TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A magyar kutatócsoport módszerével fejlesztett Samsung innováció színtévesztő emberek életminőségét fogja javítani.

A SeeColors a világ első olyan mobilalkalmazása, amely meghatározza a színtévesztés fajtáját és mértékét, majd ahhoz igazodva a SeeColors Smart TV alkalmazás újrakalibrálja a néző számára a televízió képernyőjét. A színtévesztők így olyan, színekben gazdag vizuális élményt kapnak, amilyenben eddig nem lehetett részük.

 

„Szemünk fénye”, a látásunk a legfontosabb érzékünk. A legkisebb hiányossága vagy torzulása is jelentősen ronthatja az életminőségünket. A világon közel 300 millió, Magyarországon pedig közel félmillió ember a teljes színskála csak egy bizonyos részét látja, ennek következtében nehezen tudja megkülönböztetni az egyes színeket. A színtévesztés meglepően gyakori látási rendellenesség, amely a férfiak 8 és a nők fél-1 százalékát érinti, és a fiatalabb, huszonéves generáció körében fordul elő leginkább.

 

A színtévesztés sok szempontból hátrányos: a nem megfelelő színdekódolás miatt elvesző információ lassítja az észlelést, késlelteti a reakcióidőt, és megnehezíti a döntéshozatalt a hétköznapi helyzetekben. Ez pedig kihat a színtévesztő karrierjére, életminőségére. Mivel a színtévesztést aránylag ritkán diagnosztizálják, sok színtévesztő ezt nem is tudja magáról, hiszen sohasem látta a körülötte lévő világot a valódi színeiben. De most mindez megváltozik.

Egy magyar kutatócsoport – a Dr. Wenzel Klára vezette Colorlite – több mint húsz éves tudományos munka eredményeként olyan diagnosztikai módszert dolgozott ki, amellyel minden korábbinál pontosabban állapítható meg a színtévesztés típusa (vörös, zöld vagy kék érzékelők működésének hibája) és mértéke (enyhe, mérsékelt vagy súlyos).

 

A Samsung a magyar Colorlite közreműködésével fejlesztette ki a SeeColors mobiltelefonos és Tizen-alapú Smart TV alkalmazáspárt. A SeeColors használata egyszerű. Először a Galaxy App Store és Google Play áruházakból ingyenesen letölthető és S6, S6 edge, S6 edge+, S7, S7 edge készülékeken futó mobilalkalmazás meghatározza a színtévesztés típusát és mértékét. Majd a felhasználó összekapcsolja az okostelefonját a Samsung Smart TV-jével, vagy közvetlenül letölti az alkalmazást a Smart TV App Store-ból a tévéjére. (Az előre telepített alkalmazás a Samsung 2016-os SUHD Smart TV-in található meg) Végül az applikáció az okostelefonos teszt alapján újrakalibrálja a képernyő színeit, aminek köszönhetően a színtévesztő felhasználó korábban sohasem tapasztalt, élénk és valósághű színekben élvezheti a televízió képernyőjén megjelenő tartalmakat.

 

„A színtévesztés szűrése kevéssé elterjedt, így rengetegen vannak, akik nincsenek is tisztában ezzel a hiányosságukkal. Ha pedig tudnak is róla, elképzelni sem tudják, hogy miről maradnak le, hiszen ezeket a színeket sosem látták még. A Samsung egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológián keresztül javítson az emberek életminőségén. A színtévesztő emberek számára pedig a valódi színek látása egy korábban soha nem tapasztalt, meghatározó élményt jelent – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Magyar Zrt. szórakoztató elektronikai üzletágának vezetője. – A kijelzőtechnológiában a színhűség az egyik legfontosabb tényező. Arra törekszünk, hogy ezen a téren tovább erősítsük technológiai fölényünket. A magyar kutatók módszerére építve még azok számára is élethű és valódi színeket vagyunk képesek megjeleníteni, akik színtévesztéssel élik a mindennapjaikat. Szívet melengető érzés, hogy emberek ezrei, tízezrei a Samsung tévéiken láthatják először a világot a maga sokszínűségében. Olyan ez, mintha ablakot nyitnánk egy új világra.”

 

A SeeColors projekt a Samsung 2013-ban indított „Launching People” kampányának részeként valósult meg. A kampánysorozat célja, hogy felkutassa azokat a kreatív és innovatív ötleteket, amelyek megmutatják a technológia erejét a társadalmat érintő valós kihívások megoldásában. A Samsung törekvéseit már rangos díjak is elismerik. A 2016-os Cannes Lions Kreatív Fesztiválon a SeeColors alkalmazás a „Mobile - Networked/Connected mobile technology” és „Digital Craft - Innovative use of technology” kategóriákban is Bronz Oroszlán díjakat nyert.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése