TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A hajápolási iparág először készít olyan fenntartható üzleti modellt, amely előremozdítja a körkörös gazdaság működését.

A Procter & Gamble bejelentette, hogy a világ vezető sampon márkája, a Head & Shoulders (H&S) számára megalkotja a világ első számú újrahasznosítható samponos flakonját, amely 25 százalékban vízparti műanyaghulladékot tartalmaz. 2018-ig évente fél milliárd Procter & Gamble hajápolási termék kerül újrahasznosított műanyag flakonokba.

Az innováció a TerraCycle és a SUEZ újrahasznosító vállalatok szakértőivel szoros együttműködésben valósul meg és elsőként 2017 nyarán, limitált kiadású H&S flakonok formájában érkezik majd Franciaországba. Az új csomagolású termékek a Carrefour, a világ vezető kiskereskedelmi áruházláncának polcain lesznek elérhetőek. Ez az innováció nemcsak a világ legnagyobb olyan gyártási sorozata lesz, amely az óceánok és tengerek partjain eldobott műanyag hulladékokat használja alapanyaként, hanem az első nagy lépést is jelenti egy olyan ellátási lánc megalkotása felé, amely több ezer önkéntes és több száz civil szervezet palackgyűjtő aktivitására épül.

 

„Úgy gondoltuk, hogy egy piacvezető hajápolási márkának a fenntarthatósági innovációban is úttörőnek kell lennie, tudva és remélve, hogy további követőkre találunk az iparágban – mondta Lisa Jennings, a Procter & Gamble alelnöke, a Head & Shoulders és a globális hajápolási iparág fenntarthatósági vezetője. – Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy olyan nagyszerű partnerekkel dolgozhatunk együtt, mint a TerraCycle és a SUEZ, segítségükkel elképzelésünkből valóság lett.”

A P&G továbbá bejelentette, hogy 2018 végére Európában évente több mint fél milliárd olyan flakont állít elő, amely 25 százalékban a fogyasztóktól származó, újrahasznosított műanyagot tartalmaz. Ez a mennyiség a P&G által Európában forgalmazott hajápolási márkaportfólió kiemelt termékeinek (mint a Pantene és a Head & Shoulders) 90 százalékát jelenti.

 

A projekt kivitelezéséhez évente 2600 tonna újrahasznosított palackra lesz szükség, ami nyolc teljesen megpakolt Boeing 747 jumbo repülőgép súlyával egyezik meg. A P&G több mint 25 éve használ fogyasztóktól származó újrahasznosított műanyaghulladékot csomagolásainak előállításához, a mostani bejelentés pedig a vállalat 2020-as célkitűzésének – hogy megduplázzák a csomagolás során felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét – következő fontos állomása.

 

Az Ellen MacArthur Alapítvány felmérései szerint a műanyag csomagolóanyagok 95 százaléka, azaz évi 80-120 milliárd dollár, gazdasági veszteség és a jelenlegi tendenciát követve 2050-re több műanyag palack lesz az óceánokban, mint hal (azok súlyát tekintve).

 

„A Procter & Gamble-nél hiszünk abban, hogy a tettek többet mondanak a szavaknál. A hajápolási márkáink portfóliójában felhasznált, megnövelt mennyiségű műanyaghulladék felhasználása a valódi változások iránti elköteleződésünket mutatja – árulta el Virginie Helias, a P&G globális fenntarthatósági alelnöke. – A hajápolási iparágon belül világelsőnek számít a Head & Shoulders újrahasznosítható flakonja. Kiemelt hajápolási termékeink csomagolásakor megnövelt mennyiségű újra feldolgozott műanyagot használunk, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kompromisszumok nélkül választhassanak fenntartható termékeket. Miközben büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, tudjuk, hogy még sok munka áll előttünk.”

 

„Jelen együttműködés fontos előrelépést jelent a TerraCycle számára is. Büszkék vagyunk, hogy egy világvezető márkával közösen tudtunk úttörő terméket létrehozni. A világ első újrahasznosítható flakonjának előállítása egy fontos út kezdete. Abban bízunk, hogy a körkörös gazdaságok egyre nagyobb térnyerésével még több globális márka fog fenntartható gazdaságokból érkező beszállítókat választani és befolyásukat a környezetkímélés támogatására fogják használni – mondta Tom Szaky, a Terra Cycle vezérigazgatója.

 

„A SUEZ, a Terra Cycle és a P&G között létrejött együttműködés izgalmas lépés a világ első újrahasznosítható samponflakonjának megalkotásában. Bízunk benne, hogy további szervezetek és szolgáltatók segítik hasonló módon kooperálva az iparág és természetesen más iparágak környezetvédelmi változásait is. A Suez 9 európai műanyag-újrahasznosító létesítményével már 170 ezer tonna kiváló minőségű műanyagot állít elő” – tette hozzá Jean-Marc Boursier, A SUEZ európai újrahasznosítási és feldolgozási csoportjának felelős vezető alelnöke.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése