2025. február 5.
Fontosabb lett a net, mint a tévé

Fontosabb lett a net, mint a tévé

A UPC Magyarország közölt egy nem mindennapi felmérést.

A telekommunikációs szolgáltató 2018 első negyedévében ötezer fő online megkérdezésével készített kutatásából kiderült: az internet 37 százalék, a wifi 39 százalék számára közel annyira fontos egy háztartásban, mint a mosógép, vagy a vezetékes telefon, és kétszer több felhasználónak fontosabb az otthoni netezési lehetőség, mint a TV-előfizetés.

Az első az ár

A magyar felhasználók több szempontot is figyelembe vesznek a megfelelő internetelőfizetés kiválasztásánál, ahol először a szolgáltatás árára (48 százalék), a csomagban foglalt egyéb szolgáltatásokra (43 százalék) és a letöltési sebességre (43 százalék) fókuszálnak, valamint a jó wifi router (34 százalék) is döntő tényező számukra.

A UPC kutatása szerint korosztálytól függetlenül az emberek 89 százaléka wifin internetezik, és csak 49 százalékuk használ vezetékes internetet. A mobilinternet az otthoni használatban is egyre népszerűbb, 28 százalék internetezik így, ugyanakkor ez a 18-29 éves korosztály körében a legnépszerűbb.

Mindent visz a mobil

A magyarok legtöbbször hordozható eszközökről használják az internetet, leginkább mobiltelefonról (85 százalék), ezt követi 75 százalékkal a laptop, az asztali számítógép 52 százalékkal, illetve a tablet 44 százalékkal és végül az okostévé 33 százalékkal. Utóbbi egyre nagyobb népszerűségnek örvend a háztartásokban, hiszen funkcióival több eszközt is tud helyettesíteni.

Biztonsági szempontból nem a legoptimálisabb, hogy a válaszadók 43 százaléka még mindig a gyárilag beállított wifi jelszót használja, és a korhatáros tartalmak szűrésében sem alakult ki sokaknál a tudatosság - jegyzik meg.

A vállalat 2017. december 31-i adatai szerint a UPC a közel 1,8 millió magyarországi háztartást elérő és folyamatosan bővülő hálózatain összesen 683 100 kábeltelevíziós, 664 600 szélessávú internetes, 628 000 vezetékes telefon és 88 400 mobilszolgáltatást üzemeltet.

(MTI)

Megosztás

Az év színe 2025-ben a Mocha Mousse

Trend

Az év színe 2025-ben a Mocha Mousse

  • 2024.12.30

A Pantone Color Institute minden évben kihirdeti az év színét, amely inspirálja a divattervezőket, enteriőrtervezőket, valamint a stílus és divat rajongóit. Az idei sláger a Mocha Mousse árnyalat – a barna és bézs tónusok lágy keveréke, amely nyugalmat, eleganciát és természetes szépséget sugároz.