TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

2014-ben a METRO Groupot a Dow Jones fenntarthatósági pontozó rendszerében, az élelmiszer-kereskedelmi szektor legjobbjai közé sorolták 77 ponttal. Nem véletlen.

A METRO és a Magyar Élelmiszerbank együttműködése idén az ötödik évébe lépett. 2012. óta a METRO Kereskedelmi Kft. 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszer adományt juttatott el az Élelmiszerbanknak, amiből az elmúlt évek alatt több mint 2 millió adag élelmiszer csomagot állítottak össze, és jutattak el évente megközelítőleg 50.000 családnak. Az együttműködés keretében a 13 METRO áruházból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket juttatják el a nehéz körülmények között élőknek.

 

Az ENSZ és a Magyar Élelmiszerbank adatai szerint Magyarországon évente megközelítőleg 2 millió tonna élelmiszer-hulladékot termelünk össznépileg. Ez azt jelenti, hogy évente fejenként csaknem 50 kg élelmiszert dobunk ki a szemétbe. Ezzel az EU középmezőnyébe tartozunk. Ugyanakkor több százezer ember éhezik hazánkban, ebből megközelítőleg 20 ezer a gyermek. De nem csak nálunk rossz ennyire a helyzet, az élelmiszer-hulladék termelés évről évre nő globálisan is. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a kukában landoló étel, nem csak felesleges pazarlás, de a csomagoláshoz és a termeléshez felhasznált energia elpocsékolásával szennyezzük a környezetünket is. Pedig kicsi odafigyeléssel csökkenthető lenne mind a pazarlás, mind pedig a környezetterhelés mértéke. Ezért 2012-ben a METRO Kereskedelmi Kft. úgy döntött, hogy a még felhasználható lejárat közeli vagy esztétikai hibás termékeket a megsemmisítés helyett a rászorulóknak adományozza. Az átadott termékek zömében friss élelmiszerek (halak, tejtermékek, felvágottak, húsok, pékáruk, zöldségek és gyümölcsök), amihez a nehéz körülmények között élők nagyon nehezen vagy egyáltalán nem jutnának hozzá. Ráadásul ezzel a döntéssel a METRO 4400 tonnával csökkentette a környezet CO2 terhelését is.

 

A METRO hisz abban, hogy a saját és a jövő generációk érdekében fenntartható módon kell bánni természeti környezetünk erőforrásaival, hiszen a jövő csak úgy biztosítható, ha igényeink kielégítése mellett forrásokat hagyunk utódaink számára is. Ezért a METRO minden területen különös figyelmet fordít a fenntartható fejlődés támogatására. Idén második alkalommal tartotta meg „Fenntarthatósági napját”, ahol a dolgozók figyelmét próbálják ráirányítani a fenntartható fejlődés céljaira és eszközrendszerére.

 

Horváth Imre a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója a Fenntarthatósági nap kapcsán megjegyezte, hogy nagy öröm számára, hogy tagja lehet a METRO Group nemzetközi fenntarthatósági bizottságának, és arra törekszik, hogy a nemzetközi tapasztalatokat megossza magyar kollégáival, illetve a sikeres helyi kezdeményezéseket nemzetközi szintre emeljék. „Azon dolgozunk, hogy mind rövid, mind hosszabb távon meghatározó kereskedelmi vállalatként a fenntarthatóságban is az élen járva mutassunk példát vásárlóinknak és munkavállalóinknak egyaránt” – egészítette ki Horváth Imre.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése