TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Bacardi Legacy döntőjébe került bártendereknek főleg saját erőforrásaikból kell népszerűsíteni a koktéljukat.

Ezt a kihívást vállalta Bednárik Nikoletta is, aki a Boutiq’Bart alapító Nagy Zoltán tanfolyamán kezdte az ismerkedést a shakerrel és a belevalókkal, majd amikor betegség miatt beugrós bar back kellett a Boutiq’Barba, felajánlotta a segítségét. A húszas évei elején járó lány korábban csak kávézóban dolgozott, de annyira könnyedén illeszkedett a Boutiq’ miliőjébe, hogy meghívást kapott a bár vezetőitől az akkor már futó inas-programba, amelyben az elhivatott kezdő tudást kap munkájáért cserébe. Nikolettát nem kellett sokáig győzködni, és az a tény, hogy a programot előtte teljesítő Csigó Krisztián azóta második lett a nívós Nikka Perfect Serve verseny londoni döntőjében, később őt igazolta. Alázattal tanult, kísérletezett, és úgy került a Bacardi Legacy 30 magyar indulója közül harmadikként a hatos döntőbe, hogy még a bártender vizsgája sem volt meg és – klasszikus értelemben véve – egy percet sem dolgozott pultban.

Bacardi Legacy Global Coctail Competition
A fiatal mixologist tehetségéhez és elszántságához nem fér kétség, amit a nagy múltú versenysorozat első magyarországi döntőjében, február 23-án a Gerbeaud-ban be is bizonyíthat. A megmérettetés, amelynek győztese a San Franciscó-i nemzetközi döntőbe kvalifikálja magát, két részből áll. Az első 10 perces etapban 2 perc áll a versenyző rendelkezésére, hogy az italából két darabot elkészítsen, majd ezt 5 percben bemutassa a zsűrinek. Ezután a bírák 3 percben felteszik kérdéseiket, majd a versenyzőnek egy 20 perces prezentációban kell beszámolnia az elődöntő óta eltelt 3 hónapos promóciós időszakról. Itt a bartender már mint marketinges áll az ítészek előtt, és azt meséli el, miként népszerűsítette az általa megálmodott italkreációt. Nikoletta itt is jó esélyekkel veszi fel a versenyt a nála sokkal tapasztaltabb mezőnnyel, hiszen a La Musát már a világ több exkluzív bárjában is elkészítették Tokiótól Milánón át Bostonig.

Klasszikus ital egy nagy csavarral: La Musa
A daiquiri egy klasszikus rum koktél, amely lime-mal és cukorral készül fehér rumból. Ezt gondolta újra Nikoletta, aki a nyolcvanas évek koktéljainak népszerű összetevőjét, a banánt csempészte vissza az italba. „Az elmúlt pár évtizedben nem használták a banánt, mert a rostossága nem volt összeegyeztethető a koktélokkal szemben támasztott esztétikai elvárásokkal – magyarázza Nikoletta. – Én olyan természetes banán esszenciát adtam a daiquirihez, ami nem befolyásolja az ital kinézetét, viszont jól érezhetővé teszi a banános ízt.” Az alkoholmentes darjeeling és kamilla bitter csöppel befejezett koktél igazán különleges, mégis megfelel az aktuális nemzetközi trendeknek, miszerint a versenyeket és a vendégeket is az egyszerű koktélokkal lehet megnyerni. „A nagy klasszikus Bacardi koktélokat megújítani sosem egyszerű feladat, ezért is olyan nagy presztízsű ez a verseny, de bízom benne, hogy sikerül tisztességesen helyt állni ebben a férfias küzdelemben, majd utána ebben a férfiak által dominált szakmában is – mondja minden álszerénység nélkül a La Musa megálmodója. – Ahogy a mondás tartja, minden ital mögött van egy sztori. Remélem, a zsűrinek tetszeni fog az enyém.”

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése