2021. szeptember 27.
Okosüveggel hűtik a reptereket

Okosüveggel hűtik a reptereket

A dinamikus üvegtábláknak köszönhetően nem kell többé bujkálni a beszűrődő napsugarak elől.

View nevű építőipari cég dinamikus üvegtáblái elviselhetőbbé teszik a reptéri várakozást. Az új technológiás Dynamic Glass üvegének felülete megszűri a nap fényét, így szabályozni is képes a nap energiáját. Tehát, egy sötétítővel ellentétben beengedi a természetes fényt, de csökkenti annak erősségét és a hőt nem ereszti át.

A kényelem nemcsak az utasok hangulatán javított, hanem vásárlási kedvüket is megnövelte. A dallasi Fort Worth nemzetközi repülőtéren az üvegtáblák beszerelése után az utasok 83 százalékkal több időt töltöttek a kapuk előtt elhelyezett üléseken, és 102 százalékkal megnőtt az alkoholfogyasztás is.

 

Csökkenti a rezsit

Az intelligens technológia alkalmazása csökkenti a stresszt és kellemes időtöltéssé változtathatja az általában kellemetlen várakozást. Emellett  köztudott, hogy a boldog utasok sokkal többet vásárolnak, ami tovább motiválja a projekt széles körű kiterjesztését.

A View az A28-as kapunál és az éttermi oszlop mellett cserélte ki a hagyományos ablakokat az új technológiás üvegtáblákra. Mindkét helyszín keleti fekvésű, így reggel és délelőtt elég komoly arrafelé a hőség,

Sean Donahue, a dallasi reptér igazgatója szerint a View-el közösen készített kutatás bebizonyította, hogy a projekt sikeres: az intelligens üveg csökkenti a reptér hűtési költségeit, ráadásul sokat javít az ügyfelek várakozási idejének minőségén, hiszen megszüntette a vakító fényt és lecsökkentette a beltéri hőmérsékletet.

Az alábbi infravörös képeken is látszik, hogy az üvegnek köszönhetően 10-15 fokkal hűvösebb klímát sikerült létrehozni, mint a hagyományos üveget használó reptereken.

 

 

A View Dynamic Glass okosüvegeit más amerikai reptereken is kipróbálták már: Bostonban, Charlotte-ban, San Franciscóban és Seattle-ben is új technológiás üveglapokra cserélték a hagyományos felületeket.

A View kimutatásai szerint a cég az elmúlt két negyedévben 25 százalékos növekedést produkált, és több mint 2 millió négyzetméternyi üveget szerelt be különböző ingatlanokba.

(via Forbes)

Megosztás

A kiabálás ellen kampányolnak

Buzz

A kiabálás ellen kampányolnak

  • 2021.08.27

Ingyenes hallásvizsgálatra invitálja a valós hallásproblémával rendelkező lakosokat az Amplifon napjainkban induló Hallom. Nem kell kiabálni kampánya.