2024. október 13.
Egyre több SPAR márkaterméken van hulladékkezelési útmutatás

Egyre több SPAR márkaterméken van hulladékkezelési útmutatás

Az üzletlánc egyébként is nagy eredményt ért el a hulladékgazdálkodás területén: három év alatt csaknem 4 ezer tonnával csökkentette hulladéktermelését.

„2023-ban többek között döntöttünk arról, hogy kevesebb műanyagot használunk több termékünk csomagolásánál: például a közkedvelt S-BUDGET sertés darált hús új, flow-pack csomagolása 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül. Emellett jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarítunk meg azzal, hogy a logisztikai területen többször használatos rolli-ponyvával fedjük le a szállítmányok egy részét, az újonnan bevezetett digitális megoldásainkkal pedig a papíralapú adminisztrációt sikerült nagyban csökkentenünk. Mindezek révén hulladéktermelésünk több mint 1600 tonnával mérséklődött 2023-ban 2022-höz képest, három év alatt pedig csaknem 4 ezer tonnával csökkentettük a keletkező hulladék mennyiségét” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

 

A közelmúltban a vállalat számára a legnagyobb feladatot a január elsejétől elindult visszaváltási rendszer jelentette, amelynek keretében 339 saját üzemeltetésű üzletbe telepítettek REpont automatákat. A SPAR szeretné megkönnyíteni a vásárlói számára az otthoni gyűjtést. A folyamatos fogyasztói tájékoztatás mellett kétféle méretben elérhető, újrahasznosított anyagból készült palackgyűjtő táskát is kínál a vállalat, amelyek segítenek abban, hogy otthon mindenki praktikus módon gyűjthesse az üres csomagolásokat.

 

Örömteli, hogy ma már összesen több mint 700-féle árucikken szerepel hulladékos piktogram. Ezzel a megoldással a vállalat a vásárlóinak szeretne segíteni abban, hogy miként tudnak megfelelően bánni a termékek csomagolásával, felhasználásuk után hulladékként hogyan lehet megkülönböztetni és szelektálni azokat.

 

 

A SPAR lehetőséget teremt a hulladékok szelektív gyűjtésére is, így segítve az újrahasznosítás megvalósulását. A szelektív feldolgozás irányába tett fontos lépés, hogy mára a vállalat majdnem minden üzletében működik visszavételi pont papír, műanyag, üveg, valamint több helyszínen elérhető használt sütőolaj, elem és fénycső elhelyezési lehetőség. A vásárlók egy interaktív térképen kereshetik meg, hogy mely áruházakban találnak speciális gyűjtőpontokat a különböző hulladékfajták vonatkozásában. A kereső nemrégiben bővült a REpont automatákkal.  

 

Megosztás

Így is zöldíthető a turizmus

Trend

Így is zöldíthető a turizmus

  • 2024.10.10

A budapesti a&o Hostel jelentős lépést tett a fenntarthatóság felé azáltal, hogy befejezte egy korszerű napelemrendszer telepítését. A hostellánc célja a nettó nulla kibocsátás elérése 2025-re.

Legnépszerűbb OLED tévék 2024-ben

Trend

Legnépszerűbb OLED tévék 2024-ben

  • 2024.09.3

A nagy sportesemények mindig képesek felpezsdíteni a TV értékesítéseket. A gyártók is igyekezni ezekre az időszakokra időzíteni az új modellek piacra dobását.