TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

60 éves a Füles

7884
Február elején sajtótörténeti eseményt ünnepeltünk, ugyanis 60 éve ebben a hónapban jelent meg az első Füles, Magyarország vezető rejtvénylapja.

Sajtótörténelmet írt a Füles, hiszen hazánkban alig van lap, amelyik hatvanéves múlttal rendelkezik. Ennek az óriási teljesítménynek köszönhetően az elmúlt évtizedekben több tízmillió embernek nyújtott a lap kikapcsolódást, szórakozást, ismeretet, játékot, kihívást. Az elmúlt 60 évben 3128 alkalommal jelent meg és több mint 42.000 keresztrejtvényt közölt. Szó szerint igaz a Füles szlogenje, hogy Rejtvényben az első, hiszen nincs olyan fejtörő, ami nem ott jelent meg Magyarországon elsőként. Például a legnépszerűbbek közül a skandináv rejtvény, a plusz egy vicc, a szókereső és a sudoku is.

 

A Fülesnek köszönhetően ismerhették meg az emberek a műveltséget, találékonyságot próbára tevő kérdés-felelet játékot, a kvízt. A műfaj legismertebbje a Tanár úr, kérem! című kvízrovat, amelyben 40 ezernél is több kérdést tett fel az olvasóknak. A Füles abban is megelőzte korát, hogy volt arca, méghozzá egy mosolygó csacsi, akiről gyorsan kiderült, hogy Magyarország legokosabb szamara. Ez a játékos figura 1968-ig uralta a címlapot. Majd színművészek, tévés személyiségek, énekesek, zenekarok, sőt néha-néha félmeztelen modellek jelentek meg a borítókon. Bátran kijelenthető, hogy több évtizedig (a bulvárlapok megjelenéséig) a siker és a népszerűség mércéje volt, hogy ki és hányszor került a Füles címlapjára. A Füles abban is első, hogy megszerettette az emberekkel a pályázás örömét, divatba hozta a nyereményjátékokat (eddig 130.000.000 forintnál is több készpénzt sorsolt ki az olvasók között), továbbá közkedvelté tette a képregényt is (500-at is meghaladó számú irodalmi mű képregény változatát közölte) a lap.

 

A Füles születésnapja 10 éve már országos ünneppé nőtte ki magát, ugyanis azóta február 3-án tartják a magyar rejtvényfejtők napját, amit az erre az alkalomra meghirdetett országos rejtvényfejtő- verseny tesz még emlékezetesebbé. A Füles 2016 novemberében kívül-belül megújult. Azóta hétről-hétre még több rejtvénnyel kedveskedik olvasóinak. A letisztult tördelésnek köszönhetően pedig a rejtvénylap sokkal áttekinthetőbb, jobban navigál. A 60 éves születésnapot egy komplex kommunikációs kampány kíséri, amelyben helyet kapott rádió, kültéri reklám, print és online felület, social media és játékos formában egy online kvízjáték, mind az olvasóknak, mind pedig a Kiadó ügyfeleinek.

 

A Füles az egyedüli MATESZ által auditált rejtvénylap. A 2016. III. negyedévi adatok alapján átlagosan 38 208 darabot adnak el hetente, ebből 10 557 fő előfizető. Olvasottsága pedig 267 000 fő.*(Millward Brown, NOK-TGI; 2016. I. félév) A piacvezető rejtvénylapot az IQ Press Lapkiadó Kft. 2009. óta jelenteti meg.

 


Az IQ Press Lapkiadó Kft. magyar tulajdonban lévő, piacvezető home&decor magazin kiadó és a rejtvénylap piac meghatározó szereplője. Kiadványai között szerepel az Otthon magazin, a Praktika magazin, az Ötlet Mozaik barkácslap, valamint a 60 éves Füles rejtvénylap, a Kis Füles, a KLUB rejtvénymagazin és további negyven rejtvénylap, valamint kreatív kézimunka hobbi magazin.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése