2024. április 16.
Újabb nemzetközi szervezettel indít mentorprogramot az MDDÜ

Újabb nemzetközi szervezettel indít mentorprogramot az MDDÜ

A neves olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) indít mentorprogramot a Magyar Divat & Design Ügynökség. A design SPEED néven futó program olyan, már stabil, akár külföldi tapasztalattal is rendelkező magyar formatervezőknek szól, akik elkötelezettek cégük további fejlesztésében.

A megállapodás értelmében az IED szakmai mentorai hat modulos előadássorozatot tartanak a mentoráltaknak, de a program részét képezi személyes konzultáció, illetve egyéni projektmunka is. A cél, hogy a magyar tervezők nemzetközi szinten is elismert designszakértőktől kapjanak támogatást, amely segítségével sikeresen fejleszthetik a márkájukat.

 

Az IED-et, az Európai Design Intézetet 1966-ban Francesco Morelli alapította. Az Európai Design Intézet több mint ötven éve működik a design, divat, vizuális művészetek és kommunikáció, oktatás és kutatás területén. Az IED nemzetközi vonatkozásban az olasz kiválóság zászlóshajója: a vezető nemzetközi vállalatokkal fennálló partnerségek a képzési stratégia alapvető részét képezik. Az oktatási program krediteken alapul, összhangban a legkorszerűbb európai intézményekkel. Mint nemzetközi irányultságú iskola, az Európai Design Intézet mind a 11 oktatási központjában fogad különböző nemzetiségű és kulturális hátterű hallgatókat: Milánó, Torino, Róma, Firenze, Velence, Cagliari, Como, Madrid, Barcelona, Sao Paulo és Rio de Janeiro.

 

Az IED világszerte ismert olasz designintézet, amely 50 éve működik, és méltán híres oktatóiról, akik a legelismertebb designszakértők közül kerülnek ki. A szakemberek a magyar tervezők számára előzetesen kiküldött kérdőív alapján feltérképezték a cégek egyéni szükségleteit, és ez alapján az MDDÜ szakmai képviselőivel közösen állították össze a képzési csomagot és jelölték ki a meghívott olasz előadókat. A design SPEED mentorprogramban való részvételre az IED és az MDDÜ egy 5 tagú szakmai zsűri zsűrivel közösen (Dr. Horváth Judit, Magyar Iparművészeti Múzeum Kortárs Dizájn Főosztályának vezetője; Majcher Barbara Magyar Formatervezési Tanács vezető főtanácsosa; Osvárt Judit Design Hét Budapest kurátora; Hosszú Gergely, Red Dot Díjas formatervező; Szőke Gábor Miklós, szobrászművész, designer), szakmai szempontok alapján az alábbi 6 márkát választotta ki: KOMONKA, Multifelt, POSITION Collective, sixay furniture, Viaplant és YOZA.

 

A magyar mentoráltak feladatait egy olasz professzor koordinálja majd, aki lépésről lépésre követi az egyes cégek munkafolyamatait. Az IED által nyújtott oktatási csomag hat know-how modult tartalmaz, valamint egyéni konzultációt és egy személyre szabott projektmunka elkészítését. A hat modul két fő témakörre épül: Design Marketing Program és Design Management Program, melyek az alábbi szakterületekre fókuszálnak a képzés során: Analízis, Kutatás és Üzleti pozicionálás, Innováció, Kreatív management, Termékfejlesztés, Brand management és kommunikáció.

 

„A szervezetünk mindig is az olyan együttműködésekben és projektekben hitt, amelyek a kreatíviparon belül történő fejlesztésekre és növekedésre koncentrálnak. Nagy örömünkre szolgál ezért, hogy az MDDÜ-vel megkötött együttműködési megállapodás révén kapcsolatba kerülhetünk Magyarországgal, és a helyi formatervezőkkel. Az eddigi tapasztalataink alapján úgy gondoljuk, hogy a magyar designerek számára alapvető fontosságú, hogy megerősödjenek abban az identitásban, amely hidat képezhet a nemzeti tradíció és az egyre sokszínűbb, táguló nemzetközi piac elvárásai között. Az IED képzése pedig ebben is segítséget nyújt nekik” – fogalmazott Giovanni Ottonello, az Istituto Europeo di Design művészeti vezetője.

 

A design SPEED mentorprogram célja előbbi mellett, hogy a mentoráltak felismerjék cégük, tevékenységük kritikus pontjait, illetve, hogy sikeresen pozícionálják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállhatják majd a helyüket, erősítve ezáltal az országimázst is.

 

„Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen szakmai múlttal rendelkező intézet oktatóival közösen tudunk tenni a magyar design ágazat fejlesztése érdekében. Az olasz design szcéna kiemelkedőnek számít az európai országok körében, ezért az MDDÜ már korábban is részt vett olasz designeseményeken, legutóbb például a milánói BRERA-n biztosítottunk kiállítási lehetőséget magyar formatervezőknek. A visszajelzések nagyon pozitívak voltak, ez is tovább erősítette bennünk azt a szándékot, hogy olasz szakemberekkel dolgozzuk ki a design SPEED mentorprogram oktatási rendszerét” – mondta el Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

 

Az ügynökség a 2018-as indulása óta folyamatosan monitorozza a magyar designvállalkozásokat, illetve kezdeményez párbeszédeket az iparági szereplők között. Ezekből a dialógusokból kitűnik, hogy a forráshiányból adódó nehézségek mellett az üzleti világban előforduló problémákra sok esetben – a releváns üzleti tudás hiányában – nem tudnak megfelelően reflektálni ezek a vállalkozások. Így annak érdekében, hogy a magyar designmárkák a nemzetközi piacon is sikeresebben megállják a helyüket, illetve a tervezők sikeresen tudják menedzselni a saját márkájukat, az üzleti tudás elengedhetetlen.

 

Megosztás

Rekordbevétellel nyitott a Most vagy soha!

Buzz

Rekordbevétellel nyitott a Most vagy soha!

  • 2024.03.19

A Petőfi Sándorról és a Márciusi Ifjakról szóló történelmi kalandfilm a nyitóhétvégén 75.551 nézőt vonzott a hazai mozikba, 162.070.136 forint bevételt generálva.