TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Magyarországon közel félmillióan kapcsolódnak vásárlóként vagy forgalmazóként a szektorhoz, mely mintegy 50 milliárdos forgalmat ért el 2014-ben.

A közvetlen értékesítés az elmúlt években nemcsak világszerte, hanem hazánkban is húzóágazattá vált. A piac egyik legsikeresebb szereplője a független értékesítés úttörőjeként számon tartott, idén 25 éves Amway Hungária, amelynek árbevétele 2015-ben megközelítette az 5 milliárd forintot. Az Amway 460 terméket kínál Magyarországon, ezek 30 000 forgalmazó segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. A márka legnépszerűbb tagjai a vitaminok és az ikonikussá vált otthonápolási termékek.


Az 1959. óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata. A cég 1,5 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2015-ben 9,5 milliárd USD forgalmat ért el globális szinten. A cég elsőként Magyarországon kezdte meg kelet-európai terjeszkedését 25 évvel ezelőtt.

 

Az Amway rövid idő alatt itthon is a piac meghatározó szereplőjévé vált és maradt a mai napig. „Az Amway Hungária árbevétele 2015-ben megközelítette az 5 milliárd forintot. Az elmúlt 25 év sikere megerősít bennünket abban, hogy a közvetlen értékesítés és az Amway a folyamatosan átalakuló kereskedelmi környezetben is hosszú távú, stabil értéket képvisel a fogyasztók számára” – mondta el Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója a vállalat jubileumi sajtóbeszélgetésén.

 

Az Amway-nek a régióban 5 raktárközpontja van, ebből az egyik 2007. óta Budapesten működik. A kontinens egyik legmodernebb technológiájával felszerelt raktára 7 ország vevőit – Magyarországon kívül Horvátországot, Szlovéniát, Romániát, Ausztriát, Olaszországot és Bulgáriát – szolgálja ki. A hazai központból 2015-ben összesen 750.000 csomagot, ezekben 9 millió terméket szállítottak ki a régió országaiba.

 

Az Amway Hungáriával jelenleg 30 000 termékforgalmazó áll kapcsolatban. Összetételüket tekintve hazánkban közel egyenlő arányban képviseltetik magukat a nők és férfiak, a legtöbben Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Győrben, Nyíregyházán, Kecskeméten és Székesfehérváron foglalkoznak a márka termékeinek értékesítésével. „Bár Globális Vállalkozói Jelentés című kutatásunk szerint továbbra is stabil a vállalkozási kedv Magyarországon, sokakat az induláshoz szükséges kezdőtőke hiánya tart vissza attól, hogy saját lábra álljon. Éppen ezért népszerű a közvetlen értékesítés: kis befektetéssel, kortól, nemtől függetlenül az ország bármely pontján elindítható, ezért is kiemelkedően stabil a népszerűsége, immár 25 éve” – tette hozzá Gárdus Péter, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója, aki jelenleg a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) elnöki pozícióját is betölti.

 

 


Az Amway Globális vállalkozói jelentés kutatásának főbb eredményei

A vállalkozói létforma világszerte, így hazánkban is egyre fontosabb szerepet tölt be a gazdaság élénkítésében, a foglalkoztatottság növelésében. Az Amway 44 országra kiterjedő, átfogó nemzetközi kutatása, a Globális Vállalkozói Jelentés (AGER) célja, hogy nyomonkövesse a vállalkozói környezet, kultúra és hajlandóság változásait és trendjeit a felmérésben részt vevő országokban, így Magyarországon is.

A kutatás 2015-ös, legfrissebb eredményeiből kiderül: Magyarországnak nemzetközi összehasonlításban még bőven van hova fejlődnie a vállalkozóbarát környezet és klíma szempontjából. Az erős félelmek és az örök pesszimizmus ellenére azonban még mindig viszonylag nagy a nyitottság az önálló vállalkozás elindítása iránt a magyarok körében. A válaszadók kétharmada (61%) kifejezetten pozitívan áll a vállalkozói létformához, több mint harmaduk (35%) pedig gond nélkül el is tudná magát képzelni vállalkozóként. A kutatás arra is rámutatott: a függetlenség (37%), a plusz jövedelem (32%) és az önmegvalósítás (31%) a legvonzóbb a vállalkozói létben a magyarok számára. A vállalkozási kedv a 35 év alattiak (50%) és az egyetemi diplomával rendelkezők (47%) körében a legnagyobb, a férfiak pedig továbbra is bátrabbak, és szívesebben indítanak vállalkozást (47%), mint a nők (29%).

Ha viszont az akadályokat vesszük szemügyre, azt látjuk, hogy leginkább a kudarctól való félelem (86%) gátol meg bennünket a saját vállalkozás indításában, és ez Magyarországon nagyobb akadályt jelent, mint bárhol a világon. A legnagyobb visszatartó erőt az akár csődhöz is vezető pénzügyi nehézségek (57%) és a gazdasági válságtól való félelem (42%) jelentik, de sokan tartanak a munkanélküliségtől (24%) és a jogi következményektől, perektől is (22%).

A nemzetközi kutatásából az is kiderül, mennyire más kép él a vállalkozókról itthon és a világ más tájain. A magyarok szerint a vállalkozók elsősorban szeretnék élvezni az életet (88%), szeretnek kitűnni a tömegből és imponálni mások előtt (77%), kalandvágyók és kockázatvállalók (73%), szívesen tanulnak új dolgokat (72%), és szívesen vállalják a felelősséget is (59%). A vizsgált országokban azonban a vállalkozói lét külsődleges előnyei helyett inkább az állandó fejlődést, tanulást, változást, mint a vállalkozói lét legfontosabb motorját helyezte a közvélemény az előtérbe.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése