TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Idén minden eddiginél hangsúlyosabb akciókkal és kommunikációval népszerűsíti látogatói körében a környezettudatosságot és az újrahasznosítást a Sziget.

A Sziget a kezdetektől fontosnak tartja a fenntartható fesztiválozást, de most a szervezők az eddigieknél is hangsúlyosabb programtervvel rukkoltak elő a Hajógyári-sziget és környezetének megóvása érdekében. Három alappillérből álló program szemléletformáló kommunikációs akciókkal, a szelektív hulladékgyűjtés hatékonyságának növelésével és partnerségi akciókkal kívánja elérni a kitűzött környezetvédelmi célokat.

Sátorból divatos fesztivál kiegészítő? Bármi megtörténhet!
A fesztivál helyszínén 3 Recycling Centert telepítenek, ahol ALU/PET hulladékok gyűjtésére, elektronikai hulladékok gyűjtésére és elemgyűjtésre lesz lehetőség. Mind a 3 pontot újrahasznosított bútorokkal rendezik be, ahol az újrahasznosítás jegyében Upcycling design és reparáló műhelyeket indítanak: iparművész fiatalok a szigetlakók megunt, elszakadt, eltört tárgyait alakítják át valami újdonsággá. Ezeken kívül további 6 kemping recepción lehet leadni alu és pet hulladékot, ajándékokért cserébe.

 

#szigetrecycling
Az ösztönzést segíti, hogy mindenki, aki részt vesz valamilyen tevékenységben, a #szigetrecycling hashteg használatával merchandising bónokat, kitűzőket, és almát kaphat ajándékba. A legjobban teljesítő szponzorok és céges partnerek pedig Zöld díjat nyernek.

Az összes árustól kizárólag papírzacskókban vásárolhatnak majd a vendégek, és úgy tűnik, a műanyag evőeszközök és tányérok kora is le fog áldozni. Helyette komposztálható és újrahasznosított eszközöket vezetnek be a büfék jelentős részében, például fából készült villával, papír tányérból lehet majd elfogyasztani a streetfood ételeket.

 

Nincs kifogás
A szelektív hulladékgyűjtésre sem lehet kifogás többé az, hogy kilométereket kell gyalogolni a gyűjtőkonténerekhez.  A helyszínen 100 db gyűjtő lesz kihelyezve a fesztiválozók számára közönségforgalmi területeken, valamint az üzemi területeken (étkeztetőhelyek, kocsmák, backstage-k, dolgozói területek: technikai bázis, csomagmegőrzők, pénztárak) is lesz lehetőség a hulladékot szelektíven gyűjteni. A szervezők további 100 db csikkgyűjtő hordót is felállítanak szerte a Szigeten és a hagyományos szemétgyűjtőkből is több, mintegy 500 db lesz a fesztivál területén.

Az újrahasznosítás jegyében és a fesztivál humanitárius szellemiségéhez kapcsolódik a szervezők tavaly indított kampánya, amelyben arra kérik a fesztiválozókat, hogy az általuk már nem használt sátrakat, takarókat, matracokat gyűjtsék össze azoknak az Európába érkező menekülteknek, akik olykor kénytelenek a szabad ég alatt meghúzódni. A fesztivál szervezői az utolsó napon hátrahagyott kempingeszközöket önkéntesek bevonásával összegyűjtik, és jótékonysági szervezetek adják át.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése