TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Bogár forradalma – egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit címmel jelenik meg magyarul Dominik Imseng „Ugly is Only Skin-Deep” című könyve.

Újabb kötettel jelentkezett Kovács Levente kreatívigazgató (White Rabbit Budapest) és Berta László kreatív stratéga (Publicis Group) online szakmai fóruma, a Reklámtörténet: 1959-ben William Bernbach vezetésével a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, ami több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág „kreatívforradalmát”.

A VW Bogár hirdetései bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni – és ezzel a felfogással jó másfél évtizedre meghatározták a reklám- és marketingkommunikáció világát.

 

Nem véletlen, hogy a Think small – VW Bogár egyik első DDB-s (Julian Koenig szövegíró és Helmut Krone art direktor által készített) hirdetése – az Advertising Age „Az Évszázad Top 100 kampánya„ örökranglistáján a legelső helyen szerepel. Amir Kassaei, a DDB Worldwide legfőbb kreatívja pedig így nyilatkozik róla: „(...) még hosszú évtizedek távlatából is úgy fogunk majd visszatekinteni és hivatkozni a Volkswagen Bogár-kampányára, mint a kreatív reklámcsinálás alfájára és omegájára.”

 

A könyv szerzője exkluzív interjúkat készített a korszak számos reklám- és marketingszakemberével (köztük megszólal Carl H. Hahn is, aki 1959 és 1964 között a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezérigazgatója volt), hogy minél hitelesebben mesélhesse el egy különleges autó különleges reklámkampányának történetét.


Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan idézi fel a 60-as évek világát; a VW-bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti, ritkán látott Bogár-sajtóhirdetés képével illusztrálja a kicsi kocsi amerikai diadalútját.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése