Kobayashi vezényli Verdi legszebb operáját és a Nemzeti Filharmonikusokat | BTL
2024. március 29.
Kobayashi vezényli Verdi legszebb operáját és a Nemzeti Filharmonikusokat

Kobayashi vezényli Verdi legszebb operáját és a Nemzeti Filharmonikusokat

Sokak szerint a Requiem Verdi legszebb operája. A mű egyházi szövegre, valóságos személy emlékére készült, több éven át formálódott azzá ami.

Kezdetben több zeneszerző tervezett közös gyászmisét Rossini emlékére, ez azonban nem valósult meg. Verdi akkor egy tételt írt meg, ezt kiegészítve született meg később a teljes mű, amelyet a híres olasz író és hazafi, Alessandro Manzoni emlékének ajánlott és 1874-ben mutattak be Milanóban.

 

Az érzelmek, szenvedélyek, gyász és öröm zenei kifejezésének nagy mestere teljes zenei eszköztárát felhasználja ebben a műben a halálra készülő, félelemmel, de egyszersmind a megváltásban való reménységgel teli ember lelkiállapotának ábrázolására. Különleges, csodálatos remekmű, amelynek hatása alól sokadszorra sem tudja kivonni magát a hallgató.

 

A Nemzeti Filharmonikusok április 24-i hangversenyének vonzerejét még tovább fokozza a karmester személye: Kobayashi Ken-Ichiro, aki évtizedekkel ezelőtt a zenekar vezető karmestere volt, és akinek vezényletével már többször lehetett részese a hazai közönség a Requiem felejthetetlen előadásainak.

 

 

Verdi Requiem

2019. április 24. 19.30
MÜPA Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Közreműködik:

·         Kobayashi Ken-Ichiro karmester

·         Sümegi Eszter szoprán

·         Ulbrich Andrea mezzoszoprán

·         Brickner Szabolcs tenor

·         Cser Krisztián basszus

·         Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)

·         Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Megosztás

Mesterek és tanítványok a Müpában

Kultúra

Mesterek és tanítványok a Müpában

  • 2024.03.3

Heinz Holliger és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar koncertjén generációk kézfogásának lehetünk tanúi. Bartók Béla volt Veress Sándor mestere, a Svájcba emigrált Veress pedig Heinz Holligert tanította a zeneszerzés művészetére.