúra Index

Trend

Két éves a Turizmus Konjunktúra Index

  • 2024.06.11

A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ), a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) és a Gazdaságkutató Zrt. (GKI) közösen szervezett sajtótájékoztatóját Gál Pál Zoltán, a VIMOSZ elnöke nyitotta meg, aki azt emelte ki, mennyire hiánypótló az index a szakmában.

Csökkent a vallás jelentősége a fiatalok életében

Trend

Csökkent a vallás jelentősége a fiatalok életében

  • 2024.06.4

Hogyan viszonyulnak ma a fiatalok a valláshoz? Milyen okok vezethettek az eltávolodásukhoz? Hogyan tud alkalmazkodni a vallás a mai fiatalsághoz, és hogyan lehet újra vonzóvá tenni számukra? Számos kérdés, kutatási adat, szociológiai értékelés és egy lehetséges válasz: az Aquinói Szent Tamás Akadémia innovatív képzése.