Ahol csíp a munkáltatói márka
- Menedzsment
- 2019.05.13
Fiatalos csapat, inspiráló közeg, modern iroda, családias hangulat – ezek az unásig ismételt közhelyek legalább egyike minden álláshirdetésben előfordul. Az ígéretek gyakran üresek, viszont akad üdítő kivétel is: az IT-multi Liferay Hungary chili-nevelő versenye biztosan viszi a prímet a kreatív munkáltatói márkázásban.
Kevés az olyan munkahely, ahol a dolgozók egészen ki tudják, illetve akarják használni az iroda közösségi funkcióját: ennek részben okai az idő- és térhiány. A tény, miszerint a munkahelyek barátságosabbá, otthonosabbá tétele sok helyen akadozó, aggodalomra ad okot, ugyanis az egyre erősödő kiégési tendencia ellen ez volna a leghatékonyabb eszköz.
Léteznek azonban olyan munkahelyek, ahol a csapattagok minden lehetőséget megragadnak és kihasználnak arra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az irodájukból. Nem is feltétlenül szükséges a Szilícium-völgyig utazni ezekért az üdítő kivételekért, ugyanis hazánkban is akadnak olyan munkaközösségek, akik lelkesek a munkakörnyezetük jobbá tételében. A Liferay csapata a közösségépítést több fronton is példaértékűen folytatja, így számtalan közösségi programjuk mellett, egy nagyon ötletes és hasznos kezdeményezést is elindítottak. Mivel gyakran tartanak grill-partit, ebédelnek együtt az irodában és többen szeretik az erős, csípős ízeket, elhatározták, hogy saját chilit nevelnek a hatalmas, napos teraszon. De ha már saját kiskertet hoznak létre, miért ne indítsanak versenyt?
„Jelenleg több mint negyven palántánk van, ezeket folyamatosan gondozzuk, nyáron pedig leszüreteljük. Többen igazán komolyan veszik a versenyt, tápoldatozzák és szeretgetik a palántájukat. De olyan programozónk is van, aki a metál zenére esküszik, az ő palántája így ezt hallgat – meséli Szabó Imre, a Liferay marketing menedzsere. A chili-ből a kollégák szószokat készítenek, ezek ízét összemérik, így derül ki, mely évben, ki nyerte a chiliszósz készítő versenyt. Persze év végére mindig elfogy az összes szósz a közös sütögetések alkalmával.