TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Leáldozott a mobilappok kora?

7850
Sci-finek hangzik, ám ez már valóság: egyre több szolgáltatás chatboton érhető el appok helyett. Hamarosan naponta fogunk robotokkal beszélgetni a neten – már itthon is.

Sőt, nem is csak beszélgetni, de napi ügyeinket, bevásárlásainkat vagy akár a jegyfoglalásainkat is egyszerű üzenetekkel, pillanatok alatt intézzük majd el intelligens algoritmusokon keresztül.

 

Míg pár évvel ezelőtt sokan mobilappok fejlesztésében látták a jövőt, most a platform-független üzenetküldés van nyerőben: újabb és újabb appok letöltése helyett elég csak ráírni pl. Facebook Messengeren a szolgáltatókra, boltokra vagy a kedvenc márkánkra a vásárláshoz. Nem meglepő, hogy új funkciót kap az üzenetküldés: a különböző csetprogramok térhódítása töretlen ugyanis, ma már nem csak az egyéb appok használatát előzik meg, hanem magát a közösségi média appokét is.

 

Épp ezért vonzó sokaknak a lehetőség, hogy új app letöltése és regisztrálás helyett egyszerűen csak üzenetben intézzék azt, amihez eddig külön-külön appok kellettek. Hazánkban elsők között a főként fiatalok körében népszerű Ma este Színház! last minute színházjegy portál készített csetbotot: elég okostelefonról ráköszönni a Ma este Színház! oldalára Messengeren, és percek alatt egyszerűen „beszélgetve” már meg is vehetjük az esti félárú színházjegyet. A botot a m.me/maesteszinhaz linken, vagy a Messengerben a Ma este Színház! Facebook-oldalának kiválasztásával használhatjuk.

Egyes szakértők szerint a csetprogramok lesznek az új böngészők, a csetbotok pedig az új weboldalak. Hogy így lesz-e, az kérdés, ám biztos, hogy a botok gyorsan fejlődnek, és lehetővé teszik, hogy a cégek a drága és időigényes appfejlesztés helyett gyorsan és könnyen elérjék a vásárlóikat, így mindenképp érdemes odafigyelni rájuk.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése