TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Lassan közeledik az évnek az az időszaka, amelyet nem csak a korai sötétedés, de a megfázás és az influenza is beárnyékolhat.

Világviszonylatban nézve évente 2-3 alkalommal esünk át ilyenmegbetegedéseken főként az őszi-téli szezonban, és átlagosan 5 napig tart afelépülés. Sokszor azonban nem pihenéssel, hanem munkával töltjük agyógyulás napjait is, erősítette meg egy globális kutatás.



Amíg az a legtöbb szülő számára természetes, hogyha gyermekeimegbetegszenek, akkor otthon kell maradniuk, addig magukról nem ígygondolkodnak a felnőttek. Több mint 66 százalékuk akkor is bemegy dolgozni,ha észleli magán a megfázás jeleit, mutatott rá a Wick Pharma GmbH 2014-ben,15 ország részvételével készített felmérése. Érdekes ellentmondás, hogy bárlegtöbben betegen is munkába állunk, az viszont frusztrál minket, ha akollégánk orrot fújva, tüsszögve ül mellettünk. A válaszadók  több mint 60százalékát zavarja a meghűlt munkatárs jelenléte, sőt a magyaroknál ez azarány 71 százalék volt. Világszinten egyébként gyakran nekik tulajdonítjuk,ha ledönt minket a lábunkról egy-egy kellemetlen kór: a 15 000 résztvevőközel 64 százaléka igennel válaszolt arra, hogy kollégájától kaphatta el amegfázást.


A kutatás adatai szerint egész évre kivetítve átlagosan 2-3 alkalommalösszesen 5-5 napig vagyunk betegek, viszont ehhez képest a válaszadók 64százaléka 4 vagy még annál is kevesebb napot töltött tavalybetegszabadságon. Felmerül a kérdés, miért dolgozunk betegen? Globálisszinten az alábbi két választ jelölték meg fő okként a megkérdezettek:félnek, hogy kiesnek a munkából, illetve úgy vélik, hogy kisebb" betegségeknem jelentenek okot az otthon maradásra.  Ebben igencsak különböznek amagyarok válaszai a nagy átlagtól: mi ugyanis a munkáltatói nyomást,valamint a pénzügyi okokat jelöltük meg az első két helyen.


Annak érdekében, hogy a most következő szezonban elkerülhessük a megfázásostüneteket, egészségesen élvezhessük családunk társaságát, és ne orrot fújvavégezzük a munkánkat, érdemes időben elkezdeni a felkészülést. A globálisfelmérésből az is kiderült, hogy mindezt hogyan tesszük a legtöbben:vitaminokkal turbózzuk a szervezetünket (44%), jobban odafigyelünk azétkezésre (34%), gyakrabban mosunk kezet (34%), valamint beraktározunk vénynélkül kapható készítményekből (31%).

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Gucci reklámfilm

:)))

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése