TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A vállalkozások közül kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámait.

A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is. Hozzájuk képest fiatal, mégis megsüvegelendő korú, a legutóbbi üzleti évet 1,5 milliárd Ft árbevétellel záró Cardo. Jelenleg 106 fő dolgozik a cégnél, amely ládagyárból lett a Hilton hivatalos beszállítója.

A 100 év titka
Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon. Ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján gyárt matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy és matrac beszállítójává is vált.


A II. világháború és a változó igények új létformát kívántak meg a Cardotól is, így a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során a gyár 80%-ban megsemmisült, de a háború után a cég 40 volt dolgozójával épült újra hamvaiból. 1948. február 15-én már 100 fővel zajlott a gyártás, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, irodabútor gyártással. 1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a cseh-szlovák és szovjet piacokon is megjelentek a Cardo termékek. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég.

„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” – mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési- és marketingigazgatója. Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok egyedülálló ötvözetével nyújt különleges kényelmet. Nemzetközi siker, hogy 2013. óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac és ágy beszállítója lett a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriottban és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég világszínvonalú termékeivel.

 


Hogy éljen meg 100 évet a cégem?

A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:

  1. Fektessünk a munkavállalókba, ezt ők is viszonozni fogják.
  2. Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
  3. Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
  4. Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsájtást, veszteséget eredményez.
  5. Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése