2019. november 12.
A hiteles énmárka építés nem sprint, hanem maraton

A hiteles énmárka építés nem sprint, hanem maraton

A közösségi média és marketing aranykorában szinte mindenki rendelkezik személyes márkával. A kérdés inkább az, hogy az énmárkánk egy börtön vagy az önkifejezés eszköze.

Czagány Alexandra újságíró, a Brand Tester márkatesztelő park ötletgazdája és főszervezője a sokszor illúziókra alapozó kultuszépítés és a valós produktumot takaró rendszerépítés közti különbséget fejti ki TEDx előadásában.

 

A jelenkor egyik legnagyobb kihívása, hogy a társadalmi normák és elvárások halmaza már nem csak a személyes élettérben, de a virtuális térben is komoly próbák elé állítja az érvényesülni vágyókat, beszéljünk akár alkalmazottakról vagy vállalkozókról. Valamennyien sémáknak és különböző sikerdefinícióknak próbálunk megfelelni. Megalkotunk még egy személyiséget a külvilág számára, miközben a Facebook és Instagram oldalakat böngészve azt csodáljuk, hogy kedvenc influencereink mennyire spontán posztokat osztanak meg magukról.

 

Ez a közvetlenség azonban sok esetben rengeteg időt és előzetes kutatómunkát foglal magába, a lehető legtávolabb helyezve a spontaneitás fogalmát. A vállalkozók életében meghatározó a jól tervezett stratégia és átgondolt üzleti indulás, azonban a tőkehiány átgondolt megoldásokra késztetheti cégvezetőt. A marketing és kommunikációs szakemberek tanácsa ilyenkor, hogy kezdjünk el a személyes népszerűségre törekedni és az majd meghozza az üzleti sikereket is. Erős dilemmát vethet ez fel az emberben, az énmárkám legyen eladhatóbb, mint a termékem?

 

Az énmárka építés első és legfontosabb szabálya, hogy legyen egy egyedi és megkülönböztethető személyiségünk. Ez az instrukció már magában foglalja azt, hogy a jelenlegi személyiségünk egyáltalán nem egyedi, és a legkevésbé sem megkülönböztethető. Kommunikációs szakemberek hada láthat el tanácsokkal, de ha minden energiát és erőforrást a személyes márkába fektetünk, elérkezik az a pont, amikor már nem mondhatunk ellent a személyes márkánknak. Nem térhetünk el attól a képtől, amit felépítettünk és a saját magunk által létrehozott börtönbe zárjuk magunkat.

 

Kétségtelen, hogy az énmárka építés elengedhetetlen a mai világban, de nem mindegy, hogy milyen módon és ütemben alakítjuk ki.

 

„Egyre gyakrabban bizonyul a hatalom, az elégedettség, a siker illúziójának felépítése, az énmárka építés jól megtérülő befektetésének, de a népszerűség a valódi tudást sosem fogja pótolni. Az énmárka építés fontos az üzleti életben, de nem mindegy, hogy a rövidebb vagy a hosszabb úton visszük sikerre. Az igazi elismerésért nem kell megkettőződni, vagy ha mégis ez történik, akkor fel kell ismernünk, hogy ez az énmárka sprintje és képesek lennénk a maratonra is.” – magyarázza Czagány Alexandra, a Brand Tester márkatesztelő park társalapítója. 

 

Az ötletgazda köré épített kultusz éppen az elsőszámú értékről, magáról az ötletről viszi el a figyelmet. Ahelyett, hogy a viszonylag könnyen jött sikerre fektetjük a hangsúlyt, érdemesebb hosszútávú célokban gondolkodni és az énmárkánkkal a saját elképzeléseinket támogatni. Megtalálni azt az utat és csatornát, ahol a tudatunkba már oly mélyen beágyazott „like szám mérce” helyett megőrizhetjük valódiságunkat.

Megosztás

Tizennyolcadszor is Gyerek Sziget

Kommunikáció

Tizennyolcadszor is Gyerek Sziget

  • 2019.06.21

A Generali Gyerek Sziget mára az ország leghosszabb és programkínálatát, annak műfaját tekintve a legösszetettebb családi eseménysorozata, aminek megvalósulása a szponzorok jelenlétének köszönhető, hiszen a kezdetektől fogva ingyenes.