TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Kutatássorozatot indított a SAKKOM Interaktív az influencer marketing átfogó feltérképezésére, ennek első állomásaként a Kreatívval közösen a megbízói és ügynökségi oldal tapasztalatait vizsgálták.

A SAKKOM Interaktív a Kreatívval és a Special Effects Mediával közös felmérésében azt vizsgálta, hogy a megbízói és ügynökségi oldalon dolgozó szakemberek mit gondolnak az influencerek szerepéről a vállalati kommunikációban, és milyen trendeket látnak ezen a területen. „Már abban is megoszlanak a vélemények, hogy a válaszadók kiket tartanak influencereknek, vagy ahogy a legtöbb esetben magyarra fordították, véleményformálónak. A marketingesek szerint a kifejezés leginkább a youtubereket (vloggereket) fedi le, amit sorrendben a bloggerek, Facebook- és Instagram-sztárok, illetve a hagyományos médiában szereplő ismert emberek, hírességek követnek”– emelte ki Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Forrás: Kreatív Online

Ha egy influencer konkrét kampányhoz történő kiválasztására kerül sor, akkor az elsődleges szempont, hogy a véleményformáló a célcsoport körében hiteles legyen, ezáltal képes legyen befolyásolni rajongói döntéseit. „Ezt jelezheti egy kiugróan magas – akár 100 ezer főt meghaladó – rajongói tábor is, ugyanakkor önmagában ez még nem elég. Az sem árt, ha a kiszemelt influencer személyisége, kommunikációs stílusa passzol a márkához, így lehet csak egy-egy kampány arca, illetve közvetítő csatornája” – jegyezte meg Kozarek Andrea. „Az influencereknek is fontos, hogy követőik körében megőrizzék a hitelességüket, ezért ők is kifejezetten megválogatják, hogy milyen kampányhoz adják az arcukat” – tette hozzá Szabó Gergő, a Special Effects Media vezérigazgatója.

 

Célcsoportok tekintetében a szakemberek leginkább a 17-18 éves korosztály esetében gondolják úgy, hogy hatékony az influencerekkel való közös munka a márka szempontjából. Ez nem véletlen, hiszen ezt a korosztályt hagyományos médiacsatornákon már szinte lehetetlen elérni. A marketingesek persze saját maguk is követnek véleményformálókat: a válaszadók háromnegyede „figyel” legalább egy influencert, igaz, harmaduk ezt kizárólag csak szakmai okokból – a terület még jobb megismerése érdekében – teszi.

 

A Kreatív, a SAKKOM Interaktív és a Special Effects Media kutatásának további eredményeit az idén október 11-én Közösségi terepszemle címmel megrendezésre kerülő workshopon adják közre, ahol többek között vállalati szakemberek és influencerek mesélnek majd saját tapasztalataikról.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése