TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Egy kutatás szerint a magyar vásárlók közül, aki megteheti, az is inkább akciós terméket vesz, azaz akcióvadászok vagyunk.

Talán azt gondoljuk, Magyarországon a Black Friday nem vált ki olyan nagy lelkesedést az emberekben, mint külföldön, de ez nem igaz. A Millward Brown 2016 áprilisában készített piackutatása szerint a magyar vásárlók kifejezetten deal-hunterek, azaz akcióvadászok. Még ha meg is engedhetik maguknak, hogy nagy összegeket költsenek divattermékekre, akkor is inkább utánajárnak, hogy hol tudják olcsóbban beszerezni az adott márka termékeit.

Ezért is megalapozott a legnagyobb közép-európai divatportál, a Fashion Days számítása, amely idén harmadik alkalommal készül a Black Fridayre. A 2015-ös Black Friday értékesítése 40%-kal haladta meg az előző évit, és a webshopra irányuló forgalom tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál.  A divatportál a tavalyi 250 ezer eladott terméket alapul véve idén közel 700 ezer divattermék leárazására készül. Emellett Magyarországon a Fashion Days mobilapplikáción keresztüli rendelések száma évről-évre nő (most már a rendelések 43 százaléka érkezik mobilról). Erre a tendenciára építve idén előbb indul majd a Black Friday az applikációkon. Így a webes és a mobilalkalmazásokon keresztüli vásárlás aránya akár meg is fordulhat.

 

Itthoni kimutatások szerint, a 2015-ös Black Friday alkalmával, a fashiondays.hu-n a vásárlók 75 százaléka volt nő és a vásárlók átlagosan 2-3 ruhadarabot rendeltek, amelyek között gyakori volt a máskor elérhetetlen luxuscikk. További érdekesség, hogy az év legnagyobb leárazásán kifejezetten nagy vásárlási aktivitás a kezdeti órákban és hajnalban érzékelhető, a két kiemelten fogyó cikk pedig a cipő és a fehérnemű. A legkeresettebb márkák ilyenkor többek között a United Colors Of Benetton, a Desigual, az Esprit, a Sisley, a Triumph, a Levi`s, a Pepe Jeans London és a Tommy Hilfiger. A nagy várakozásra való tekintettel idén viszont olyan luxusmárkák is bekerültek a listába, mint a Dolce Gabbana, Red Valentino, Prada, Stella McCartney, Burberry, Michael Kors és Coccinelle.

Magyarországon az e-kereskedelmi divatpiac mérete folyamatosan nő. 2015-ben az online kiskereskedelemnek 11 %-át tette ki, azaz megközelítőleg 100 millió eurót, a Millward Brown számításai szerint pedig ez az arány idén további 15-20%-kal emelkedhet. Hazánkban a Fashion Days, piaci részesedése alapján piacvezető ebben a szektorban. Érdekesség, hogy a szomszédos Romániában működő divatwebshopok piaca több mint kétszerese az itthoninak: 24%-át teszik ki a teljes online kereskedelemnek. Ennek egyik oka, hogy míg Magyarországon rengeteg divatmárka képviselteti magát offline, addig Romániában sokan csak online tudnak hozzájutni egy-egy nevesebb márkához.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése