TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Mutasd a cookie-dat, és megmondom ki vagy!

7590
Ismét megrendezték a legnagyobb évindító marketing rendezvényt, a III. Magyar Marketing Fesztivált, amelyen megerősítést nyert, hogy egyre fontosabb a saját média létrehozása.

A konferencia előadói szerint ezek lesznek 2016. trendjei a felmérések alapján: ügyfél és vásárlói pszichológia (hatástan), e-mail marketing, analytics, ügyféllojalitás (CRM), kkv-márkaépítés, személyes bizalomépítés/értékesítés, YouTube- és videómarketing, adwords, keresőoptimalizálás (SEO), tartalommarketing, pillanatmarketing, e-kereskedelmi (ideértve a webáruházzal kapcsolatos) trendek (pl: kosárelhagyás), Facebook-marketing, web-ergonómia (UX). A szakkiállításon a témákhoz kapcsolódóan a kiállítók szintén bemutatták év eleji a legújabb termékeiket, szolgáltatásaikat.

Miklovicz Norbert a konferencia szervezője nyitó előadásában a neuromarketing előretöréséről beszélt. A vevőszerzés tekintetében a négy legfontosabb ismérv:

-          emlékezzen ránk (márkaépítés);

-          konverzió, azaz iratkozzanak fel a hírlevélre, térjenek vissza, vásároljanak;

-          minél többen váljanak lojális vásárlóvá;

-          az ügyfeleinkből közösséget építünk.

 

Kosárelhagyás ellen remarketing
Tonk Emil arra bíztatott, hogy vegyük úgy, mintha öt kemény versenytársunk lenne, akkor is, ha egy sincs. Szaladják Linda a kosárelhagyásról és a megoldásról beszélt: 6000 webshop létezik ma Magyarországon. 100 vásárlóból 67% otthagyja, a kosárban a terméket, nem fizetik ki, az ő meggyőzésükre a megoldás a remarketing. Ha például magasnak tartják a szállítási költséget, adjunk 10% kedvezményt, vagy hirdessük a webshopot. Az up sell, cron sell remarketing akkor hatásos, ha babaágyat vásárolnak nálunk, és ehhez ajánlunk ágyneműt, baldachint, babacuccokat. Reselling remarketing esetében körömcipőt ajánlunk tavasszal annak, aki csizmát vett novemberben, és színes nyomtatópatront ajánlunk meghatározott idő után a nyomtatót vásárlónak.

A kkv szektor idei legfontosabb lehetősége az email marketing, de komoly változások történtek a szabályozás terén. Webjog 2016. előadásában dr. Horváth Katalin a legális listaépítés részeit így látta: adatvédelem, webshop impresszum, listaépítés-hírlevél. 2015-ben huszonöt ügyet vizsgált a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH), és a legmagasabb bírságot szabta ki az adatbázis kereskedelemmel, termékbemutatóval és követéskezeléssel való visszaélésekkor. A büntetés mértéke egyre magasabb, tavaly 600.000 Ft-nál kezdődött, ma már a 10-20 milliót is elérheti.


Ha a jogi kérdéseket tisztáztuk
A legfontosabb, hogy valóban ne spammeljünk, tehát ne küldjünk kéretlenül hírlevelet. Pogátsník László (Origó) Nyerő hírlevél stratégiák 2016 című előadásában a vevők szegmentálásáról beszélt. A Google 2015-ös felmérése szerint 1-2 percet töltenek hírlevél olvasással az ügyfelek. „Ha nem reagál az üzenetekre, akkor írhatunk neki külön egy másik levelet, hogy emlékeztessük, mennyi minden történt és szeretettel várjuk vissza” – ajánlja a szakértő. 2016-ban törekedjünk arra, hogy hasznos információt küldjünk ki, a promóció maradjon háttérben, csak másodlagos formában jelenhet meg. Még több pop (felugró) ablak, ami invitál, hogy iratkozzon fel a hírlevélre, de csak a potenciális lehetőségek figyelembevételével. A hírlevelet írjuk alá, legyen nagyon személyes, és megfelelő időzítéssel menjenek. Ha személyes válaszok érkeznek, akkor jól csináltuk.

Ne felejtsük el, hogy a márkánk nem olyan, mint amilyennek mi gondoljuk, hanem amilyennek mások gondolják. Hinora Bálint a márkaépítés új evolúciós szakaszáról beszélt, Brand a lelke mindennek című látványos prezentációjában. A márkaépítést ő így látja négy lépésben:

1, kutatás, helyzetanalízis;
2, márkapiramis felépítése;
3, célcsoport-specifikus kreatív tervezés, különböző üzenetek;
4, kommunikáció.

 

Pillanattartalmak
A hírlevél mellett 2016-ban a tartalommarketing a pillanattartalmakban lesz a leghatékonyabb. Hernádi Gábor a Star Network tulajdonosa az idei YouTube marketing trendeket részletezte. A különböző tartalmak  60% mobilról érkezik és 4-5 millió ember néz Magyarországon youtubos tartalmat. Leglátogatottabb videó: Gangnam style 2, 5 milliárd megtekintés. 2, Adele: Hello 1 milliárd megtekintés 74 nap alatt. Magyarországon Majka a legsikeresebb, tv műsorokat is felülmúlja. Szulejmán sorozat a legnézettebb 792 ezer megtekintés, ezzel szemben a Hollywood hírügynökség 939 ezer. A leggyakrabban használt keresőmotor még mindig a Google, de a második helyen már a YouTube szerepel.

Havonta 2000 új oldal születik és legnagyobb a kereslet a mikromomentumok, vagy pillanattartalmak, illetve mobiltartalmak iránt, árulta el Sipos Zoltán, a Kreatívkontroll vezetője, aki a 2016-os tartalommarketinget elsősorban a mobilos tartalmakra irányítja. 2015-ben már legalább 10 országban kerestek többen mobilról, mint desktopról. 68% felébredés után 15 percen belül ellenőrzi a mobilt, 30% pedig nyugtalan lesz, ha nincs nála mobil.

A jól működő vállalkozás alapja a megfelelő honlap üzemeltetése. De mi történik akkor, ha a weboldal már elöregedett, és már nem olyan sikeres? Éles László a SEOsiker ügyvezetője a honlapok életciklusát több részre osztotta: elkezdés/bekapcsolás, beindulás, szezonális/ingadozás, elöregedés-kifutás – mindez 2,5 év alatt. Vagyis még egy jól működő weblap mellett kezdjük el az újabb honlap tervezését!

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése