TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Mint a legtöbb családi vállalat, az 1991-ben mindössze két munkatárssal induló Hörmann Hungária is áldoz a társadalmi felelősségvállalásra.

„A Hörmann története 81 évvel ezelőtt kezdődött, amikor August Hörmann megalapította a családi vállalkozást, és megindult az akkor még újdonságnak számító Berry billenőkapuk gyártása, forgalmazása. Az alapító jelszava az volt, hogy a hírnévért meg kell dolgozni, és ő ezt komolyan is vette. A kitartó munkának, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat családi tulajdonban maradt, jelenleg a harmadik, és a negyedik generáció irányítja személyesen. A Hörmann népszerűségét, elismertségét, bizonyítja egy 2015-ös felmérés, amelyben 220 német családi vállalkozást vizsgáltak különböző kritériumok szerint: a Hörmann az élvonalban, az 52. helyen végzett. Számunkra nagy büszkeség, hogy Magyarországon egy ilyen márkát képviselhetünk” – fogalmazott Szujó László, aki a kezdetek óta irányítja a magyar vállalatot, amelyet egy erős, összetartó csapat alkot. Azt, hogy kinek mit jelent a Hörmann-nál dolgozni, a munkatársak egy jubileumi kisfilmben mesélik el.

 

A családi vállalkozások értékei közül Szujó László kiemelte még a bizalmat, a közös érdek előtérbe helyezését az egyéni érdek előtt, a hosszútávú gondolkodást, az együttműködést, és azt a tényt, hogy hamarabb beépülnek a helyi társadalomba, a gazdaságba. Nem véletlen, hogy Európában a vállalkozások 75-80%-a családi jellegű, a foglalkoztatásban betöltött szerepük 45-50% közé tehető, egyes országokban eléri a 70%-ot, és a GDP előállításában 20-70% között mozog a részvételük.

A Hörmann is jelentős piaci szereplő, világszerte 26 országban van gyártóegysége, éves forgalma meghaladja az 1 milliárd EU-t, és 6000 embernek biztosít munkalehetőséget. Központi székhelye a németországi Steinhagen, ahol mindössze két év alatt építették fel a 6.000 m2-s Hörmann Forumot (fenti képen), a vállalat legnagyobb oktatási és kiállítási központját. Három szinten, több mint 2500 m²-es kiállítási területen mutatják be a vállalat széles termékpalettáját. A Hörmann Forum bejárata előtt egy 5,70 m magas, közel 3 tonnás szobor látható, amely a neves német szobrász Stephan Balkenhol alkotása, és a Nagy térdelő nevet kapta. „Az egyenes tartású férfialakot ábrázoló szobor megjeleníti azokat az értékeket, amelyek a Hörmann számára kiemelten fontosak: nyíltság, bátorság, tisztelet, és a jövőre való nyitottság” – ismertette Szujó László a szobor hátterét.

 

A vállalat 2016-ban folytatta a rá jellemző, következetes terjeszkedést, például Walesben, Angliától nyugatra kezdte el az IG Doors nevű leányvállalata új székhelyének felépítését. Az IG Doors a brit piacra gyárt acélajtókat, és 2013 óta tagja a Hörmann csoportnak.

 

A briten kívül a finn piac is izgalmas terület a Hörmann számára, ahol 2003 óta van jelen. Itteni partnere, a Mesvac Oy az évek során fokozatosan erősítette a Helsinki mellett található gyár teljesítményét. Ez az együttműködés annyira sikeres, hogy a cég jelenleg 160 alkalmazottnak ad munkát, és kiemelkedő, éves 27 millió Eurós forgalmat generál. Nem véletlen tehát, hogy a Hörmann tovább erősítette finn piaci jelenlétét mégpedig azzal, hogy a közelmúltban finn partnerével sikerült megállapodni, és most már a Hörmann a többségi tulajdonos.

 

A német piacon is volt terjeszkedés – a boldeshauseni székhelyű SchlottererRollcom felvásárlásával minőségi kültéri árnyékolókat gyártó és forgalmazó cégcsoporttal bővült a Hörmann leányvállalati hálózata. A Schlotterer Rollcom 23 évvel ezelőtt alakult, 100 főt foglalkoztat, és alumíniumból, illetve műanyagból gyárt árnyékoló elemeket. A vállalat beépítésre kész redőny-, és zsaluzia (raffstore)-rendszereivel a vezető dél-németországi gyártók közé tartozik, az intelligens árnyékolástechnika egyik úttörője.

 

Nemcsak a munkatársak képzésében, a felvásárlásban, a terjeszkedésben következetes a vállalat, hanem az innovációban, a szponzorációs együttműködésekben is. Innováció tekintetében Szujó László egyrészt kiemelte a Hörmann és a Volkswagen közös applikációját, amelyet világpremierként az idei IFA-n mutattak be, és lényege, hogy az autó infotainment rendszerén keresztül az otthoni bejárati ajtóhoz tud kapcsolódni, és azt biztonságosan kinyitni, zárni.

 

A legújabb Hörmann BiSecurGateway távirányítók esetében pedig az extra biztonságot hangsúlyozta az ügyvezető – ezek a távirányítók ugyanis nemcsak az elegáns dizájnban tűnnek ki, de a 128 bites kódolásnak köszönhetően kiemelkedően biztonságosak is. Kényelmesen és biztonságosan lehet működtetni velük a garázs-, vagy kertkaput akár az autóban ülve. A BiSecur távirányítók ráadásul visszamenőlegesen is kompatibilisek, azaz az összes régebbi 868 MHz-es Hörmann meghajtás is működtethető velük.

Mint minden családi vállalat, lehetőségeihez mérten a Hörmann is jótékonykodik, támogat – idén a Magyar Élelmiszerbanknak és a Habitat for Humanity magyarországi szervezetének a munkáját segítette. Elkötelezett ugyanakkor a sport, azon belül is a foci iránt – az első volt, aki a footgolfban meglátta a lehetőséget, és felkarolta. A Hörmann Hungária támogatásával készült el az első magyar nyelvű oktató film, a sportág pedig egyre népszerűbb.

 

Összességében a Hörmann számára 2016. globálisan és Magyarországon is egy sikeres év volt, 2017-tel kapcsolatban Szujó László pozitív, az építőipar további növekedésére számít, és megítélése szerint a lakosság építkező kedve is kitart még pár évig, köszönhetően a támogatásoknak.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése