TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Egyre többen köszöntenek online

8276
Lassan véget ér 2017 és a karácsonyi időszakban az is kiderült, hogy a legnépszerűbb eszköz szeretteink köszöntésére immár nem a telefonhívás, vagy az sms, hanem a (mobil) internet. Sokan köszöntenek MMS-sel is – a fényképes üzenet épp idén ünnepli 20. születésnapját.

Egyértelmű a mobilinternet népszerűségének növekedése, ezzel együtt pedig valamelyest csökken az SMS és telefonhívás használata – derült ki a Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzéséből. A mobilinternet éve 2007 volt: egy 2008 januári Gemius Hungary kutatásból kiderült, hogy ekkortájt a Vodafone mobilinternetes hálózatán keresztül látogatta a legtöbb felhasználó a magyarországi weboldalakat. A felmérések szerint a használati arány 37,9% volt, a technológia népszerűsége ekkoriban nőtt meg ugrásszerűen.

 

Az idei számok is növekvő használatról tesznek tanúbizonyságot: tavalyhoz képest közel 68%-kal több adatot használtak a Vodafone ügyfelei a karácsonyi időszakban, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest már több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.

 

Az online köszöntés mellett természetesen sok-sok hívást, SMS-t és MMS-t is indítottak a Vodafone ügyfelei 2017. december 24. és 26. között: a karácsonyi időszakban több mint 100.000 MMS-t és közel 5.300.000 SMS-t küldtek, illetve majdnem 9.5 millió hívást indítottak a Vodafone hálózatáról. Elképesztő ütemben nőnek a számok, pedig még csak idén volt 20 éve, hogy elküldték az első MMS-t, azaz fényképes üzenetet. A szolgáltatás feltalálója, Philippe Kahn újszülött lányáról Sophie-ról küldött körbe az ismerősök között egy képet, hogy lássák azok is, akik nem lehettek ott a születésnél. De nem volt olyan rég az Egyesült Királyság első két (kereskedelmi) mobilhívása sem. A Vodafone hálózatáról indított hívások közül az első 1985. január elsején történt: Michael Harrison, a Vodafone első igazgatója, Sir Ernest Harrison fia az apukáját hívta fel ekkor. Míg az első „hivatalos hívás” Ernie Wise humoristától jött, hogy bizonyítsa, működik a szolgáltatás. Ez a hívás egy Mobira Transportable eszközzel készült, amely nagyjából 12 kóla súlyával megegyező (kb. 5 kg). Az első mobilhívás után kilenc napig a Vodafone volt az egyetlen olyan cég, amely mobil hálózattal rendelkezett az Egyesült Királyságban. Az első magyarországi mobilhívást 1990. október 15-én indították a Westel Rádiótelefon Kft. hálózatáról: Bod Péter Ákos kezdeményezte a hívást, hogy üdvözölje az USA soros alelnökét.

 

Mindez azt jelenti, hogy az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának csökkenése (-24%), míg az MMS küldések száma nagyjából változatlan maradt. Kiemelendő továbbá a mobil adathasználat növekvő népszerűsége, ami a szolgáltatás minősége fejlődésének és a korlátlan csomagok bevezetésének köszönhető. Valószínűleg ezzel összefügg, hogy a hívások ugyan 7%-kal hosszabbak lettek, de számuk további 2%-kal csökkent tavalyhoz képest. Azaz a hagyományos (mobiltelefonos) üdvözlési módok helyét kezdi átvenni az online köszöntés.

 

Ez a növekedés annak is köszönhető, hogy a mobilinternet szolgáltatás minősége folyamatosan javul. 2018-ban lesz 4 éve, hogy a Vodafone először tette elérhetővé előfizetői számára a 4G+ technológiát. A teszt Új-Zélandon történt és már ekkor közel 300 Mbit/s-os adatátviteli sebességet értek el rajta. A 4G+ már Magyarországon is egyre több helyen elérhető: a fővárosban és Tatabányán, valamint idén nyártól már a Balaton keleti medencéjében is elindult 4G+ szolgáltatását, ami a zsúfolt nyári időszakban egy kiemelten fontos terület. Ami pedig a legfrissebb 4G+ híreket illeti: a 2600MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával már Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így az arra képes telefonokon ezekben a városokban az akár 225Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhető.

Egyértelmű a mobilinternet népszerűségének növekedése, ezzel együtt pedig valamelyest csökken az SMS és telefonhívás használata – derült ki a Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzéséből. A mobilinternet éve 2007 volt: egy 2008 januári Gemius Hungary kutatásból kiderült, hogy ekkortájt a Vodafone mobilinternetes hálózatán keresztül látogatta a legtöbb felhasználó a magyarországi weboldalakat. A felmérések szerint a használati arány 37,9% volt, a technológia népszerűsége ekkoriban nőtt meg ugrásszerűen.

Az idei számok is növekvő használatról tesznek tanúbizonyságot: tavalyhoz képest közel 68%-kal több adatot használtak a Vodafone ügyfelei a karácsonyi időszakban, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest már több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.

Az online köszöntés mellett természetesen sok-sok hívást, SMS-t és MMS-t is indítottak a Vodafone ügyfelei 2017. december 24. és 26. között: a karácsonyi időszakban több mint 100.000 MMS-t és közel 5.300.000 SMS-t küldtek, illetve majdnem 9.5 millió hívást indítottak a Vodafone hálózatáról. Elképesztő ütemben nőnek a számok, pedig még csak idén volt 20 éve, hogy elküldték az első MMS-t, azaz fényképes üzenetet. A szolgáltatás feltalálója, Philippe Kahn újszülött lányáról Sophie-ról küldött körbe az ismerősök között egy képet, hogy lássák azok is, akik nem lehettek ott a születésnél. De nem volt olyan rég az Egyesült Királyság első két (kereskedelmi) mobilhívása sem. A Vodafone hálózatáról indított hívások közül az első 1985. január elsején történt: Michael Harrison, a Vodafone első igazgatója, Sir Ernest Harrison fia az apukáját hívta fel ekkor. Míg az első „hivatalos hívás” Ernie Wise humoristától jött, hogy bizonyítsa, működik a szolgáltatás. Ez a hívás egy Mobira Transportable eszközzel készült, amely nagyjából 12 kóla súlyával megegyező (kb. 5 kg) Az első mobilhívás után kilenc napig a Vodafone volt az egyetlen olyan cég, amely mobil hálózattal rendelkezett az Egyesült Királyságban. Az első magyarországi mobilhívást 1990. október 15-én indították a Westel Rádiótelefon Kft. hálózatáról: Bod Péter Ákos kezdeményezte a hívást, hogy üdvözölje az USA soros alelnökét.

Mindez azt jelenti, hogy az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának csökkenése (-24%), míg az MMS küldések száma nagyjából változatlan maradt. Kiemelendő továbbá a mobil adathasználat növekvő népszerűsége, ami a szolgáltatás minősége fejlődésének és a korlátlan csomagok bevezetésének köszönhető. Valószínűleg ezzel összefügg, hogy a hívások ugyan 7%-kal hosszabbak lettek, de számuk további 2%-kal csökkent tavalyhoz képest. Azaz a hagyományos (mobiltelefonos) üdvözlési módok helyét kezdi átvenni az online köszöntés.

Ez a növekedés annak is köszönhető, hogy a mobilinternet szolgáltatás minősége folyamatosan javul. 2018-ban lesz 4 éve, hogy a Vodafone először tette elérhetővé előfizetői számára a 4G+ technológiát. A teszt Új-Zélandon történt és már ekkor közel 300 Mbit/s-os adatátviteli sebességet értek el rajta. A 4G+ már Magyarországon is egyre több helyen elérhető: a fővárosban és Tatabányán, valamint idén nyártól már a Balaton keleti medencéjében is elindult 4G+ szolgáltatását, ami a zsúfolt nyári időszakban egy kiemelten fontos terület. Ami pedig a legfrissebb 4G+ híreket illeti: a 2600MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával már Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így az arra képes telefonokon ezekben a városokban az akár 225Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhető.



A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése