TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Sokan már fel sem kapják a fejüket arra, hogy a Microsoft 26,2 milliárd dollárért hipp hopp felvásárolja a LinkedIn-t, ami mintegy háromszorosa a Nokia egykori felvásárlási árának…

Pedig ez az utóbbi évek legdrámaibb, de akár a legkétségesebb eseménye az üzleti kommunikáció és a közösségi média világának. Mit hozhat egy marketingesnek, vállalatvezetőnek, HR igazgatónak, hogy a Microsoft-elefánt berobbant az online üzleti tartalomszolgáltatás világába? És mit általában az üzleti világnak?

Kezdjük ez utóbbival. Míg a közösségi networking és közösségi információáramlás drámaian átalakítottak a hírfogyasztást, a véleményformálás és az egyéni döntések rendszerét, addig mindmáig ugyanez a folyamat még nem zajlott le ilyen erővel az üzleti életben. Bár a LinkedIn elterjedtsége egyes országokban a Facebookhoz hasonló magasságokban található, globálisan még messze elmarad attól még célcsoport-arányosan is. A LinkedIn véleményformáló és tartalomközvetítő szerepe az üzleti életben még nem hasonlítható a Facebook orientáló erejéhez a privát szféránkban.


A Microsoft technológiák marketing lehetőségeit a LinkedIn networking- és tartalmi rendszerével összekapcsolva azonban olyan új hálózat születik, amely már összemérhető a Facebook és az Instagram mindent elsöprő hatásával, és ami a Google adaptív információ- és reklámszolgáltatási modelljének kihívója lehet az üzleti életben. Mert itt a Microsoftnak van még tanulnivalója.


Az egyesüléssel remélhetőleg a jövőben tovább növelhető a LinkedIn penetráció, ami a drámaian csökkenő  LI részvény árfolyamait is legalább átmenetileg támogathatja (ami a tranzakció hatására már 60%-al ment fel). Az 1,2 milliárd Outlook felhasználó és közel 433 millió LI felhasználó egyesülése még az átfedések kizárásával is hatalmas lehetőség.  A felvásárlással a Microsoft a LinkedIn-t és annak tartalmi erejét helyezi technológiái középpontjába, a LI fog életet lehelni a fémekbe, és az azokat összekötő láthatatlan szoftverekbe.


Potenciális hátulütő? Nagy lesz a kísértés a Microsoft számára, hogy ne kizárólagosan a saját stratégiájába próbálja integrálni a LinkedIn-t, azaz ne egy értékesítést támogató tartalmi platformként tekintsen rá a jövőben, hanem valóban őrizze meg azt önálló entitásként. Hasonló üzletek kötésekor persze mindig hangsúlyozzák a függetlenség megőrzésének fontosságát, de amikor hozni kell a számokat, akkor nehéz lesz ellenállni a csábításnak. Két lassuló növekedéssel bíró behemót egyesülése önmagában is mindig kétségeket vet fel, de a veszélyek nem jelentéktelenek a felvásárlásokat eddig nem túl sikeresen menedzselő és kiaknázó Microsoft számára is, miképp a LI független gondolkodása is csorbulhat a jövőben.


Miért lehet jó nekünk, LinkedIn felhasználóknak?
A közösségi médiában aktívabb vállalatvezetőknek remek lehetőség lesz a LinkedIn arra, hogy a hagyományos hierarchiáktól mentesebben építsenek kapcsolatot, jussanak információkhoz. Ha pedig a Microsoft digitális asszisztense, az itthon meg kevéssé ismert és használt Cortana egyesíti a LinkedIn-ben található személyes- és network információkat, az pedig sokkal személyesebbé és izgalmasabbá teheti a személyes interakciókat is. Egy találkozó előtt olyan dolgokat tudhatunk meg automatikusan a másik félről, amit csak hosszas munkával vagy ad hoc szerezhettünk volna meg, az operatív munka során pedig színesebb lehet egy-egy döntően virtuálisan bonyolódó projekt is.


A B2B üzletekben levők sokkal jobban és szélesebb körben tudnak majd kereséseket és értékesítéstámogató akciókat futtatni, ha sikerül az adatbázisokat egyesíteni, illetve, ha a LinkedIn még kevesek által használt Sales Navigátorját a Microsoft CRM-jével egyesítik, akkor ez utóbbi jócskán megtelhet tartalommal. A marketingesek ráadásul már nem csak a LinkedIn felhasználóit, hanem a Microsoft vevőit is elérhetik, és ezzel a „közösségi értékesítést” új dimenzióba emelhetik.



Üzleti találkozók szervezéskor könnyebben fel lehet majd lelni a résztvevőkkel kapcsolatos személyes információkat. Értékesítési akciók során a Microsoft Dynamics szoftveréhez jó kiegészítő információt nyújtanak a célszemélyek személyes profiljai. Gondoljunk csak bele, mekkora előnyt jelenthet majd az is, amikor meghatározott projekteken dolgozunk, és a Microsoft mesterséges intelligencia algoritmusainak fejlődésével olyan releváns információk jelennek majd meg az üzenőfalunkon, amelyek valóban segítik a hatékony és szakszerű munkavégzést. Ez már a Google bajszát is nyesegetheti…



A HR-esek számára jobb keresés, belső networking és legfőképp képzés
A cégeknek ma még korlátozottan pontos a rálátása alkalmazottaik teljes képesség- és ehhez kapcsolódó tudásrendszerére. A LinkedIn Lynda.com szolgáltatásának integrációja az Office és Excel programokkal például egy „tudás tab” révén megmutathatja, hogy egy adott ismeret mely kollegáknál található meg egy adott témában, majd a rendszer ezeket a munkatársakat összekapcsolhatja. Miképp a külső találkozók során, úgy a belsős érintkezések esetében is a technológia segíthet ledönteni a gátakat, támogatja a networkinget, új, magasabb szintre emelheti az üzleti innovációt és kollaborációt.


A felvásárlás legnagyobb hozadéka tehát a tartalmak feletti ellenőrzés. A technológia ugyanis tartalom nélkül élettelen erő, ha azonban a tartalom nem jut el a felhasználójához, akkor mit sem ér. Ha e két tényező egyesül, az hatalmas erőt jelent.  Két óriásból egy harmadik jön létre. Amikor 1 + 1 = 3. A "social business" feletti kontroll lényegében a business feletti kontrollt is jelenti majd.


A technológia és virtuális valóság összekapcsolása tovább segítheti majd az új típusú munkavégzést és információcserét is. Így miközben a drónok elveszik egyesek munkáját, egyre kifinomultabb munkaszervezési- és fejlesztési formák jelenhetnek meg, de legfőképp a technológia és a tartalom sokkal jobban összekapcsolódik, a tudásigény és a tudás könnyebben egymásra találnak. Feltéve, ha sikerül a tervezett integráció. Drukkolunk.

 

Karvalics Attila
(A szerző marketing és PR stratéga, az Arvalicom ügynökség alapítója)

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése