TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Egyre több kkv él a hagyományos lízingelés és a tartós bérlés lehetőségével, hiszen gyakran olcsóbb, egyszerűbb és hatékonyabb megoldás, mint a beruházás. Persze sokan ebből megállnak a látszólag kedvező árnál, holott van még pár igen jelentős összetevő, amit figyelembe kell venni.

Az elmúlt évek lízingpiaci növekedése figyelemre méltó Európában és hazánkban is. Szakértők szerint ez a tendencia folytatódik a következő években is. Ezért érdemes áttekinteni, hogy mik a lízingcég választás buktatói és lehetőségei az elsőre vonzónak tűnő ajánlatok és a konstrukciók hibáinak elkerülése érdekében. Elvégre a biztosítások esetében is körültekintően választunk partnert, miért lenne más a helyzet ebben az esetben? Egy nem túl alaposan átgondolt opció lassú jóváhagyást, a bérbeadó teljesítési képtelenségét, rejtett díjakat vagy rosszabb bérleti feltételeket eredményezhet. A legjobb bérleti megállapodás biztosítása érdekében tehát elő kell minősítenünk az ajánlattévő lízingcégeket. Amikor lízingről beszélünk, akkor most elsősorban az operatív lízinget (tartós bérlet) értjük alatta, de az összehasonlításban érintőlegesen megjelenik a többi konstrukció szerepe is, hiszen az első lépés az, hogy eldöntsük, a hagyományos vagy az operatív lízing előnyösebb cégünknek.

 

Az igényeinkből ne adjunk le!
Mik lehetnek azok az alapelvek, amelyeket érdemes figyelembe vennünk? Az első szempont mindenképpen a rugalmasság. Míg a nagy, jellemzően bankok, vagy pénzügyi és iparvállalatok kezében lévő lízingcégek kétségkívül nagy szakértelemmel és olcsóbban dolgoznak, mint a kkv-k ellátására specializálódott társaságok, azonban ezzel egyidejűleg nem rajonganak a túlzottan egyedi elképzelésekért, igényekért. Igaz ez akár egy nagyobb értékű, egyedi konfigurációval bíró személyautóra, de egy olyan kisebb értékű gyártó- vagy informatikai eszközre is, ami csak az adott felhasználó számára jelent értéket, ezért később a lízingcégnek is nehezebb lesz értékesíteni. Fontos tehát megtalálni azokat a speciális lízingcégeket, akik akár egyedi eszközre, adott beruházás méretre, adott ügyféltípusra vagy szegmensre specializálódtak.

 

Mérlegelni kell!
„A fentieket csak megerősíteni tudom, ugyanis gyakran találkozom egyedi kérésekkel, igényekkel a lízingkonstrukciók során” – mondta el Székely Balázs, a Rentasystem ügyvezető igazgatója. Szerinte ilyenkor az ügyfélnek azt kell megértenie, hogy bár a refinanszírozás miatt egy nagyobb lízingcég lehet, hogy egy-két százalékkal alacsonyabb kamaton tud dolgozni, de egy kkv-kre specializált vállalat teljes folyamata akár sokkal gyorsabb is lehet az elbírálástól a tranzakció lebonyolításáig.  Ezek a cégek akár teljesen egyedi autó vagy gép beszerzését is tudják kezelni, és az árkülönbség akár csak néhány tízezer forint lesz. A saját bőrünkön tapasztaljuk, mekkora értéket jelentenek ezek a tényezők az ügyfeleink számára.

 

A megfelelő lízingcég kiválasztása megéri az erőfeszítést. A helyes folyamattal nem pazaroljuk el az időnket a számunkra nem megfelelő partnerekre. Nézzük is meg, melyek a legfontosabb szempontok a lízingcég választás során, és csak utána kötelezzük el magunkat.

 

1, Klasszikus lízing vagy operatív (tartós bérlet) A pénzügyi lízingnél a lízingelt eszköz a mérlegben szerepel, az operatív lízing a mérlegen kívüli finanszírozást teszi lehetővé. Az eszközök ilyenkor nem hosszú lejáratú kötelezettségként szerepelnek, és ez javítja az adósságszolgálati mutatót. Emellett nem terheli a hitelképességet, és ÁFA visszaigénylés is lehetséges. Ezért is tör gyorsan előre a tartós bérlet.

 

2, Egyedi igények Amit szeretnénk, az egy itthon nem elérhető, egyedi beszerzést igénylő jármű vagy pedig tömegigényt elégít ki, és akciós járművekből válogassunk. Előbbi esetben egy rugalmas kkv-finanszírozó cég a jó választás, utóbbi esetben már szélesebb a cégpaletta, de itt is érdemes megnézni, hogy milyen az adott cég szolgáltatási palettája, milyen extrákat nyújt, amire szükségünk lehet egyszer.

 

3, Hosszú távú potenciá Csak egy szakterület (pl. autók) vagy akár komplexebb igények (autó, IT, gépek) is szerepelhetnek cégünk jövőbeni tervei között. Ha csak egy termékkör érdekes, az leegyszerűsíti a keresést, mert sok cég kínál például autó operatív lízing szolgáltatást. A cégek többsége általában egy vagy esetenként két termékkört finanszíroz. Ezért, ha a jövőben várható, hogy IT-eszközöket, gépeket, berendezéseket és autót is be kíván szerezni a cég, vagy akár energetikai fejlesztéseket valósítana meg, akkor már eléggé leszűkül azok köre, akik ezt tartós bérletben is nyújtani képesek, így érdemes ezeket a cégeket választani, hiszen ezzel hosszabb távú partnerség és jobb árak is járhatnak.

 

4, A cég reputációja, értékelése, ügyfelek véleménye, arculatának minősége Aki ad magára, az az üzletére is ad majd. Nézzük meg azt is, milyen értékeléseket kapott a közösségi médiában vagy akár a Google-on. Ha ennek értéke 4 alatt található, akkor többször is érdemes meggondolni, hogy kihez forduljunk. Ha 4,4-4-5 körül alakul ez az érték, akkor egyfajta garanciánk van rá, hogy nagy baj nem történhet velünk.

 

5, A válaszadás gyorsasága, a folyamatok olajozottsága Fontos mérőszám, hogy a kapcsolatfelvételi folyamat milyen, milyen gyorsan veszik fel a telefont, milyen gyorsan reagálnak egy-egy levélre vagy visszahívás kérésre, milyen gyorsan érkezik az ajánlat, az hogy néz ki, érthető és esztétikus-e. Érződik, hogy profi a szervezet és sok ügyletet lebonyolított már avagy sem.

 

6, Ár/érték arány És természetesen ez a végső mérce. Megérhet-e egy kicsit több pénzt egy profi és rugalmas szolgáltató, vagy az a havi pár ezer forint is számít? Kivel és kikkel kell majd kapcsolatban lennem a bérleti folyamat közben a következő 3-4-5 évben? Lehet-e még bérleti szándékom más termékkörben? Létezik majd az adott cég 3 év múlva is? Van-e olyan egyedi igényem, ami azért megér egy kis felárat nekem (pl teljesen egyedi autó beszerzése).

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése