TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

MAF: erősebb felelősségvállalás kell

8016
Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából.

A Magyar Adományozói Fórum kiemelt fontosságúnak tartja a vállalatok társadalmi felelősségvállalását, ennek érdekében kutatást kezdeményezett az ilyen tevékenységek feltérképezésére.

 

A Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. 2016-ban közösen indított Társadalmi Befektetések Médiamonitor kutatása a hazai nagyvállalatok CSR-megjelenéseit vizsgálja a médiában. A kutatást -a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján a hazai 100 legnagyobb vállalat, illetve 10 bank és 10 biztosító megjelenéseit vizsgálva - az IMEDIA készítette el. Az IMEDIA az országos és regionális sajtót, online portálokat, rádió és televízió megjelenéseket is egyaránt számba vette az elemzés elkészítésekor.

 

A kutatásból kiderül: mintegy 234 ezer megjelenésben tűnik fel a vizsgált 100 vállalat a megfigyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak. A legtöbb ilyen jellegű tartalom két kereskedelmi szereplőhöz, a TESCO-hoz, valamint a SPAR-hoz kapcsolható.

 

A TESCO a legtöbb esetben az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem kapcsán jelent meg, de adománygyűjtéseinek hírei is utat találtak a médiába. A SPAR többféle területen volt aktív, élelmiszergyűjtéseket, jotékonysági borárverést szervezett, valamint az áruházak környezettudatos fejlesztéseivel is kitűnt a CSR területén.

 

A pozitívumok mellett meg kell jegyezni, hogy a hazai CSR-tevékenység ma még nem kellően tudatos és rendszeres, amely a médiamegjelenésekből is tükröződik. A megjelenések döntően egy-egy konkrét programhoz, vagy eseményhez kötődnek, ezeket leszámítva a CSR tevékenység esetlegesnek tűnik.

 

Fontos azonban az, hogy a CSR kategóriába sorolható megjelenések éves szinten növekedést mutatnak. Egyelőre nem jelenthető ki, hogy ez trendszerű változás lenne. A Magyar Adományozói Fórum ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a vállalatok tudatosan és felelősen végezzék tevékenységüket, amelynek szerves része a CSR is.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése