TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Hiába szabnák át a SZÉP kártyát

7498
Korlátoznák a SZÉP kártya éttermi felhasználását, holott akkor sem fog többet utazni a magyar, ha kevesebb helyen lehet majd melegételt vásárolni.

Több tízezer SZÉP kártya elfogadóhely van országszerte, és a béren kívüli juttatási forma népszerűséget jól mutatja, hogy tavaly csak az OTP SZÉP kártyások száma meghaladta a 800 ezret. A sajtó nemrég megírta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium átalakítaná a rendszert, mivel eredetileg a turizmus fellendítésére találták ki, ám az utóbbi időben főként a vendéglátásban költötték el a kártyatulajdonosok a levásárolható összegeket. Az átalakítás célja, hogy a szálláshelyeket helyezzék előtérbe, méghozzá az éttermi felhasználás visszaszorításával. Az első tervek szerint nem minden étteremre vonatkozna a korlátozás, de a gyorséttermekre biztosan.


A Falatozz.hu online ételrendelő portál adatbázisából egyértelműen látszik, hogy a tervezett módosítás rengeteg embert érint, hiszen 2015. első félévében a felhasználók 18,6 százaléka rendezte az ebédjét vagy vacsoráját SZÉP kártyával, illetve a rendelések összesen 16,7 százalékát fizették SZÉP kártyával. Ezek a vásárlók átlagosan 2410 forintot költöttek SZÉP kártyával egy rendelés során.


A SZÉP kártyákra a munkáltató tölti fel a – legfeljebb évi 450 ezer forintos – keretösszeget, amely három alszámlára, azaz zsebre különül el. A Szállás zseb évi maximum 225 ezer forinttal, a Vendéglátás alszámla 150 ezer forinttal, a Szabadidő szekció pedig 75 ezer forinttal terhelhető. A munkaadó által elutalt összeget csak arra lehet felhasználni, amire hivatott, vannak azonban átfedések: a szabadidő és a vendéglátás zseb kerete ugyanis egyaránt fordítható szálláshely-szolgáltatásra (fordítva azonban ez nem lehetséges).


A hotelek, panziók és wellness központok nyilván azt remélték, hogy a náluk pihenők a kártyán található melegétel-keretet is helyben fogyasztják le. Ám a SZÉP kártya beépült a köztudatba, mint egy úton-útfélen használható alternatív fizetési eszköz, ami akár ebédidőben egy közeli gyorsétteremben, vagy online ételrendelésnél egyaránt felhasználható. Ezért idővel borult az arány, hiszen érthető okokból gyakrabban ebédel a magyar dolgozó, mint ahányszor kikapcsolódik.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2018 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése