TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Négy szakember „vetette bele magát” Budapest éjszakai életébe, hogy egy kerekasztal-beszélgetés keretében vitassák meg, mire mozdulnak meg manapság a szórakozni vágyók a fővárosban.

A Cultivo által és a The Famous Grouse támogatásával szervezett eseményen Gianni Annoni, a Trattoria Pomo d’Oro tulajdonosa, Szombati Zsolt, a TOKIO bartendere, Nagy Zoltán, a világ 50 legjobb bárjába tartozó Boutiq’Bar alapító tulajdonosa és Mancza Norbert, a BRKLYN ügyvezetője ült össze egy kanapéra, és mesélt az Y generációnak a budapesti étterem- és bárkultúra alakulásáról, jelenlegi trendjeiről, az éjszakai élet jellemzőiről. Ahogy az a Cultivók esetében megszokott, a beszélgetésben részt vevők az elmondottakat személyes sztorikkal illusztrálva tették még szórakoztatóbbá az estet, amelynek szakmai partnere a The Famous Grouse skót whisky volt.

Szombati Zsolt, a The Famous Grouse magyarországi márkanagykövete elsősorban a whiskyfogyasztás változóban lévő trendjéről mesélt, és saját élményein keresztül arról is, hogyan látja ő a vendéget a pult túloldaláról.  „Azért megy jó irányba a bárkultúránk, mert nyitottabbak vagyunk, mint öt, vagy tíz éve, és rá merjük bízni magunkat a szakemberekre” – mondta a bártender, aki szerint ma már az sem számít különlegesnek, ha egy nő whiskyt rendel.

„Sajnos még mindig jellemző ránk, hogy a megszokást keressük, ha étterembe vagy bárba megyünk, ahelyett, hogy élményeket gyűjtenénk” – tette hozzá Nagy Zoltán, aki nemrég nyitott kávézót és bárt Bécsben, amit egy gazdag, de Budapestnél sokkal unalmasabb városnak tart. „Minden városnak megvan a saját ritmusa, amit a vendéglátóknak érezni és követni kell – reagált Gianni Annoni. – Mi akkor tudunk fejlődni, ha a vendégeknek emelkednek az igényei. Szerencsére a mai budapesti vendégkör folyamatosan keveredik más kultúrákkal, és tudja is, hogy mit szeretne átvenni azokból.”


Az egyediség és a koncepcionális tervezés fontossága a báréleten túl, az éjszakai vendéglátásban és a szórakozóhelyek üzemeltetésében is fontos szerepet játszik. Mancza Norbert szerint az egyik legnagyobb kihívást az jelentette számukra, hogy a BRKLYN-t hogyan emeljék ki a Gozsdu udvar, főleg turistákat célzó egységei közül: „Olyan sokszínű és befogadó klubot akartunk csinálni, ahol nagyszerűen élhet meg egymás mellet több zenei műfaj, teret tudunk adni a magas italkultúrának, és nagyon komoly hangsúlyt fektetünk a kiszolgálás minőségére, hogy az egyszeri betérőből is törzsvendég váljon.”

A másfél órás beszélgetésből több fontos tanulságot is levonhatott a hallgatóság:

  • Budapest nagyon jó fázisában van, olyan progresszíven fejlődik a gasztronómiája és a szórakozási kultúrája, amilyen dinamikát jelenleg egyik európai városban sem tapasztalhatunk.
  • A vendéglátók és a vendégek csak közösen fejleszthetik tovább a bárkultúrát, amihez elsősorban a közönség nyitottságára van szükség.
  • Szórakozó- vagy vendéglátóhelyet üzemeltetni sehol sem egyszerű feladat a világon. (New Yorkban például az új helyek 85%-a zár be már a nyitás évében, a maradék 15%-nak pedig csak 1-2 százaléka éri meg az ötéves jubileumát!)

Az est zárásaként Szombati Zsolt és Nagy Zoltán egy-egy whiskykoktélt készített el, a megalkotott italokat az esemény több mint 300 résztvevője közül sokan kóstolhatták meg. Az érdeklődők többségükben olyan fiatalok voltak, akik nyitottak a komoly témákra különleges tálalásban, és a budapesti éjszakai életnek nem csak résztvevői, de ismerői is szeretnének lenni.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése