TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

Szerény üzleti tervükben napi 45 vendéggel számoltak tíz hónapon belül. Az első üzlet már a nyitás napján hozta ezt a számot, így nem csoda, hogy a korábbi piaci rést ma már 42 BioHair szalon tölti be.

A BioHair alapítói, Perger Gabriella és Binder Géza a L’Oréalnál ismerték meg egymást. Gabriella marketingmenedzserként, Géza pedig mint fodrász volt kapcsolatban a L’oreal-al. A két szakember 2000-ben BinderArt Szépségszalon néven nyitott presztízs fodrászatot, amely egészen a gazdasági válságig sikeresen működött. 2009-től azonban az ilyen típusú üzletek forgalma csökkeni kezdett, így a tulajdonosok az új piaci környezetnek megfelelő koncepciót dolgoztak ki.


Üzleti terv: Teljesítve
Az elképzelés legfontosabb szempontja az volt, hogy elérhető árakon, időpontfoglalás nélkül jussanak a vendégek magas színvonalú és természetes alapanyagokra épülő hajápoláshoz. A nyitás napján 45 fő érkezett a szalonba, így már februárban teljesült az a vendégszám, ami csak az üzleti terv 12. hónapjában szerepelt. Az alapítók rájöttek, hogy ez nemcsak a szerencsén múlt, hanem piaci résre bukkantak. Mivel azonban saját tőkével már nem rendelkeztek a bővüléshez, franchise hálózatban kezdtek gondolkozni. Az első partnerek csupán néhány havi adat alapján vágtak bele a szalonnyitásba. Az ismerősök és barátok után sorra jelentkeztek a márkának bizalmat szavazó vállalkozók és 2010 végére már tizenkettő, 2011 végégre pedig 30 BioHair szalon várta a vendégeket.

Díjak és fejlesztések
A cég 2011-ben elnyerte a Magyar Franchise Szövetségtől „Az év legdinamikusabban fejlődő franchise hálózata címet”, majd 2012-ben megkapta az év „Marketing díját” is. Még ebben az évben beindultak a fejlesztések: bevezették a szalonokban a szintén bejelentkezés nélkül igénybe vehető Expressz manikűrt és az Expressz kozmetikát, valamint az ammóniamentes hajfestés szolgáltatást, amely során egy speciális gőzburával csökkentetik le a hajfesték hatóidejét 8 percre. 2014-ben elindult a vidéki terjeszkedés, ma 42 tagja van az országos hálózatnak. Idéntől működik a saját fejlesztésű BioHair vendégelégedettségi monitor, amellyel a vendégek rögtön a szolgáltatás igénybevétele után visszajelzést adhatnak arról, hogyan érezték magukat az adott szalonban. Szintén a 2015-ös év újdonsága a saját frizurakollekciókat bemutató füzet és az áprilisban debütáló saját márkás termékcsalád, amely samponokat és balzsamot tartalmaz. A termékek kizárólag növényi összetevőkből készülnek, illetve teljesen parabén-, SLES- és GMO-mentesek.

A siker titka
A siker az alapítók szerint a magas színvonalú szolgáltatás és az elérhető ár kombinációjának, illetve a vendégek ebből adódó elégedettségének köszönhető. A koncepció nagyon összetett, így mindenki talál benne olyat, ami miatt a BioHairt tudja választani: a kismamáknak fontos a természetesség, a nyugdíjasoknak az alacsony ár, az elfoglalt nőknek a gyors, professzionális kiszolgálás, a férfiaknak, hogy nem kell bejelentkezni.
A magas színvonal fenntartása érdekében a BioHairnél nagy hangsúlyt fektetnek a szakmai és kommunikációs képzésekre egyaránt, illetve, sok időt és energiát fordítanak a szalonok ellenőrzésére – nemcsak a területi képviselőket látogatják sűrűn, de próbavásárlásokat is tartanak. A közeljövő tervei között további kelet-magyarországi szalonnyitások szerepelnek, illetve a tulajdonosok nem titkolt szándéka, hogy külföldön is megjelenjen a franchise.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése