TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Magyarországon közel félmillióan kapcsolódnak vásárlóként vagy forgalmazóként a szektorhoz, mely mintegy 50 milliárdos forgalmat ért el 2014-ben.

A közvetlen értékesítés az elmúlt években nemcsak világszerte, hanem hazánkban is húzóágazattá vált. A piac egyik legsikeresebb szereplője a független értékesítés úttörőjeként számon tartott, idén 25 éves Amway Hungária, amelynek árbevétele 2015-ben megközelítette az 5 milliárd forintot. Az Amway 460 terméket kínál Magyarországon, ezek 30 000 forgalmazó segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. A márka legnépszerűbb tagjai a vitaminok és az ikonikussá vált otthonápolási termékek.


Az 1959. óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata. A cég 1,5 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2015-ben 9,5 milliárd USD forgalmat ért el globális szinten. A cég elsőként Magyarországon kezdte meg kelet-európai terjeszkedését 25 évvel ezelőtt.

 

Az Amway rövid idő alatt itthon is a piac meghatározó szereplőjévé vált és maradt a mai napig. „Az Amway Hungária árbevétele 2015-ben megközelítette az 5 milliárd forintot. Az elmúlt 25 év sikere megerősít bennünket abban, hogy a közvetlen értékesítés és az Amway a folyamatosan átalakuló kereskedelmi környezetben is hosszú távú, stabil értéket képvisel a fogyasztók számára” – mondta el Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója a vállalat jubileumi sajtóbeszélgetésén.

 

Az Amway-nek a régióban 5 raktárközpontja van, ebből az egyik 2007. óta Budapesten működik. A kontinens egyik legmodernebb technológiájával felszerelt raktára 7 ország vevőit – Magyarországon kívül Horvátországot, Szlovéniát, Romániát, Ausztriát, Olaszországot és Bulgáriát – szolgálja ki. A hazai központból 2015-ben összesen 750.000 csomagot, ezekben 9 millió terméket szállítottak ki a régió országaiba.

 

Az Amway Hungáriával jelenleg 30 000 termékforgalmazó áll kapcsolatban. Összetételüket tekintve hazánkban közel egyenlő arányban képviseltetik magukat a nők és férfiak, a legtöbben Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Győrben, Nyíregyházán, Kecskeméten és Székesfehérváron foglalkoznak a márka termékeinek értékesítésével. „Bár Globális Vállalkozói Jelentés című kutatásunk szerint továbbra is stabil a vállalkozási kedv Magyarországon, sokakat az induláshoz szükséges kezdőtőke hiánya tart vissza attól, hogy saját lábra álljon. Éppen ezért népszerű a közvetlen értékesítés: kis befektetéssel, kortól, nemtől függetlenül az ország bármely pontján elindítható, ezért is kiemelkedően stabil a népszerűsége, immár 25 éve” – tette hozzá Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója, aki jelenleg a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) elnöki pozícióját is betölti.

 

 


Az Amway Globális vállalkozói jelentés kutatásának főbb eredményei

A vállalkozói létforma világszerte, így hazánkban is egyre fontosabb szerepet tölt be a gazdaság élénkítésében, a foglalkoztatottság növelésében. Az Amway 44 országra kiterjedő, átfogó nemzetközi kutatása, a Globális Vállalkozói Jelentés (AGER) célja, hogy nyomonkövesse a vállalkozói környezet, kultúra és hajlandóság változásait és trendjeit a felmérésben részt vevő országokban, így Magyarországon is.

A kutatás 2015-ös, legfrissebb eredményeiből kiderül: Magyarországnak nemzetközi összehasonlításban még bőven van hova fejlődnie a vállalkozóbarát környezet és klíma szempontjából. Az erős félelmek és az örök pesszimizmus ellenére azonban még mindig viszonylag nagy a nyitottság az önálló vállalkozás elindítása iránt a magyarok körében. A válaszadók kétharmada (61%) kifejezetten pozitívan áll a vállalkozói létformához, több mint harmaduk (35%) pedig gond nélkül el is tudná magát képzelni vállalkozóként. A kutatás arra is rámutatott: a függetlenség (37%), a plusz jövedelem (32%) és az önmegvalósítás (31%) a legvonzóbb a vállalkozói létben a magyarok számára. A vállalkozási kedv a 35 év alattiak (50%) és az egyetemi diplomával rendelkezők (47%) körében a legnagyobb, a férfiak pedig továbbra is bátrabbak, és szívesebben indítanak vállalkozást (47%), mint a nők (29%).

Ha viszont az akadályokat vesszük szemügyre, azt látjuk, hogy leginkább a kudarctól való félelem (86%) gátol meg bennünket a saját vállalkozás indításában, és ez Magyarországon nagyobb akadályt jelent, mint bárhol a világon. A legnagyobb visszatartó erőt az akár csődhöz is vezető pénzügyi nehézségek (57%) és a gazdasági válságtól való félelem (42%) jelentik, de sokan tartanak a munkanélküliségtől (24%) és a jogi következményektől, perektől is (22%).

A nemzetközi kutatásából az is kiderül, mennyire más kép él a vállalkozókról itthon és a világ más tájain. A magyarok szerint a vállalkozók elsősorban szeretnék élvezni az életet (88%), szeretnek kitűnni a tömegből és imponálni mások előtt (77%), kalandvágyók és kockázatvállalók (73%), szívesen tanulnak új dolgokat (72%), és szívesen vállalják a felelősséget is (59%). A vizsgált országokban azonban a vállalkozói lét külsődleges előnyei helyett inkább az állandó fejlődést, tanulást, változást, mint a vállalkozói lét legfontosabb motorját helyezte a közvélemény az előtérbe.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése