TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A cseh, szlovák és magyar lakosok ízlését vizsgáló 2500 fős, online kutatásból megtudhatjuk, milyen is az idei fürdőruha trend.

A már Magyarországon is elérhető, nemzetközi fürdőruha és fehérnemű márka, a LASCANA kutatása szerint a színek és minták terén nagy az egyetértés a nemek között, de arról másként gondolkodunk, mennyit láttatnánk, és mennyit látnánk.

 

Mintás vagy klasszikus, de neon semmiképpen
Míg a csehek és a szlovákok szerint egyértelműen a minél színesebb ruhák kedveltek, addig, itthon a férfiak 33%-a inkább a klasszikus, egyszínű felé húz, és a nők 39%-a sem választott másként. Mindemellett Magyarországon is a legtöbb szavazatot a színes ruhák kapták, de jóval kisebb arányban, mint a többi vizsgált országban. Az élénk neon színek már a múlté, mindkét nem szerint a harmadik helyen tanyáznak, jó hír ez a fagyi és a púder színek szerelmeseinek.

 

Mindegy, csak legyen szexi
Leginkább a szlovák férfiakat (a megkérdezettek 90%-át) hagyja hidegen a fürdőruha mintája. Azonban rólunk is elmondható, hogy a férfiak 62%-a és a nők 52%-a szerint teljesen mindegy, hogy geometriai mintásat, virágosat, párducmintásat vagy épp pöttyöset választunk, a lényeg, hogy legyen szexi. Ha már mindenképpen választani kell, a magyar nők a virág vagy párduc mintásra, míg a férfiak inkább geometriai ábrákra szavaznak.

 

A nők csalnának, de a férfiak nem vevők rá
A magyar nők közel 60%-a olyan bikinit szeretne, amiben csinosabbnak látszik. A magyar urak jobban tisztelik a női testet, és inkább látnák olyannak, amilyen. Náluk jobban, már csak a szlovák férfiak hisznek jobban a természetesben, ott 80% fogadja el a hölgyeket olyannak, amilyenek. A magyar nők 20%-a vékonyabbnak szeretné láttatni magát bikinijében, ebben 20 százaléknyi férfi támogatását is élvezik.

 

A szexi az abszolút nyerő
Magyar vonalon nagy az egyetértés, a hölgyek 44% körüli arányban választanak inkább szexi fürdőruhát, az urak 67%-a is szívesebben látja őket így. Ebben a kérdésben a cseh hölgyek lógnak ki a sorból, ők 44%-ban a funkcionális darabok mellett kampányolnak.

 

A magyar férfiak nem kíváncsiak rá
Hogy mire? Az előnytelen területekre. A férfiak 54%-a szívesen veszi, ha nem veszi észre ezeket. Nem így a csehek és szlovákok, akik 50-60%-os többséggel arra jutottak, hogy egy fürdőruha fedjen minél kisebb területet. Nálunk ezzel szemben a hölgyek 87%-a is a férfiakkal van, azaz inkább nem mutogatnánk nekik, amire nem vagyunk büszkék. A fennmaradó válaszok azonban mind a kisebb méretű fürdőruhákat pártolják, a nagyobb darabok ideje nem jött el, és ezt talán mi nem bánjuk.

 

A nők vetkőznének, a férfiak öltöztetnének. Hogy van ez?
Érdekes, hogy míg a magyar férfiak a szexi bikiniket kedvelik inkább, 54%-uk egy hasonlóan szexi strandruhával még megtoldaná a hölgyek outfitjét. A magyar nők azonban nem szeretik túlbonyolítani, amit nem szükséges, így 56%-os arányban arra jutottak, hogy egy jó bikini felé nem kell semmi. Mindeközben a szlovák férfiak, akik a leginkább elfogadóak a régióban, nagyon szívesen veszik, ha a fürdőruhát egy szexi strandruha is fedi (80%).

 

A tuti befutó kétrészes és szexi
A felmérés utolsó szakaszában 12 fürdőruha közül kellett a megkérdezetteknek választaniuk. Egy és kétrészesek, színesek, pasztellek, szexik és konszolidáltak versenyeztek, a befutó azonban mindhárom ország szerint egy mintás, kétrészes, nyakpántos, pushup melltartós darab lett. A magyar férfiak csak a második helyre szavazták ezt a darabot, és egy szintén kétrészes, de háromszög melltartós korall színű bikinit választottak a mezőny élére. A dobogó harmadik fokára a magyar hölgyeknél a férfiak kedvence, míg az uraknál egy színes, pánt nélküli darab került. 2016. és a felmérés tanulsága szerint tehát, hiába a tervezők igyekezete, a pasztell egyrészesek kora még mindig nem érkezett el, legalábbis a nemzetközi sikermárka, a LASCANA kutatása és a magyar nők és férfiak válaszai szerint.

Ez a modell lett a szavazó férfiak kedvence

 


 

A kutatás 2520 fős, a kutatásban részt vevő országok teljes lakossága tekintetében nem reprezentatív, online lekérdezéssel készült 2016 májusában a Facebook applikáción keresztül, Facebookon a kitöltésre irányuló felhívás alapján történő önkéntes részvétel eredményeképp. A megkérdezettek 14,6%-a férfi, 85,4%-a nő volt. Korosztályi megoszlás: 18-24 éves 19,7%, 25-34 éves 28,2%, 35-44 éves 33,8%, 45-54 éves 17,1%, 55 éves vagy idősebb 1,2%.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése