TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Tévé a farzsebben

7533
Egyre kevesebben karikázzák a műsorokat a programújságban. Amellett, hogy egyre kevesebb a világunkban a golyóstoll és a nyomtatott újság, azoknak a száma is csökken, akik eltűrik a médiafogyasztás idő- és térbeli megkötöttségét.

Külföldön már nagy népszerűségnek örvend és az elmúlt években itthon is egyre kihasználtabbá válik a Video On Demand, vagyis lekérhető tartalmak technológiája. Mi döntünk róla, mikor, mit, hol és milyen eszközön szeretnénk megnézni, hiszen a tévé és rádió elférhet akár a zsebünkben is, a mobilunkon.

Az alternatív műsorterjesztési technológiák egyre erőteljesebb szerepet töltenek be a mindennapjainkban. Az évtizedeken keresztül megszokott, központilag szabályozott műsorfolyam mellett fontossá válik a lekérhető tartalom, vagyis bármit bármikor visszanézhetünk, újranézhetünk megfelelő technológia segítségével. Emellett természetesen a lineáris médiafogyasztás sem tűnik el, színtere azonban kitágult. Az OTT, vagyis Over The Top fejlesztésekben rejlő lehetőségeket az utóbbi néhány évben Magyarországon is egyre több szolgáltató és fogyasztó használja ki. Egyes becslések szerint bár napjainkban még mindig a broadcast tartalmak a legnépszerűbbek, 2020-ra az OTT világszerte átveheti a vezető szerepet a lineáris tartalomfogyasztás felett.

 

A felgyorsult életvitelnek köszönhetően, főleg a Z generáció tagjai azt várják el, hogy akkor és úgy juthassanak egy tartalomhoz, ahogy idejük és kedvük tartja, kötött programoktól és műsorrendektől függetlenül. Az Egyesült Államokban már jól látszik, hogy a fiatal korosztály többsége online tartalomfogyasztó, ez a tendencia pedig nálunk is egyre érezhetőbbé válik. Bár az OTT hazánkban még csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, a piaci szereplők egyre inkább próbálnak ebbe az irányba elmozdulni. A legnagyobb tartalomszolgáltatók, mint például a televíziócsatornák általában ingyenesen teszik közzé online felületeiken a legtöbb saját gyártású műsorukat, de ma már a nagy mobilszolgáltatók sem maradnak ki a versenyből: ők előfizetőiknek kínálnak hasonló lehetőségeket. Emellett a piacon megjelentek a kifejezetten internetes tartalomtovábbításra létrejött szolgáltatások is, amelyek szintén a „bárhol, bármikor” elv kiszolgálását tűzték ki célul, mindenféle egyéb előfizetéstől függetlenül.

 

„Ahogy a digitális rádiózást, a 4K-t, az UHD-t, a 3D tartalommegjelenítést és a digitális tartalmak védelmét, úgy azt is boncolgatásra érdemes témának tartjuk, hogy milyen OTT technológiák jelentek meg az utóbbi időben itthon, illetve milyen fejlődés várható a jövőben. Fontos, hogy minél inkább megismerjük ezeket a technológiai újításokat és a bennük rejlő lehetőségeket, valamint, hogy biztosítsuk ezek integrációját a mindennapjainkba, hiszen csak így tudjuk majd felvenni a lépést a jövő generációjával” – mondta el Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója. A szakma legpatinásabb szervezeteként a kérdéskört egyéb médiatechnológiai és infokommunikációs téma mellett a HTE MediaNet idei rendezvényén dolgozzák fel októberben, Kecskeméten.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése