TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Évente több millió kisgyermek hal meg alultápláltság következtében világszerte. Ez a kétségbeejtő tény ösztökélte arra a tudományos alapokon nyugvó termékeivel az öregedés lelassításán fáradozó Nu Skint, hogy életre hívja az immár 15 éves „Tápláld a Gyermekeket” társadalmi vállalkozását.

A cég a tudósait is e nemes ügy szolgálatába állította annak érdekében, hogy az öregedés ördögi köre mellett az alultápláltságét is megtörhessék. Minél nagyobbra nő egy vállalat, s minél több kontinens piacain tudja megvetni a lábát, annál közelebb kerül a glóbuszunkat sújtó humanitárius problémákhoz, a nagyobb rálátás márpedig nagyobb és tudatosabb felelősségvállalással is jár. Ennek számos formáját ismerhetjük a pénzbeli felajánlásoktól a tárgyi adományokig, hovatovább a szeretet ünnepe közeledtével, karácsony környékén, sokan kampányszerűen indítanak kisebb-nagyobb jótékonysági és egyéb társadalmi akciókat.

 

A kampányszerű jótékonykodás is nagyon fontos és tiszteletreméltó tevékenység, az viszont, hogy egy vállalat a saját laboratóriumaiban új terméket fejlesszen külön e célra, és a saját programját egész évben, minden évben, a mindenkori ünnepektől függetlenül, vásárlóit közvetlenül bevonva működtesse, már kevésbé gyakori eset. A Nu Skin a 2002-ben útjára indított „Tápláld a Gyermekeket” kezdeményezésével és a speciális igényeknek megfelelő VitaMeal kifejlesztésével épp erre vállalkozott. A speciális, magas tápértékű VitaMeal-csomag legfontosabb előnyei a következőek.

 

Az alultápláltság elsősorban az elmaradott és a fejlődő országokat fenyegeti, és a közvélekedéssel szemben nem a testsúllyal, hanem a szervezet megfelelő energia- és tápanyag-ellátottságával áll összefüggésben. A hagyományos segélyprogramok ugyan elegendő kalóriát és fehérjét juttatnak a rászorulókhoz, de ezekből a csomagokból általában hiányoznak a normál immunfunkciók támogatásához szükséges vitaminok és ásványi anyagok.


A külön erre a célra fejlesztett VitaMeal alapanyagai a megfelelő mennyiségben tartalmaznak kalóriát, fehérjéket, vitaminokat, rostokat, elektrolitokat, zsírsavakat és szénhidrátokat, amelyekre az alultáplált gyermekeknek szükségük van a növekedéshez és a lehetőség szerinti legteljesebb fejlődéshez. Így nagyobb valószínűséggel kerülhetik el az olyan állapotokat, mint például az A-vitamin hiányát (a farkasvakság egyik vezető okozója) és a cinkhiányt (fejlődő országokban elterjedt növekedésbeli visszamaradottságot okozhat, a gyermekeket védtelenebbé teszi a fertőzésekkel és a hasmenéssel szemben). Egy csomag VitaMeal 30 gyermekadagnak felel meg.

A program maximális sikere érdekében az adományok olyan független, non-profit szervezetekhez jutnak, amelyek az alultápláltságtól, illetve éhínségtől sújtott emberek számára történő ételosztásra specializálódtak, és – ami legalább ennyire fontos – lokális beágyazottsággal és ismeretekkel rendelkeznek. Ilyen szervezet az „Etesd a gyermekeket” (Feed the Children) is, amely az egyik legnagyobb nemzetközi jótékonysági szervezet az Egyesült Államokban, több mint 60 országban tevékenykedik, és a rászoruló családok részére több millió kilogramm táplálék szétosztására szakosodott. Napjaikban átlagosan havi 5 millió ételadagnyi adomány megtétele történik folyamatos jelleggel, ami több mint 150.000 éhes gyermek táplálását jelenti világszerte.

 

A csomagok szétosztása a kórházak és árvaházak mellett a helyi iskolákban történik, hogy a gyermekeket még inkább oda lehessen vonzani, hogy a tanulással és az önfejlesztéssel is szorosabb kapcsolatot ápoljanak. A Nu Skin „Tápláld a Gyermekeket” kezdeményezésének köszönhetően a programhoz kapcsolódó non-profit szervezetek eddig több mint 550 millió ételadagot osztottak ki globálisan (elsősorban Malawiban, Bolíviában és Kínában). És mivel a fogyasztók készpénz helyett élelmiszerterméket adományoznak, pontosan tisztában lehetnek felajánlásuk hasznosságával, és közvetlen jobbító hatásával.

 

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése