TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A gigabites hálózatok alkotta GigaVilág a következő években forradalmasíthatja a gazdaságot és a társadalmat, ehhez azonban ösztönözni kell a beruházásokat, hogy a hálózatok alkalmassá váljanak olyan szolgáltatások támogatására, mint a virtuális jelenlét, a kiterjesztett valóság vagy az automatizált élet.

Minderről Robert Redeleanu, a UPC Magyarország vezérigazgatója beszélt azon a budapesti sajtóeseményen, amelyen a szuperszélessávú hálózatok gazdasági és társadalmi hatásait vizsgáló legújabb nemzetközi kutatás eredményeit mutatták be. A kutatás kitér arra is, hogy a GigaVilág innovációs ciklusa 2025-ig évente legalább 250 milliárd euró közötti hozzáadott értéket generál az európai gazdaság és társadalom számára.

 

A UPC anyavállalata, a Liberty Global megbízásából az Arthur D. Little tanácsadó cég által elkészített jelentés bepillantást nyújt a jövőbe, kiemelve a gigabites sávszélességű telekommunikációs hálózatok alkotta GigaVilág megjelenésével járó izgalmas lehetőségeket, többek között a robotok asszisztálásával elvégzett távműtéteket, a sportesemények 3D-s, hologramos közvetítését, illetve a felhőkarcolók ablakainak drónok által végzett karbantartását is. Ezeknek az alkalmazásoknak az elterjedése és zökkenőmentes használata a hálózatok szolgáltatásminőségi képességeitől függ majd. A jövő hálózatainak a folyamatosan bővülő, nagy lefedettségű sávszélesség igényen túlmenően olyan kulcsfontosságú tulajdonságokkal kell rendelkezniük, mint az alacsony késleltetés, a magas megbízhatóság és biztonság, valamint rugalmasnak és az egyedi igényekre szabhatónak is kell lenniük.

 

 

Az elemzés kiemeli, hogy napjainkban lépünk be a „harmadik internetes ciklus” korába, amikor a hálózatok minőségét elsősorban már az adatok rendelkezésre állásának minősége határozza meg. Éppen ezért kulcsfontosságú a jelenleg használt vezetékes és mobil technológiák további fejlesztése mind az optikai, mind a Docsis 3.1 vagy akár az 5G megoldások irányba. Ez biztosíthatja, hogy a szolgáltatók időben felkészüljenek a gigabites sávszélességet igénylő applikációk kiszolgálására és a „negyedik ipari forradalom” kihívásaira.

 

A kutatás kitér arra is, hogy a nagy sávszélességű hálózatok és intelligens applikációk alkotta GigaVilág innovációs ciklusa 2025-ig évente legalább 250 milliárd euró hozzáadott értéket generál az európai gazdaság és társadalom számára. Minden egyes, a gigabites fejlesztésre költött euró akár nyolcszoros haszonnal térülhet meg az ország gazdasága számára. Az ugrásszerű gazdasági növekedés elsősorban a gigabites sávszélességű hálózatok adottságait kihasználó alkalmazásoknak köszönhető majd, amelyek felgyorsítják az innovációs ciklust, növelik a termelékenységet és új szakmák, üzleti modellek kialakulásához járulhatnak hozzá.

 

„A GigaVilág kiteljesedésének alapfeltétele a gigabites sávszélességű telekommunikációs hálózatok minél szélesebb körű elterjedése. Az olyan forradalmi megoldások tömeges elterjedéséhez, mint a virtuális jelenlét, a kiterjesztett valóság és az automatizált élet, a piaci és az állami szereplők szoros együttműködésére és kiszámítható szabályozási környezetre – például az iparágat sújtó különadók kivezetésére – van szükség, amely ösztönzi a beruházásokat és tág teret hagy az innovációs ciklusok kiteljesedésének” – mondta Robert Redeleanu, a UPC Magyarország vezérigazgatója. Mindemellett azt is hozzátette, hogy „a Liberty Global hosszútávú befektetései támogatják a Gigabites társadalom fejlődését, amelyben mindenki számára elérhető lesz a nagysebességű internet-hozzáférés. Ezek a fejlesztések jelentős hatást gyakorolnak a világgazdaságra, és büszkék vagyunk a GigaVilág megvalósításában betöltött kiemelt szerepünkre.”

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése