TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szerény üzleti tervükben napi 45 vendéggel számoltak tíz hónapon belül. Az első üzlet már a nyitás napján hozta ezt a számot, így nem csoda, hogy a korábbi piaci rést ma már 42 BioHair szalon tölti be.

A BioHair alapítói, Perger Gabriella és Binder Géza a L’Oréalnál ismerték meg egymást. Gabriella marketingmenedzserként, Géza pedig mint fodrász volt kapcsolatban a L’oreal-al. A két szakember 2000-ben BinderArt Szépségszalon néven nyitott presztízs fodrászatot, amely egészen a gazdasági válságig sikeresen működött. 2009-től azonban az ilyen típusú üzletek forgalma csökkeni kezdett, így a tulajdonosok az új piaci környezetnek megfelelő koncepciót dolgoztak ki.


Üzleti terv: Teljesítve
Az elképzelés legfontosabb szempontja az volt, hogy elérhető árakon, időpontfoglalás nélkül jussanak a vendégek magas színvonalú és természetes alapanyagokra épülő hajápoláshoz. A nyitás napján 45 fő érkezett a szalonba, így már februárban teljesült az a vendégszám, ami csak az üzleti terv 12. hónapjában szerepelt. Az alapítók rájöttek, hogy ez nemcsak a szerencsén múlt, hanem piaci résre bukkantak. Mivel azonban saját tőkével már nem rendelkeztek a bővüléshez, franchise hálózatban kezdtek gondolkozni. Az első partnerek csupán néhány havi adat alapján vágtak bele a szalonnyitásba. Az ismerősök és barátok után sorra jelentkeztek a márkának bizalmat szavazó vállalkozók és 2010 végére már tizenkettő, 2011 végégre pedig 30 BioHair szalon várta a vendégeket.

Díjak és fejlesztések
A cég 2011-ben elnyerte a Magyar Franchise Szövetségtől „Az év legdinamikusabban fejlődő franchise hálózata címet”, majd 2012-ben megkapta az év „Marketing díját” is. Még ebben az évben beindultak a fejlesztések: bevezették a szalonokban a szintén bejelentkezés nélkül igénybe vehető Expressz manikűrt és az Expressz kozmetikát, valamint az ammóniamentes hajfestés szolgáltatást, amely során egy speciális gőzburával csökkentetik le a hajfesték hatóidejét 8 percre. 2014-ben elindult a vidéki terjeszkedés, ma 42 tagja van az országos hálózatnak. Idéntől működik a saját fejlesztésű BioHair vendégelégedettségi monitor, amellyel a vendégek rögtön a szolgáltatás igénybevétele után visszajelzést adhatnak arról, hogyan érezték magukat az adott szalonban. Szintén a 2015-ös év újdonsága a saját frizurakollekciókat bemutató füzet és az áprilisban debütáló saját márkás termékcsalád, amely samponokat és balzsamot tartalmaz. A termékek kizárólag növényi összetevőkből készülnek, illetve teljesen parabén-, SLES- és GMO-mentesek.

A siker titka
A siker az alapítók szerint a magas színvonalú szolgáltatás és az elérhető ár kombinációjának, illetve a vendégek ebből adódó elégedettségének köszönhető. A koncepció nagyon összetett, így mindenki talál benne olyat, ami miatt a BioHairt tudja választani: a kismamáknak fontos a természetesség, a nyugdíjasoknak az alacsony ár, az elfoglalt nőknek a gyors, professzionális kiszolgálás, a férfiaknak, hogy nem kell bejelentkezni.
A magas színvonal fenntartása érdekében a BioHairnél nagy hangsúlyt fektetnek a szakmai és kommunikációs képzésekre egyaránt, illetve, sok időt és energiát fordítanak a szalonok ellenőrzésére – nemcsak a területi képviselőket látogatják sűrűn, de próbavásárlásokat is tartanak. A közeljövő tervei között további kelet-magyarországi szalonnyitások szerepelnek, illetve a tulajdonosok nem titkolt szándéka, hogy külföldön is megjelenjen a franchise.

A Google Ground létrehozásakor azt éreztem, hogy a tágabb értelemben vett szakmának adunk valamit, amiből mindenki profitálhat és egy igazi szakmai közösségi hely jön létre.
Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése