TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Lilu, Bombera Kriszta, Winkler Nóra, Péterfy Bori, Odett, Juronics Tamás és számos magyar közszereplő áll ki a női egyenjogúság mellett az Elle új, figyelemfelhívó kampányában.

„2016-ban a nőiesség teljesen mást jelent, mint húsz évvel ezelőtt, átalakultak a szerepek, az éles határok elmosódtak. A feminizmus szárnyra kapott, évek óta egyre népszerűbb a mozgalom, hiszen már régóta nem arról szól, hogy a nők le akarnák igázni a férfiakat és teljes egészében átvenni a szerepeiket. Nem kirekesztő, hanem felszabadító és éppúgy képviseli a nők, mint a férfiak érdekeit. A We are women kampány erről a szabadságról, nyitottságról, sokszínűségről szól, amit az Elle Fashion Show is szimbolizál majd magyar tervezők ruhakölteményein keresztül április 15-16-án a Várkert Bazárban” – mondja a kampány céljairól Liptai Lívia, az Elle Magazin főszerkesztője.


A kezdeményezéshez 12 magyar közszereplő csatlakozott, akik fontosnak tartják a nők szabadságát, az individuum kibontakozását. „Szeretem magam irányítani az életemet és szeretek ragaszkodni az elveimhez és az elképzeléseimhez. Ha ezt feminizmusnak lehet nevezni, akkor nevezzenek feministának, de nekem ez inkább az individuum szabadságáról szól, mintsem a nemek közötti különbségekről” – mondja a népszerű műsorvezető, Lilu, aki olyan családban nőtt fel, ahol mindenki a maga útját járhatta.


Péterfy Bori szerint a nőiesség többdimenziós, sokféleképpen élhet egy nő, sok szerepet ölthet magára. Olykor érzékeny lélek, máskor díva. Attól azonban, hogy valaki éjjel a színpadon őrjöng, még lehet remek anya, szerető feleség és szuper háziasszony. „Vállalom, hogy feminista vagyok, mert nem vagyok hajlandó meghunyászkodni a közhelyek miatt, amelyeket – manipulatívan – ahhoz a munkához próbálnak ragasztani, amelyet elődeink, aktivista feminista nők elvégeztek értünk: a szavazati jogtól a női önrendelkezés számos formájáig. Feminizmus nélkül lehet, hogy a nők még ma is ugyanolyan szolgák lennének, mint voltak évezredeken keresztül. És mivel nincsenek szorongásaim a nőiségemmel kapcsolatban, nem veszem magamra mindazt, ami miatt szidják a feministákat: nem gyűlölöm a férfiakat és nem akarom őket uralni, ’elnőiesíteni’. Bízom benne, hogy ahelyett, hogy egyre kevesebb lesz a feminista nő, inkább egyre több lesz a nőkhöz csatlakozó feminista férfi” – teszi hozzá Bombera Kriszta, akinek nem is volt kérdés, hogy csatlakozik a kezdeményezéshez.


De vajon hogy látja mindezt egy férfi? Juronics Tamás szerint jót tenne a politikának, ha több nő kapna szerepet ezen a területen, ugyanis a szociális érzékenységük nagyobb, így teljesen más színt vihetnének a politikai életbe. „A napokban láttam egy autót, az oldalán egy reklámfotóval, amelyen egy meztelen nőt bizonyos helyeken sajtszeletek takartak. Ez a fajta szexizmus nevetséges és tiszteletlen. A férfitársadalomnak kell változnia ahhoz, hogy ez a szemlélet megváltozzon. Természetesen nem a nemi szerepek teljes átrendeződésére gondolok, ugyanis az nem vezet sehova: a női szerepek elférfiasodásával együtt járhat a férfiak totális elpuhulása is”.


A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése