TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

#Metoo, azaz #enis. Felfigyelt a magyar internet, és megosztozik az üzeneten. Egy, a közösségi médiára optimalizált hívószóban koncentrálódik a bántalmazás, a nők (és férfiak) elleni szexuális erőszak társadalmi problémája. Hashtag mögé tettük a múltat. De hol tart a kampány? És vajon hol tart a cél?

Az elmúlt közel 10 napban (2017. október 13. és október 23. között) több mint 1200 alkalommal posztolták a magyar nyelvű interneten a metoo hashtaget, legyen szó a közösségi média különböző platformjairól (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) vagy más online felületekről, mint például hírportálok, blogok, fórumok, derül ki a SentiOne kutatásából. A szoftver kizárólag a publikusan közzétett szöveges tartalmakat látja, így a szám valószínűleg még ennél is sokkal magasabb a privát oldalakon megosztott kapcsolódó üzeneteket tekintve (a privát oldalak publikusra állított bejegyzései is ebbe az utóbbi körbe tartoznak).

 

A téma könnyedén adaptálódik a különböző online struktúrákba, az üzenet pedig ugyanúgy megtalálja a helyét a hírszolgáltató portálok hasábjain, mint a YouTube videókban vagy épp az Instagramon.

 

 

A kampány október 16-án indult a Szeretlek Magyarország cikkével, majd a Süel Jótékonysági Műhelyvásárának ügyes megoldásán keresztül terjedt tovább, akik az alkalom szülte lehetőséget megragadva ‘metoo’ hashtagelték az amúgy már évek óra megrendezett eseményüket.

 

Október 16-án pedig végül az online világ közönsége közössé tette a közösségi médiában az ötletet és a kezdeményezést (ezt a Facebook kék csúcsai is jelzik a grafikonon, melyek átvették a vezető szerepet), így validálva egy komoly társadalmi jelenség, probléma online és közösségi háttértámogatásának - vagy akár irányításának - burjánzó erejét.

 

Pethő Anita irodalomtörténész, Tatjana Gucu olimpiai bajnok tornásznő, Vera Jourová uniós igazságügyi biztos, Sárosdi Lilla, Nyáry Krisztián író, Török-Illyés Orsolya, Horányi Juli és Teszári Nóra…, hogy csak néhányat említsünk a kezdeményezés mellé álló, és korábbi atrocitásokat nyíltan felvállaló közszereplők közül.

 

Október 21-én pedig a új kontextust teremtett egy pszichológus, aki a gyerekkorba emelte át a témát - az esetenként ugyanúgy érintett, mégis tehetetlen gyermekek (nem létező) lehetőségeiről beszélve.

 

A SentiOne grafikonjának negatív csúcsot jelző (piros) hulláma jól mutatja a friss szemszög "téma megújító” erejét (a piros szín a tartalom és az e köré épülő kontextus negatív hangvételét indikálja)

 

 

A legtöbben Facebookon tettek hashtag vallomást, de a Twittert is sokan választották online sorközönségnek.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése