TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Egy kutatás szerint a magyar vásárlók közül, aki megteheti, az is inkább akciós terméket vesz, azaz akcióvadászok vagyunk.

Talán azt gondoljuk, Magyarországon a Black Friday nem vált ki olyan nagy lelkesedést az emberekben, mint külföldön, de ez nem igaz. A Millward Brown 2016 áprilisában készített piackutatása szerint a magyar vásárlók kifejezetten deal-hunterek, azaz akcióvadászok. Még ha meg is engedhetik maguknak, hogy nagy összegeket költsenek divattermékekre, akkor is inkább utánajárnak, hogy hol tudják olcsóbban beszerezni az adott márka termékeit.

Ezért is megalapozott a legnagyobb közép-európai divatportál, a Fashion Days számítása, amely idén harmadik alkalommal készül a Black Fridayre. A 2015-ös Black Friday értékesítése 40%-kal haladta meg az előző évit, és a webshopra irányuló forgalom tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál.  A divatportál a tavalyi 250 ezer eladott terméket alapul véve idén közel 700 ezer divattermék leárazására készül. Emellett Magyarországon a Fashion Days mobilapplikáción keresztüli rendelések száma évről-évre nő (most már a rendelések 43 százaléka érkezik mobilról). Erre a tendenciára építve idén előbb indul majd a Black Friday az applikációkon. Így a webes és a mobilalkalmazásokon keresztüli vásárlás aránya akár meg is fordulhat.

 

Itthoni kimutatások szerint, a 2015-ös Black Friday alkalmával, a fashiondays.hu-n a vásárlók 75 százaléka volt nő és a vásárlók átlagosan 2-3 ruhadarabot rendeltek, amelyek között gyakori volt a máskor elérhetetlen luxuscikk. További érdekesség, hogy az év legnagyobb leárazásán kifejezetten nagy vásárlási aktivitás a kezdeti órákban és hajnalban érzékelhető, a két kiemelten fogyó cikk pedig a cipő és a fehérnemű. A legkeresettebb márkák ilyenkor többek között a United Colors Of Benetton, a Desigual, az Esprit, a Sisley, a Triumph, a Levi`s, a Pepe Jeans London és a Tommy Hilfiger. A nagy várakozásra való tekintettel idén viszont olyan luxusmárkák is bekerültek a listába, mint a Dolce Gabbana, Red Valentino, Prada, Stella McCartney, Burberry, Michael Kors és Coccinelle.

Magyarországon az e-kereskedelmi divatpiac mérete folyamatosan nő. 2015-ben az online kiskereskedelemnek 11 %-át tette ki, azaz megközelítőleg 100 millió eurót, a Millward Brown számításai szerint pedig ez az arány idén további 15-20%-kal emelkedhet. Hazánkban a Fashion Days, piaci részesedése alapján piacvezető ebben a szektorban. Érdekesség, hogy a szomszédos Romániában működő divatwebshopok piaca több mint kétszerese az itthoninak: 24%-át teszik ki a teljes online kereskedelemnek. Ennek egyik oka, hogy míg Magyarországon rengeteg divatmárka képviselteti magát offline, addig Romániában sokan csak online tudnak hozzájutni egy-egy nevesebb márkához.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése