TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Idén is keresi a legjobb fenntarthatósági jelentést a Deloitte.

A hazai nagyvállalatok nagy százaléka már rendszeresen készít fenntarthatósági jelentést, de a kis- és középvállalkozások közül is egyre többen érzik fontosnak egy ilyen beszámoló megírását. A Deloitte Magyarország által meghirdetett Zöld Béka Díj amellett, hogy elismeri a legjobb fenntarthatósági jelentést készítő cégeket, kiváló lehetőség arra is, hogy a társaságok felmérjék, hol tartanak a beszámoló készítésre vonatkozó uniós előírás teljesítésében. Továbbá a Zöld Béka Díj megfelelő alkalmat nyújt a vállalatoknak arra is, hogy nemzetközi porondon is kipróbálják magukat.

 

A fenntarthatóságra való törekvés, a környezet védelme egyre inkább beépül azon hazai vállalkozások hétköznapjaiba, amelyek számára nemcsak a profitszerzés az elsőszámú célpont, hanem üzleti döntéseik meghozatalánál felmérik a társadalmi- és szociális felelősségvállalás jelentőségét is. Ezt igazolja az is, hogy a Deloitte Magyarország által meghirdetett Zöld Béka Díjra évről évre egyre színvonalasabb beszámolók érkeznek.

 

A Deloitte Magyarország a 2000-ben alapított Zöld Béka Díjjal a vállalatok környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalását és az ezen a területen elért eredményeiket tükröző beszámolókat ismeri el. Az idén már 17. alkalommal meghirdetett versenyre augusztus 18. és szeptember 18. között lehet jelentkezni, és Magyarország mellett régiós szinten is megmérettethetik magukat a pályázók.

 

Az országos szinten díjazott jelentések automatikusan részt vesznek a regionális versenyen is. A résztvevők az előző egy vagy két pénzügyi évet lefedő társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos, fenntarthatósági, illetve integrált jelentésekkel pályázhatnak.

 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy számos esetben az ismeretek hiánya, a beszámolók elkészítésével járó adminisztratív feladatok mennyisége miatti félelem tartja vissza a cégeket, hogy fenntarthatósági jelentést készítsenek. A vállalat működését és stratégiáját ténylegesen támogató beszámoló megírásában azonban nem kell csak saját tudásukra támaszkodniuk a társaságoknak, a Deloitte Magyarország tanácsadói is tudnak ebben segíteni. A Deloitte munkatársai nem csupán a jelentés elkészítésében, de a környezettudatos, fenntartható vállalati működésre történő átállásban is képesek támogatni a hozzájuk forduló cégeket.

 

A Zöld Béka Díjra bármilyen jelentés nevezhető, ugyanakkor az értékelési szempontoknak megfelelően előnyt élvezhetnek azon jelentések, melyek a GRI G4 irányelve, a GRI Standards irányelve, az IIRC irányelve, az ENSZ Global Compact irányelve, az ISO 26000 irányelve, valamint a nem pénzügyi és a sokszínűséggel kapcsolatos információknak bizonyos nagyvállalkozások és vállalatcsoportok általi közzétételéről szóló 2014/95/EU irányelve közül legalább egyet követnek. A díjra állami és magáncégek, alapítványok, valamint egyetemek egyaránt pályázhatnak. A cégek a jelentéseket országos szinten az adott ország nyelvén és angolul is benyújthatják.

 

A Zöld Béka Díj iránt érdeklődők a Deloitte oldalán tájékozódhatnak a verseny részleteiről és a jelentkezés feltételeiről. A fenntarthatósági jelentéseket értékelő független zsűri döntését követően a verseny eredményét várhatóan novemberben hirdetik ki.

 

„Ettől az évtől már hatályba lépett az az uniós előírás, ami a legnagyobb cégek számára megszabja, hogy nem pénzügyi jelentéseket és diverzitási jelentéseket is készítsenek. A Zöld Béka Díjra történő jelentkezés jó mérce lehet ahhoz, hogy kiderüljön, hol tartanak a vállalkozások ezen előírás teljesítésében. Egy jó fenntarthatósági jelentés azon túl, hogy erősíti a befektetők bizalmát – mivel átláthatóbbá teszi az üzleti modellt, a stratégiát és az esetleges kockázatokat is -, segíthet abban is, hogy új üzleti lehetőségeket találjanak a cégek” – mondta el Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatósági és klímaváltozási üzletágának vezetője.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése