Megújult márkastratégia mentén edukál a Groupama
- Kommunikáció
- 2021.11.20
A Next Nyugdíjbiztosítás novemberi kampányával debütál a Groupama Biztosító új arculata.
A járványhelyzet rávilágított arra, hogy napjainkban az emberek számos olyan kockázatnak vannak kitéve, amelyekkel korábban nem szembesültek. Erre is reagált a Groupama Biztosító azzal, hogy intézkedéseiben, mindennapi működésében alapvető értékké tette a fair hozzáállást. Áprilisban image kampány keretében vallott minden üzleti területét átható fair filozófiájáról, most ősszel pedig – a Greenroom közreműködésével – azt is megmutatja, hogy ezen elvek mentén a termékfejlesztésben is ügyfélbarát megoldások születnek.
A biztosítótársaság a tavaszi, a fair alapon való működést hangsúlyozó kampányának gondolatiságát vette alapul, amikor megalkotta legújabb, a nyugdíjcélú megtakarításokra bátorító kampányát, amelynek középpontjában az öngondoskodás fontossága áll. Az öngondoskodás kulcsszó a modern, magáért, élete alakulásáért felelősséget vállalni képes ember életében. A szemlélet annak a felismerésén alapul, hogy az egészségünk, emberi kapcsolataink minősége és ugyanígy az anyagi lehetőségeink is nagyrészt rajtunk múlnak. Az anyagi öngondoskodás fontosságáról egyre aktívabban kommunikálnak a pénzpiaci szereplők, hol a veszélyekre, hol az elérhető előnyökre helyezve a hangsúlyt, a biztosítótársaság célja azonban, hogy félelemkeltés helyett bizalmat építsen az emberekben a biztosítási védelem-forma iránt.
Mindezt új, letisztultabb logóval és látványosabb grafikai megoldásokkal teszi, mellyel a Groupama Biztosító ügyfelei számára még egyszerűbben és még közérthetőbben szeretné bemutatni szolgáltatásait.
„A márka új arculata és a márkastratégiát megalapozó „Fair alapon” platform a NEXT kampány kidolgozása során is fontos szerephez jutott. Az arculat erős, karakterközpontú jellegéből adódóan a kampány fókuszába a márka célcsoportját képező 40-es, középosztálybeli szereplők kerültek, akik a nem várt gazdagság megnyugtató – bár kevéssé valószínű – gondolatával játszadoznak el a kreatívokon. Az abszurd és figyelemfelkeltő alaphelyzetet a Groupama üzenete hozza vissza a valóság talajára: bár megvan rá az esély, hogy életünk váratlanul pozitív fordulatot vesz, ha meg akarjuk alapozni a boldog nyugdíjas éveket, annak az előtakarékoskodás a legjobb eszköze” – hangsúlyozta a Greenroom.
A kampány részeként a biztosítótársaság a sajtóban és a közösségi médiában ismertette egy témába vágó lakossági reprezentatív kutatás eredményét is. Ennek eredménye megmutatja, hogy az emberek többsége azt gondolja, hogy igényeihez képes szűkösen, vagy egyáltalán nem lesz elegendő a jövedelme a nyugdíjas éveiben, ugyanakkor csupán minden negyedik aktív felnőtt rendelkezik valamilyen nyugdíjcélú megtakarítással. „Ezért is fontos ezt a témát folyamatosan napirenden tartani – vallja Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR vezetője. – Egy megtakarításokat kínáló fair márkának kötelessége megismernie a fogyasztók attitűdjét, egyrészt, hogy minél többeknek segítsen megtalálni az egyéni élethelyzetek szerint járható út egyikét a biztonságos időskor eléréséhez, másrészt, hogy termékeit a valós igényeknek megfelelően fejlessze tovább. Legújabb biztosításunk esetében a rugalmasság kulcsfontosságú, ennek jegyében a piacon egyedülálló konstrukciót vezetünk be, amely esetében nincs szerződéskötési költség, és a havonta befizetendő összeg is alakítható ügyfeleink aktuális élethelyzete és lehetősége szerint.”