2024. július 15.
A Motorola csúcstelefonokkal tér vissza a magyar piacra

A Motorola csúcstelefonokkal tér vissza a magyar piacra

Az 1928-ban alapított márka mindig is innovációiról volt ismert. 90 éve játszik úttörő szerepet a mobil eszközök piacán: az első hordozható, majd az első kihajtható készülékek mellett az első 5G-s technikát is a chicagói illetőségű vállalatnak köszönhetjük.

Megérett a pillanat, hogy a nagymúltú Motorola ismét meghatározó szereplő legyen a mobiltelefonok piacán. A közelmúltban talán kevesebb hír látott napvilágot a márka háza tájáról, ami annak tudható be, hogy a konkurensek előbbre jártak a fejlesztésekben, a Motorola pedig hű akart maradni régi híréhez. Azonban amióta a Motorola Mobility LLC 2014-ben a Lenovo Group Holdings-hoz került, olyan komoly mérnöki és technológiai hátteret kapott a mobil telefon tervezéséért és gyártásáért felelő vállalati egység, hogy mára már az összes kategóriában fel tudják venni a versenyt a többi nagy gyártóval.

 

Ahogy Piró Péter elmondta, minden hazai operátornál és független forgalmazói csatornánál megtörtént a termékek belistázása. „Nemcsak fejlesztői, de retail oldalon is mindent megteszünk, hogy újra a köztudatba kerüljön a Motorola márka. Egy extra bevezető akció keretén belül például, most a Vodafone-nál a Motorola Razr 40 Ultra modellünk mellé elektromos rollert adunk ajándékba” – árulta el a Motorola magyarországi képviselője, hozzátéve, hogy azután, hogy a német Deutsche Telekom 7 új modelljüket vette be a kínálatába, nyilvánvalóvá vált, hogy a teljes európai piacon meglesz a bizalom a márka felé.

 

Kétségtelen, hogy a Motorola Edge és Razr modellcsaládjai fel tudják pezsdíteni a kínálatot azután, hogy elmúlt években egységes lett, már-már unalmassá vált a mobiltelefonok kinézete. Vagyis nem a kincstári optimizmus mondatja azt Vladislav Ivanov, regionális képviselővel, hogy Lengyelország, Szlovákia, Románia, Szerbia és Bulgária után hazánkban is kétszámjegyű piaci részesedést fognak elérni.

 

Ebben segít az a megállapodás is, amit két és fél évre kötött a Motorola a Pantone-nal azért, hogy az Edge és Razr modellek közül egy mindig az év díjnyertes színében pompázhasson. A 2023-as nyertes Viva Magenta színű modell jelenleg a Razr eladások 50%-át teszi ki.

Marek Toth szerint a fejekben még nem kapcsolódik össze a Lenovo és a Motorola, pedig sok előnye származik a felhasználóknak abból, hogy a két márka közösen fejleszt. „Eddig ilyen háttere csak az Apple-nek és a Samsungnak volt” – emelte ki a magyar, cseh és szlovák piacért felelős vezető, aki azt is hozzátette, hogy rengeteg pozitívumot hoz az, hogy a saját fejlesztésű Ready for app segítségével a laptop és a telefon kommunikál egymással, így csak wifire van szükség ahhoz, hogy valós idejű munkakapcsolat jöjjön létre a két készülék között. A pozitív felhasználói visszajelzések nyomán a Motorola már be is jelentette, hogy a Razr és Edge modellek után nemsokára az alacsonyabb kategóriájú G-szériában is elérhető lesz ez a rendszer.

Megosztás