TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A vállalkozások közül kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámait.

A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is. Hozzájuk képest fiatal, mégis megsüvegelendő korú, a legutóbbi üzleti évet 1,5 milliárd Ft árbevétellel záró Cardo. Jelenleg 106 fő dolgozik a cégnél, amely ládagyárból lett a Hilton hivatalos beszállítója.

A 100 év titka
Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon. Ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján gyárt matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy és matrac beszállítójává is vált.


A II. világháború és a változó igények új létformát kívántak meg a Cardotól is, így a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során a gyár 80%-ban megsemmisült, de a háború után a cég 40 volt dolgozójával épült újra hamvaiból. 1948. február 15-én már 100 fővel zajlott a gyártás, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, irodabútor gyártással. 1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a cseh-szlovák és szovjet piacokon is megjelentek a Cardo termékek. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég.

„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” – mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési- és marketingigazgatója. Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok egyedülálló ötvözetével nyújt különleges kényelmet. Nemzetközi siker, hogy 2013. óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac és ágy beszállítója lett a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriottban és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég világszínvonalú termékeivel.

 


Hogy éljen meg 100 évet a cégem?

A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:

  1. Fektessünk a munkavállalókba, ezt ők is viszonozni fogják.
  2. Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
  3. Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
  4. Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsájtást, veszteséget eredményez.
  5. Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése