TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az Integrált Jogalkotási Rendszer (IJR) bevezetésével az állampolgárok és vállalkozások is jobb minőségű szolgáltatást várhatnak a közigazgatástól.

Az IJR-ben több olyan szolgáltatást is kialakítanak, amelyeket más szervezetek, intézmények, hivatalok is széleskörűen felhasználhatnak. Ehhez a már meglévő közigazgatási sztenderdek és szabványok használata szükséges. Az IJR által a természetes személyeknek nyújtott szolgáltatások csak abban az esetben lehetnek személyre szabottak, ha az érintett személy azonosítható. Amellett, hogy az IJR állampolgári szolgáltatásainak lehető legbővebb köre egyszerű felhasználói regisztráció alapján is elérhetővé válik.

A rendszer az azonosításban támaszkodni kíván a KAÜ-re (Központi Azonosítási Ügynök).  Ez teljeskörű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. A KAÜ magába foglalja az ügyfélkapus azonosítást, illetve egyéb – a Kormány által kötelezően nyújtott – személyazonosítási megoldásokat. Az Ügyfélkapu lehetővé teszi, hogy a felhasználók a személyazonosság ellenőrzése után kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó intézményekkel.

 

Míg az állampolgárok és vállalkozások számára nyújtott egyes szolgáltatások önállóan is elérhetők lesznek, az IJR projekt során létrehozott e-közszolgáltatások teljes körét a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen, a SZÜF-ön keresztül szeretnék elérhetővé tenni.

 

Az egységes ügyféloldali hozzáférési koncepciója

  • az IJR alapfelhasználói szempontjából egy külön rendszermodulon (IJR autentikácós modul),
  • a tágabb felhasználói kör tekintetében (vállalkozások és lakosság) szempontjából a Központ Azonosítási Ügynök (KAÜ), valamint a Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF) -ön
  • az IJR rendszerben előálló jogi adattárhoz való közvetlen, bármeny külső rendszer általi B2B hozzáférés tekintetében pedig a Központi Kormányzati Szolgáltatás Buszon (KKSzB-n) keresztül valósul meg.

Ennek megfelelően:

  • az IJR autentikációs modul összefogja a rendszer fő alapfelhasználói csoportjainak már meglévő autentikációs megoldásait, így pl. a kormányzati felhasználók a rendszerhez is az EIAD segítségével fognak a rendszerhez hozzáférni egy egységes böngészőfelületen, kiegészítve ezt az otthoni (távoli) elérést is biztosító korszerű kétfaktoros autentikációs megoldással
  • a jogalkotási folyamat eredményét megjelenítő, a projekt során kibővítésre kerülő Nemzeti Jogszabálytár (NJT) a vállalkozások és a lakosság számára (többek között) a KAÜ-n keresztüli hozzáférést is biztosítja, mind a böngészőn keresztüli, mind a mobil alkalmazás tekintetében.
  • az NJT mint kereső és egyéb szolgáltatásokat biztosító rendszer elérése a SZÜF felületen is biztosításra kerül. A KAÜ bejelentkezéstől függően különböző szolgáltatási szintek érhetők el.
  • az IJR eredményeinek széleskörű, automatizált felhasználását a rendszer a SZEÜSZ-szé minősíthető szolgáltatásokkal, API-kon keresztül támogatja. Ezen API-k a technológiailag egységesített, szabályozott hozzáférést biztosító, 2018-tól élesben működő KKSzB-n keresztül lesznek elérhetők. A KKSzB-n tehát a többi állami nyilvántartással együtt egy jogszabályokat és azok változását figyelő szolgáltatáscsomag is megjelenik a projekt eredményeképpen.
  • az IJR fejlesztése során kiemelt cél az egyszerűség és közérthetőség alapelve, illetve a felhasználói igények előtérbe helyezése. Több platform és böngésző is támogatott lesz, illetve elkészül a mobil nézetre való optimalizáció, egységes űrlaprendszeri háttérrel. A fejlesztések során kiemelt szempontként kezeljük az akadálymentesítési elveknek való megfelelést.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése