2019. június 26.
Budapesti lány a New York-i divathét sztárja

Budapesti lány a New York-i divathét sztárja

Telt házzal és elsöprő sikerrel mutatta be 2018-as őszi-téli Golden Arrow névre keresztelt kollekcióját a Nanushka a New York-i Fashion Weeken.

Miután a New York Times, a Harper's Bazaar és az amerikai Forbes is elismeréssel adózott a magyar márkáról, több mint 300-an vettek részt a bemutatón a nemzetközi divatipar krémjéből, többek között olyan nevek, mint Lisa Aiken a Net-a-Porter fashion directora és az amerikai Vogue magazin számos szerkesztője. Így most Nanushkán a világ szeme: a nemzetközi divatipar a legfontosabb feltörekvő brandek közé sorolja a budapesti születésű Sándor Szandra márkáját. A londoni Browns és a párizsi Lafayette meghódítása után a New York-i divathéten is tarolt a magyar brand.

 

 

 A New York-i divathéten először mutatkozott be a Nanushka, és rögtön a legnagyobbak között kap helyet. New York-i idő szerint vasárnap délelőtt megrendezett bemutatóra már egy héttel korábban az összes nemzetközi szaklap és influencer jelezte részvételét. A prezentáción végül közel háromszáz ember tekintette meg a Nanushka legújabb kollekcióját, köztük Lisa Aiken a Net-a-Porter fashion director-a, Flossie Saunders a londoni Times divatszerkesztője, Susie Lau es Camille Charriére véleményvezérek.

 

Nanushka a nemzetközi porondon is hangsúlyozza magyar identitását. „Folyton azt kutatom, hogy hogyan tudok megújulni, és új módokon kifejezni, hogy honnan jövök és hová tartok. Ez a vágy az, ami segített visszatalálni a saját- és kulturális gyökereimhez, ami a Kelet és a Nyugat határán fekvő hazám történelméből adódik. Ennek a kulturális sokszínűségnek nyomán alkottam meg a 2018-as kollekciómat is” – mesélte Sándor Szandra, a Nanushka alapítója és tervezője.

 

A 2018-as őszi-téli kollekciót a keleti és nyugati kultúrák találkozása ihlette. Izgalmasan keverednek a szatén, selyem és vegán bőr anyagok a gyöngy részletekkel és piros színárnyalatokkal, amelyekben a Távol-Kelet kultúrája sejlik fel. Míg a pöttyös minták Párizst, és a Belle Époque hatását idézik, a török kárpitokra emlékeztető rózsás jacquard-szövetben a Közel-Kelettel közös múltúnk dereng fel. A farmer anyagok és a stilizált A-vonalak a Nyugat hatását képviselik, míg a krokodilbőr hatású vegán bőr kezeslábasok és övtáskák a posztszovjet berlini klubkultúrát. 

 

„A New York-i sikerek és soha nem tapasztalt érdeklődés alapján most már biztosan jelentősen felfelé kell módosítanunk az idei üzleti tervünk árbevételét, és fel kell készülnünk arra, hogy ezt a megnövekedett mennyiséget a tőlünk elvárt minőségben le is tudjuk gyártani” – mondta Baldaszti Péter, a Nanuska társtulajdonosa. A Nanushka 2016-ban állt újra növekedési pályára, amikor a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap befektetőként csatlakozott a magyar márkához. Az Alap beszállása nemcsak friss tőkét hozott, hanem teljes körű pénzügyi és kontrolling támogatást is, amely nélkülözhetetlen volt a cég átszervezése során. Az eredmények az elismerések mellett már a számok szintjén is láthatók: a nem auditált adatok szerint egy év alatt közel 2,5-szeresére nőtt a cég árbevétele, megközelítve a 770 millió forintot.

 

Megosztás

Szigetes kommunikátorok a LUPÁN

Arcok

Szigetes kommunikátorok a LUPÁN

  • 2019.05.15

A Sziget Szervezőiroda két munkatársa, Vető Viktória és Marinka Csaba mostantól nagyobb szerepet vállal a Gerendai Károly érdekeltségébe tartozó LUPA-tó kommunikációjában is. Vető Viktória, mint ahogy a Sziget esetében továbbra is, a sajtókapcsolatokért felelős, míg Marinka Csaba a LUPA belső és külső kommunikációját fogja egybe.