TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A Bacardi Legacy döntőjébe került bártendereknek főleg saját erőforrásaikból kell népszerűsíteni a koktéljukat.

Ezt a kihívást vállalta Bednárik Nikoletta is, aki a Boutiq’Bart alapító Nagy Zoltán tanfolyamán kezdte az ismerkedést a shakerrel és a belevalókkal, majd amikor betegség miatt beugrós bar back kellett a Boutiq’Barba, felajánlotta a segítségét. A húszas évei elején járó lány korábban csak kávézóban dolgozott, de annyira könnyedén illeszkedett a Boutiq’ miliőjébe, hogy meghívást kapott a bár vezetőitől az akkor már futó inas-programba, amelyben az elhivatott kezdő tudást kap munkájáért cserébe. Nikolettát nem kellett sokáig győzködni, és az a tény, hogy a programot előtte teljesítő Csigó Krisztián azóta második lett a nívós Nikka Perfect Serve verseny londoni döntőjében, később őt igazolta. Alázattal tanult, kísérletezett, és úgy került a Bacardi Legacy 30 magyar indulója közül harmadikként a hatos döntőbe, hogy még a bártender vizsgája sem volt meg és – klasszikus értelemben véve – egy percet sem dolgozott pultban.

Bacardi Legacy Global Coctail Competition
A fiatal mixologist tehetségéhez és elszántságához nem fér kétség, amit a nagy múltú versenysorozat első magyarországi döntőjében, február 23-án a Gerbeaud-ban be is bizonyíthat. A megmérettetés, amelynek győztese a San Franciscó-i nemzetközi döntőbe kvalifikálja magát, két részből áll. Az első 10 perces etapban 2 perc áll a versenyző rendelkezésére, hogy az italából két darabot elkészítsen, majd ezt 5 percben bemutassa a zsűrinek. Ezután a bírák 3 percben felteszik kérdéseiket, majd a versenyzőnek egy 20 perces prezentációban kell beszámolnia az elődöntő óta eltelt 3 hónapos promóciós időszakról. Itt a bartender már mint marketinges áll az ítészek előtt, és azt meséli el, miként népszerűsítette az általa megálmodott italkreációt. Nikoletta itt is jó esélyekkel veszi fel a versenyt a nála sokkal tapasztaltabb mezőnnyel, hiszen a La Musát már a világ több exkluzív bárjában is elkészítették Tokiótól Milánón át Bostonig.

Klasszikus ital egy nagy csavarral: La Musa
A daiquiri egy klasszikus rum koktél, amely lime-mal és cukorral készül fehér rumból. Ezt gondolta újra Nikoletta, aki a nyolcvanas évek koktéljainak népszerű összetevőjét, a banánt csempészte vissza az italba. „Az elmúlt pár évtizedben nem használták a banánt, mert a rostossága nem volt összeegyeztethető a koktélokkal szemben támasztott esztétikai elvárásokkal – magyarázza Nikoletta. – Én olyan természetes banán esszenciát adtam a daiquirihez, ami nem befolyásolja az ital kinézetét, viszont jól érezhetővé teszi a banános ízt.” Az alkoholmentes darjeeling és kamilla bitter csöppel befejezett koktél igazán különleges, mégis megfelel az aktuális nemzetközi trendeknek, miszerint a versenyeket és a vendégeket is az egyszerű koktélokkal lehet megnyerni. „A nagy klasszikus Bacardi koktélokat megújítani sosem egyszerű feladat, ezért is olyan nagy presztízsű ez a verseny, de bízom benne, hogy sikerül tisztességesen helyt állni ebben a férfias küzdelemben, majd utána ebben a férfiak által dominált szakmában is – mondja minden álszerénység nélkül a La Musa megálmodója. – Ahogy a mondás tartja, minden ital mögött van egy sztori. Remélem, a zsűrinek tetszeni fog az enyém.”

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése