TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Gödörben a svájci óraipar?

7922
Az elmúlt évtizedben a duplájára emelkedtek a svájci óraárak, ami csökkenő keresletet eredményezett.

Március 30-án zárul a BaselWorld 2017. A bázeli nemzetközi órakiállítás a világ legfontosabb és legnagyobb időmérőkhöz kapcsolódó eseménye. A legkiemelkedőbb világmárkák évről-évre ilyenkor mutatják be féltve őrzött, legtitkoltabb technológiai újításaikat a szakmának és a nagyközönségnek. Luxus- és design órák, nem ritkán akár 100 millió forint feletti értékben, ékszerek, drágakövek, gyémántok, egy hét csillogás várja az órák szerelmeseit. Több mint 160.000 négyzetméteren (ez a Hungexpo legnagyobb pavilonjának a nyolcszorosa) mintegy 2000 kiállító és 100.000 látogató gyűlik össze ez idő alatt a világ minden részéről csak az órák miatt. A következő év üzleti és design trendjei is itt születnek meg. Látszik, hogy a svájci gyártók szívesen visszaszereznék megtépázott pozícióikat, bár igaz, még mindig a világban készített órák 2%-ával az árbevétel közel felét ők szerzik meg.

Változás a luxusórák világában
Az esemény eredetileg a svájci órák nagy seregszemléjének indult, de folyamatosan bővítették a meghívottak körét olasz, angol, francia és amerikai márkákkal, majd jöttek a távol keleti nagyágyúk is. Szakmai források szerint is az utóbbi évek egyik legjelentősebb szakmai beszédtémája a letisztultságban és mechanikában verhetetlen Grand Seiko előretörése. Olyannyira, hogy sokan a világ legjobb mechanikus óraszerkezetének tartják. Nem véletlen, hogy már egyes nemzetközi márkák is a Seiko órakészítő mestereit kérik fel szerkezeteik gyártására, mivel azt a kifinomult szakértelmet és gyakorlatot, amit ezen órák készítése igényel, nem sokan képesek elsajátítani a világban. Ezt jól példázza, hogy a Seiko luxusmárkája, a Grand Seiko 2017-től leválik a Seiko márkáról, és önálló brandként jelenik meg. Ez azt is kifejezi, hogy a márka globálisan is állandósította meghatározó szerepét a luxusmárkák élvonalában. A patinás vállalat 136. éves fennállásának megünnepléseként a mechanikus órák egyik csúcskategóriás modelljét, a Grand Seiko platina limited editiont például csak 136 példányban készítik majd, ára közel 12 millió Ft körül alakul, míg a Gold kiadás már 6,7 millió Ft körül elérhető lesz.

 

Függetlenek, hibridórák, okos zsebórák, fizetőórák
A független óragyártók idén külön kiállítási csarnokot kaptak, ami a kisebb, különleges márkák térhódítását jelzi. A feltörekvő, ambiciózus márkák és designerek idén külön találkozási lehetőséget kaptak, amely eredménye minden bizonnyal új különleges márkák és kreációk lesznek a jövőben. Az idei eseményen szembetűnő volt az okosórák további látványos előretörése, a jelentős divatmárkák növekvő arányban terveznek okosórákat vagy hibridórákat, az egyik mobiltelefongyártó okos zsebórával is megjelent, sőt, már előkészületben az első kapcsolat nélküli fizetést lehetővé tevő óra is. Fontos megjegyezni, hogy bár innovatívak, de rengeteg gyermekbetegségtől szenvednek ezek a modellek, többek között folyamatos töltést igényelnek, és még korántsem gazdaságos az energiafelhasználásuk.

 

SEIKO rdekességek gyűjtőknek
Az új Astron GPS Solar órák figyelemreméltó képessége, hogy egyetlen gombnyomással pontosítják magukat a föld összes időzónájához a világ bármely pontján, kizárólag a fény erejét használva. A Djokovic négy Grand Slam győzelmére emlékező limited edition modell különösen népszerű lehet majd a gyűjtők körében. A Presage kollekció magán hordozza a mechanikus órakészítés évszázados tapasztalatának és a házon belüli gyártás előnyeit. A kollekció új modelljei közül nyolcat egy-egy koktél meghatározó színvilága inspirált, az Enamel sorozat négy tagja pedig zománc számlappal büszkélkedhet.

 

Gödörben a svájci óraipar?
A Bloomberg elemzése szerint az éves szinten 20 milliárd dolláros exporttal bíró svájci óraipar megpróbáltatásai 2016 elején látványossá váltak. Hónapról-hónapra gyorsuló, kétszámjegyű csökkenés állt be az értékesítésükben az előző évhez képest, ami minden ár-kategóriában, minden fejlettebb régióban és minden típusú óránál kimutatható volt. A hosszútávon gondolkodó japánok ma már a svájciak saját fegyverében is a csúcsra kerültek. A SEIKO mechanikus órák készítésében a világ három legjobbjának egyikévé vált. A Svájci Óraszövetség, a Federation of the Swiss Watch Industry adatai azt jelzik, hogy a svájci óraexport csökkenése töretlen, és 2017-ben is folytatódik.

 

A svájci luxusórák csillogó világa, hírességei ma kevésbé vonzóak az internet-demokrácián felnőtt Y és Z generációk számára, akikhez sokkal inkább a kézműves miliővel és újszerű, alulról építkező marketinggel lehetne szólni.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése