TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Az Akadémia Kiadó gondozásában minap megjelent a Marketing sorozat legújabb tagjaként a PR esetek haladóktól című kötet, amely igazi újdonság a felsőoktatásban.

A több mint harminc esetet bemutató könyv az elmúlt 2 évtized kiemelkedő kommunikációs megoldásaiból mutat be nagyszerű programokat, amelyek mindegyikéhez stratégiai szemléletet segítő feladatokat és a gyakorlati életet bemutató interjúkat is kínál. A kötetet Horváth Magyary Nóra szerkesztette. Az esetek a verseny és a civil szférából egyaránt hoznak kimagasló megoldásokat, amelyeket nem csak érdemes, de kifejezetten hasznos is behatóbban megismerni, a mögöttük lévő stratégiát átlátni és a gondolkodásmódot megérteni.

A kötet újítás a PR oktatásában, hiszen első ízben kínál a piaci életből vett példatárat esetekkel, feladatokkal és elméleti fejezetekkel. A felsőoktatás nagykorúságát mutatja az elméleti ismeretanyag gyakorlati tudással való kölcsönhatásba helyezése oly módon, hogy immár nem külföldi referenciákat sorakoztat fel, hanem száz százalékban a hazai kommunikációs iparág tapasztalatára és teljesítményére épít. Mivel az oktatás versenyképes kommunikátorokat kíván kínálni, így egy egészséges szakmai ökoszisztéma alakul ki, ahol a piac egyre képzettebb diplomás fiatalokat kaphat. A gyakorló szakma a megszerzett tudást felelős piaci magatartás mentén pedig visszaforgatja a képzésbe. „A pr mint szakma felnőtt. És mint a felnőtteknek általában, a szakma felnőttjeinek is felelőssége az értékek átadása, az általuk megtanult és megszerzett tudás és tapasztalat megosztása. Ezt személy szerint fontos felelősségnek tartom. A könyvvel a szakmában most indulókat kívánjuk segíteni, hogy jobban el tudják képzelni, milyen is a nagybetűs kommunikációs élet” – emelte ki a szerkesztő, Horváth Magyary Nóra.

 

„A könyv célja, hogy a felsőoktatásban megszerezhető magas elméleti tudás gyakorlati ismerettel bővülhessen azáltal, hogy a mintegy 30 megvalósult és jól teljesített PR megoldás részleteiben megismerhető – fogalmazott Dr. Veres Zoltán, a Pannon Egyetem Marketing Intézeti Tanszék - tanszékvezető egyetemi tanára, a Marketing Szakkönyvtár sorozatszerkesztője. – Az egyes eseteket elméleti ismeretanyaggal vezetjük be és a példákat követően olyan kérdéseket fogalmaz meg a szerkesztő, amelyek stratégiai gondolkodásra inspirálják az olvasót.”

„A kötetben a szakma elmúlt két évtizedének legremekebb esetei közül szemezgettünk. Fontos rendezőelv volt, hogy csak hazai esetek szerepeljenek benne és csak olyanoktól, akik maguk vezényelték le ezen programokat. A hazai szakma bőséges példát kínál mind a civil, mind pedig az üzleti szférából, mind a hétköznapi ember számára jól látható, mind pedig a kevéssé egyértelmű területekről egyaránt. Így a kiváló szakmai minőség mellett a kommunikációs iparág izgalmas és sokoldalú világát is érzékeltetik” – mondta el Horváth Magyary Nóra.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése