TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

2014-ben a METRO Groupot a Dow Jones fenntarthatósági pontozó rendszerében, az élelmiszer-kereskedelmi szektor legjobbjai közé sorolták 77 ponttal. Nem véletlen.

A METRO és a Magyar Élelmiszerbank együttműködése idén az ötödik évébe lépett. 2012. óta a METRO Kereskedelmi Kft. 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszer adományt juttatott el az Élelmiszerbanknak, amiből az elmúlt évek alatt több mint 2 millió adag élelmiszer csomagot állítottak össze, és jutattak el évente megközelítőleg 50.000 családnak. Az együttműködés keretében a 13 METRO áruházból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket juttatják el a nehéz körülmények között élőknek.

 

Az ENSZ és a Magyar Élelmiszerbank adatai szerint Magyarországon évente megközelítőleg 2 millió tonna élelmiszer-hulladékot termelünk össznépileg. Ez azt jelenti, hogy évente fejenként csaknem 50 kg élelmiszert dobunk ki a szemétbe. Ezzel az EU középmezőnyébe tartozunk. Ugyanakkor több százezer ember éhezik hazánkban, ebből megközelítőleg 20 ezer a gyermek. De nem csak nálunk rossz ennyire a helyzet, az élelmiszer-hulladék termelés évről évre nő globálisan is. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a kukában landoló étel, nem csak felesleges pazarlás, de a csomagoláshoz és a termeléshez felhasznált energia elpocsékolásával szennyezzük a környezetünket is. Pedig kicsi odafigyeléssel csökkenthető lenne mind a pazarlás, mind pedig a környezetterhelés mértéke. Ezért 2012-ben a METRO Kereskedelmi Kft. úgy döntött, hogy a még felhasználható lejárat közeli vagy esztétikai hibás termékeket a megsemmisítés helyett a rászorulóknak adományozza. Az átadott termékek zömében friss élelmiszerek (halak, tejtermékek, felvágottak, húsok, pékáruk, zöldségek és gyümölcsök), amihez a nehéz körülmények között élők nagyon nehezen vagy egyáltalán nem jutnának hozzá. Ráadásul ezzel a döntéssel a METRO 4400 tonnával csökkentette a környezet CO2 terhelését is.

 

A METRO hisz abban, hogy a saját és a jövő generációk érdekében fenntartható módon kell bánni természeti környezetünk erőforrásaival, hiszen a jövő csak úgy biztosítható, ha igényeink kielégítése mellett forrásokat hagyunk utódaink számára is. Ezért a METRO minden területen különös figyelmet fordít a fenntartható fejlődés támogatására. Idén második alkalommal tartotta meg „Fenntarthatósági napját”, ahol a dolgozók figyelmét próbálják ráirányítani a fenntartható fejlődés céljaira és eszközrendszerére.

 

Horváth Imre a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója a Fenntarthatósági nap kapcsán megjegyezte, hogy nagy öröm számára, hogy tagja lehet a METRO Group nemzetközi fenntarthatósági bizottságának, és arra törekszik, hogy a nemzetközi tapasztalatokat megossza magyar kollégáival, illetve a sikeres helyi kezdeményezéseket nemzetközi szintre emeljék. „Azon dolgozunk, hogy mind rövid, mind hosszabb távon meghatározó kereskedelmi vállalatként a fenntarthatóságban is az élen járva mutassunk példát vásárlóinknak és munkavállalóinknak egyaránt” – egészítette ki Horváth Imre.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése