TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Mint a legtöbb családi vállalat, az 1991-ben mindössze két munkatárssal induló Hörmann Hungária is áldoz a társadalmi felelősségvállalásra.

„A Hörmann története 81 évvel ezelőtt kezdődött, amikor August Hörmann megalapította a családi vállalkozást, és megindult az akkor még újdonságnak számító Berry billenőkapuk gyártása, forgalmazása. Az alapító jelszava az volt, hogy a hírnévért meg kell dolgozni, és ő ezt komolyan is vette. A kitartó munkának, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat családi tulajdonban maradt, jelenleg a harmadik, és a negyedik generáció irányítja személyesen. A Hörmann népszerűségét, elismertségét, bizonyítja egy 2015-ös felmérés, amelyben 220 német családi vállalkozást vizsgáltak különböző kritériumok szerint: a Hörmann az élvonalban, az 52. helyen végzett. Számunkra nagy büszkeség, hogy Magyarországon egy ilyen márkát képviselhetünk” – fogalmazott Szujó László, aki a kezdetek óta irányítja a magyar vállalatot, amelyet egy erős, összetartó csapat alkot. Azt, hogy kinek mit jelent a Hörmann-nál dolgozni, a munkatársak egy jubileumi kisfilmben mesélik el.

 

A családi vállalkozások értékei közül Szujó László kiemelte még a bizalmat, a közös érdek előtérbe helyezését az egyéni érdek előtt, a hosszútávú gondolkodást, az együttműködést, és azt a tényt, hogy hamarabb beépülnek a helyi társadalomba, a gazdaságba. Nem véletlen, hogy Európában a vállalkozások 75-80%-a családi jellegű, a foglalkoztatásban betöltött szerepük 45-50% közé tehető, egyes országokban eléri a 70%-ot, és a GDP előállításában 20-70% között mozog a részvételük.

A Hörmann is jelentős piaci szereplő, világszerte 26 országban van gyártóegysége, éves forgalma meghaladja az 1 milliárd EU-t, és 6000 embernek biztosít munkalehetőséget. Központi székhelye a németországi Steinhagen, ahol mindössze két év alatt építették fel a 6.000 m2-s Hörmann Forumot (fenti képen), a vállalat legnagyobb oktatási és kiállítási központját. Három szinten, több mint 2500 m²-es kiállítási területen mutatják be a vállalat széles termékpalettáját. A Hörmann Forum bejárata előtt egy 5,70 m magas, közel 3 tonnás szobor látható, amely a neves német szobrász Stephan Balkenhol alkotása, és a Nagy térdelő nevet kapta. „Az egyenes tartású férfialakot ábrázoló szobor megjeleníti azokat az értékeket, amelyek a Hörmann számára kiemelten fontosak: nyíltság, bátorság, tisztelet, és a jövőre való nyitottság” – ismertette Szujó László a szobor hátterét.

 

A vállalat 2016-ban folytatta a rá jellemző, következetes terjeszkedést, például Walesben, Angliától nyugatra kezdte el az IG Doors nevű leányvállalata új székhelyének felépítését. Az IG Doors a brit piacra gyárt acélajtókat, és 2013 óta tagja a Hörmann csoportnak.

 

A briten kívül a finn piac is izgalmas terület a Hörmann számára, ahol 2003 óta van jelen. Itteni partnere, a Mesvac Oy az évek során fokozatosan erősítette a Helsinki mellett található gyár teljesítményét. Ez az együttműködés annyira sikeres, hogy a cég jelenleg 160 alkalmazottnak ad munkát, és kiemelkedő, éves 27 millió Eurós forgalmat generál. Nem véletlen tehát, hogy a Hörmann tovább erősítette finn piaci jelenlétét mégpedig azzal, hogy a közelmúltban finn partnerével sikerült megállapodni, és most már a Hörmann a többségi tulajdonos.

 

A német piacon is volt terjeszkedés – a boldeshauseni székhelyű SchlottererRollcom felvásárlásával minőségi kültéri árnyékolókat gyártó és forgalmazó cégcsoporttal bővült a Hörmann leányvállalati hálózata. A Schlotterer Rollcom 23 évvel ezelőtt alakult, 100 főt foglalkoztat, és alumíniumból, illetve műanyagból gyárt árnyékoló elemeket. A vállalat beépítésre kész redőny-, és zsaluzia (raffstore)-rendszereivel a vezető dél-németországi gyártók közé tartozik, az intelligens árnyékolástechnika egyik úttörője.

 

Nemcsak a munkatársak képzésében, a felvásárlásban, a terjeszkedésben következetes a vállalat, hanem az innovációban, a szponzorációs együttműködésekben is. Innováció tekintetében Szujó László egyrészt kiemelte a Hörmann és a Volkswagen közös applikációját, amelyet világpremierként az idei IFA-n mutattak be, és lényege, hogy az autó infotainment rendszerén keresztül az otthoni bejárati ajtóhoz tud kapcsolódni, és azt biztonságosan kinyitni, zárni.

 

A legújabb Hörmann BiSecurGateway távirányítók esetében pedig az extra biztonságot hangsúlyozta az ügyvezető – ezek a távirányítók ugyanis nemcsak az elegáns dizájnban tűnnek ki, de a 128 bites kódolásnak köszönhetően kiemelkedően biztonságosak is. Kényelmesen és biztonságosan lehet működtetni velük a garázs-, vagy kertkaput akár az autóban ülve. A BiSecur távirányítók ráadásul visszamenőlegesen is kompatibilisek, azaz az összes régebbi 868 MHz-es Hörmann meghajtás is működtethető velük.

Mint minden családi vállalat, lehetőségeihez mérten a Hörmann is jótékonykodik, támogat – idén a Magyar Élelmiszerbanknak és a Habitat for Humanity magyarországi szervezetének a munkáját segítette. Elkötelezett ugyanakkor a sport, azon belül is a foci iránt – az első volt, aki a footgolfban meglátta a lehetőséget, és felkarolta. A Hörmann Hungária támogatásával készült el az első magyar nyelvű oktató film, a sportág pedig egyre népszerűbb.

 

Összességében a Hörmann számára 2016. globálisan és Magyarországon is egy sikeres év volt, 2017-tel kapcsolatban Szujó László pozitív, az építőipar további növekedésére számít, és megítélése szerint a lakosság építkező kedve is kitart még pár évig, köszönhetően a támogatásoknak.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése