TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Október 16-a az újraélesztés napja – az Országos Mentőszolgálat Alapítvány idén is különleges akcióval hívja fel a lakosság figyelmét.

A hirtelen szívhalál még mindig vezető halálok Magyarországon, pedig sokak életét menthetnénk meg, ha tudnánk és mernénk alkalmazni az újraélesztést. Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány negyedszerre elvégzett Nagy Elsősegély Tesztjéből is az derül ki, hogy még messze nem tartunk ott, ahol kéne. Habár a 2014-es 42%-hoz képest 2015-ben már a megkérdezettek 52,19%-a adott helyes választ a laikus újraélesztéssel kapcsolatban, a növekedés 2016-ra megtorpant, és csak 1,7%-kal lett több a helyes választ adók száma.

„Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan nem tudják, hogyan kell újraéleszteni, és sokan nem is mernek segíteni. Akik tisztában vannak a helyes módszerrel, azok sem szívesen alkalmaznak szájból szájba történő lélegeztetést, illetve félnek, hogy bordát törnek, pedig az semmi ahhoz képest, hogy életet menthetnek” – mondja dr. Czakler Éva, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány alelnöke, mentőorvos. Hozzáteszi, hogy sajnos sokan még mindig nincsenek tisztában azzal sem, hogy ha nem tudnak, vagy nem akarnak szájból szájba történő lélegeztetést alkalmazni, akkor van más megoldás is a 30:2 arányban történő mellkas nyomása és szájból orrba történő levegőfújás helyett.

 

Csináld, ahogy a kisfilmben!
Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány 2015 februárjában indított, „Tartsd életben!” című nagysikerű edukációs, laikus újraélesztést népszerűsítő kampányfilmje jó pár megmentett emberéletet, javuló újraélesztési tudást, több mint 2 milliós nézettséget az internetes videómegosztókon és komoly szakmai elismeréseket eredményezett. A második rész idén tavasszal debütált, már ez is közel 1 milliós nézettségnél tart.

A kisfilmek lényege: a mellkas másodpercenként kb. kétszeri, erős, 5-6 cm mélyre történő ütemes benyomásával, szájból szájba történő lélegeztetés nélkül is lehetséges életben tartani a bajbajutottat addig, amíg megérkeznek a mentők.

 

Ismétlődik a tavalyi sikeres Facebook-kampány
A tavalyi újraélesztés napjára az alapítvány készített egy Facebook-posztot, amely az újraélesztés fontosságára hívja fel a figyelmet, és a lépéseit mutatja be. Ezt szerkesztőségeknek és közszereplőknek juttatták el azzal a kéréssel, hogy tegyék ki Facebook oldalukra, és rajongóikat buzdítsák a kép megosztására is. Az akció sikeres volt, számos közszereplő és szerkesztőség csatlakozott hozzá. Az Alapítvány idén újra sok hírességet, szerkesztőséget kér fel, hogy az október 10-i héten tegye ki a posztot Facebook oldalára, ezzel is terjesztve a közérdekű információt. Emellett az Alapítvány a lakosság segítségét is kéri abban, hogy minél többen osszák meg saját oldalukon is képet, hogy az információ terjedhessen, és még több emberen lehessen segíteni.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése