TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Hogyan lett a Szomszédokból Barátok közt, Jóban Rosszban vagy Éjjel-Nappal Budapest, és merre tart a magyar sorozatgyártás?

Idén ősszel hosszú távú együttműködésbe kezdett az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete (MMI) és az Invitel Távközlési Zrt.. A telekommunikációs cég minőségi otthoni szórakoztatás iránti elkötelezettsége már régóta ismert. Az ügyfelek igényeinek alaposabb megismerését segítette az év eleji „Nagy Sorozatrajongó” kutatás, amelyben megmutatkozhatott a cég tévésorozatok iránti érdeklődése is. Az ELTE MMI-vel közös együttműködés új szempontokból nyit lehetőséget a téma tanulmányozására és az abban való elmélyülésre. A tavaszi, „Nagy Sorozatrajongó” kutatásban több mint 5000 kitöltő válaszai alapján mérték fel a magyarok sorozatnézési szokásait, most a sorozatok társadalomra gyakorolt hatásait vizsgálják, 2 féléves szakszeminárium keretében az egyetem hallgatóinak bevonásával.


Mélyebbre ásva
Magyarországon eddig nem készült tévésorozatokkal kapcsolatos, hasonló tematikájú, releváns tudományos kutatás, ezért kezdeményezte a vállalat az együttműködést. „Az Invitel felismerte a sorozat mint műfaj megújulásának számtalan gazdasági, kulturális, tartalomfogyasztási és társadalmi aspektusát. Tévé- és internet szolgáltatóként támogatjuk az ELTE MMI diákjait, hogy elemezzék a téma sokszínűségét és a társadalomra gyakorolt hatásait. Nagy Sorozatrajongó kutatásunk számos értékes eredményt hozott, szerettünk volna ezekben tudományos igényességgel és szakértői támogatással is mélyebbre ásni. Hazánk egyik legnagyobb egyetemével történő együttműködésünk során nem csak arra nyílik lehetőségünk, hogy feltárjuk a nagyközönség számára a sorozatok társadalmi és szociálpszichológiai jelentőségét, hanem segíthetjük az egyetem diákjait is, hogy korszerű eszközökkel, a projekt felmerülő költségeit biztosítva megismerhessék és kidolgozhassák a számukra is izgalmas kutatási kérdéseket” – mondta Langsteiner Marianne, az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati üzletágának vezetője.


Felforgatják a társadalmi valóságot
A diákok négy társadalmi, szociális és szociálpszichológiai kérdést vizsgálnak meg a sorozatok kutatásán keresztül. Ennek keretében a 15 fős szemináriumi kutatócsoport négy nagyobb témakört dolgoz fel, amelyek között szerepel a médiakörnyezet változásának sorozatokra gyakorolt hatása, a társadalmi problémák megjelenése, a zene szerepe, a bűnábrázolás, illetve a szuperhősök sorozatokban való megjelenése. „Egy jó sorozat nemcsak bemutatja, hanem meg is kérdőjelezi, sőt: fel is forgatja a társadalmi valóságot. A közös munka fontos járulékos pedagógiai haszna, hogy a hallgatók az oktatás és kutatás kérdésfelvetései révén megismerkedhetnek a mai társadalom – sorozatokban is megmutatkozó – aktuális jelenségeivel és a tudomány módszereivel értelmezhetik azok mindennapokra gyakorolt véleményformáló hatását. A munka három pillére az egyetemi előadásokon és szemináriumokon folyó oktatás, az órákhoz kötődő vagy azoktól függetlenül történő kutatások, továbbá e projektek eredményét a tágabb közönség számára is bemutató tartalmak és események” – mondta Hermann Veronika, az ELTE MMI adjunktusa.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése