TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Képzett munkaerő, fejlett szociális készségek, kulturális ismeretek – ideálisan így nézne ki egy társadalom.

Ennek megalapozásához azonban elengedhetetlen a minél élménydúsabb gyermekkor, amely bővelkedik kulturális ingerekben is. A K&H a hátrányos helyzetűekért programja az idei tanévben 1150 gyereknek tette lehetővé, hogy részt vegyen a 22 kulturális program valamelyikén.

Az iskolák szerepe elengedhetetlen a jövő társadalmának nevelésében, fejlesztésében, hiszen az általános ismereteket itt sajátíthatják el a gyerekek, emellett pedig szociális készségeik is fejlődnek, sportolhatnak, és a kultúrával is megismerkedhetnek.

 

A városokban, nagyobb településeken a gyerekek számos sportot kipróbálhatnak, idegen nyelvet tanulhatnak, különböző képzőművészeti szakkörökre járhatnak. Egészen más a helyzet azonban a hátrányos helyzetű régiókban fekvő településeken, ahol erre nincs lehetőség. Az általános iskolák saját költségvetésükből nem tudnak többféle szakkört finanszírozni, se tanulmányi vagy kulturális kirándulásokra vinni a diákokat. Így az itt élők sokszor nem is jutnak el gyermekkorukban kulturális intézményekbe, a színház világa ismeretlen számukra.

„Rendkívül fontos, hogy az elmaradottabb régiókban élő gyerekeket is motiváljuk a tanulásra, a kultúra és a sport szeretetére. A pozitív jövőkép, a felemelkedés útja sokuk számára ismeretlen fogalom, pedig rengeteg tehetséges fiatal él ezekben a régiókban. Ezért döntöttünk úgy tavaly, hogy a K&H a hátrányos helyzetűekért program részeként anyagi támogatással segítjük a kulturális iskolai programok megvalósulását. Célunk, hogy megszerettessük a hátrányos helyzetű általános iskolásokkal a színházat, zenét, táncot, és ezzel motiváljuk őket a további ismeretek megszerzésére, valamint utat mutassunk nekik a sikeres jövőhöz, és így a teljesebb élethez” – mondta el Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási és saját értékesítési csatornák divíziójának vezetője.

 

„A kultúra valamennyi területe, a művészetek sajátos formanyelve elvarázsolja a befogadóját. Valami olyasminek válik a részévé, közvetetten alkotójává, amely megerősíti önbizalmában, javítja a családi és társas kapcsolatait, bővíti ismereteit, növeli a mindennapi teljesítőképességét. Olyan tények ezek, amelyek különösen jól hasznosulnak a közoktatásban résztvevőknél, és segítségükkel a környezetükre is. Mérések igazolják azt a tapasztalatunkat, hogy elsősorban a zenei és a színházi előadások segíthetik a hátrányok csökkentését nem csak kulturális téren, hanem az életmód, az életminőség szempontjából is” – érvelt Tibori Timea szociológus.

 

A K&H Biztosító jóvoltából a 2015/2016-os tanévben 1150 gyereknek nyílt lehetősége részt venni 22 kulturális programon a K&H a hátrányos helyzetűekért program keretében. A Budapesten, Pécsett, Miskolcon, Szarvason, Szerencsen, Mátészalkán, Nyíradonyban megtartott előadásokon a gyerekek uzsonnáscsomagot is kaptak, valamint kis városnézés keretében a településekkel is megismerkedhettek.

 

„A mátészalkai színházlátogatás felejthetetlen élmény marad diákjaink számára. Többségük még soha nem volt színházban, és a pályázati támogatás nélkül sajnos valószínűleg nem is jutottak volna el kulturális programra. A gyerekek nagyon érdekesnek és élvezetesnek találták a rock-operát, és a városnézés is különleges programnak számított azon tanulóink számára, akik alig lépték még át a településük határát” – mondta el Bagoly Béláné, a nyírábrányi Ábrányi Emil Általános Iskola pedagógusa.

A robogó-megosztás San Franciscóból indult 2012-ben, hogy aztán egy lassú indulási fázis után, 2016-17 tájékán berobbanjon a köztudatba. Ma több mint 30 városban, köztük Budapesten is sikeresen működik ilyen szolgáltató. A főleg Nyugat-Európában divatos közösségi közlekedési forma meghonosításának körülményeiről a blinkee.city magyar franchise tulajdonosát, Varsányi Tamást kérdeztük.
A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése