TÉNYEK, TRENDEK, TANULMÁNYOK...

A dizájn még mindig különleges, jellegzetes és rendületlenül őrzi helyét minden idők leghíresebb üdítőital-csomagolásai között.

A popkultúra ikon, a filmsztár és számos tervező múzsája, vagyis a Coca-Cola híres kontúrpalackja 2015-ben ünnepli a 100. születésnapját.


Máig hiteles innováció
A Coca-Cola kontúrpalackot azért alkották meg, hogy megkülönböztesse a márkát a másolatokkal szemben. A felkérés szerint a The Coca-Cola Company olyan egyedi formatervet várt, amely alapján az ember akkor is felismeri a Coca-Cola üveget, ha sötétben tapogatja azt. A ma is használt kontúrpalackot az Indiana-állambeli Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg. Érdekesség, hogy az üveggyárat a kakaóbab formája és körvonalai inspirálták. Az 1915-ben szabadalmazott palack amellett, hogy egyedi és azonnal felismerhető, a legelső olyan Coca-Cola által használt üvegpalack volt, amelynek nem egyenes a fala. Akkoriban ez különösen nagy innovációnak számított, hiszen korábban nem volt olyan üdítőitalpalack-gyártó gép, amellyel nagy mennyiségben elő lehetett volna állítani domború falú üveget.

A kontúrpalack összetéveszthetetlen íveivel és jellegzetes vonalvezetésével az egész világon ikonná vált, és inspirálóan hatott egy egész évszázad egyes meghatározó pillanataira a film, a társadalomtörténet, a dizájn és a képzőművészetek területén.
„A Coca-Cola kontúrpalack a tudományos, funkcionális formatervezés remekműve. Egyszerűbben fogalmazva úgy tudnám leírni a palackot, hogy az alaposan átgondolt, logikus, anyagtakarékos és jól esik ránézni. Napjaink legtökéletesebb ‘folyadékcsomagolása’ és a csomagolástörténet egyik mérföldköve” – nyilatkozta anno a neves francia származású amerikai iparművész és formatervező, Raymond Loewy, aki jelentős szerepet játszott számos XX. századi klasszikus tárgy megtervezésében.

Eddigi leghosszabb kampányát indítja a Coca-Cola
A Coca-Cola ezt a rendkívüli kapcsolatot a popkultúra olyan ikonjaival ünnepli reklámjaiban, mint például Marilyn Monroe és Elvis Presley, amint éppen „megcsókolja őket” a Coca-Cola kontúrpalack. Ezek a ma már klasszikusnak számító képek a Coca-Cola palacknak az adott kor filmjeiben, zenéjében és társadalomtörténetében játszott inspiráló szerepét emelik ki. Ez a csók az elmúlt 100 év során több generáció számára elérhető volt, és ma is „elcsattanhat” egyszerűen úgy, hogy iszunk az ikonikus palackból.

A Fox filmstúdió egy hatalmas meglepetéssel köszöntötte Marilynt a 26. születésnapján. Ekkor közölték vele ugyanis, hogy ő lesz a főszereplője a Szőkék előnyben (Gentlemen Prefer Blondes) című színházi darab filmadaptációjának. Abban az időben ez a mű már két éve óriási sikerrel futott a Broadway-n, így ez nagyszerű előrelépési lehetőséget jelentett a szőke szépség filmes karrierjében.

A régi idők nagyjainak – Marilyn Monroe és Elvis Presley – fotói mellett a kampányban résztvevő országok mai hírességek és zenei ikonok bevonásával építik tovább a „Kiss Happiness” elnevezésű kampányt, amely egyébként a Coca-Cola eddigi leghosszabb reklámkampánya lesz, rekord ideig, körülbelül fél éven át fog tartani több mint 140 országban világszerte.

Nagy szakmai kihívás, hogy megértessük az emberekkel, az általunk képviselt minőségi szint nagyon jó ér-érték aránnyal párosul.
Gondoljuk át, mivel tudunk hozzájárulni a körülöttünk lévő emberek boldogságához, és ennek megfelelően cselekedjünk a lehetőségeinken belül. Ha mindenki így tesz, sokkal jobb lesz a világ.
A szakdolgozatomat a Starbucks marketingkommunikációjából írtam. Két évvel később megcsörrent a telefonom, és egy hang azt mondta, hogy van egy szabad marketinges állás a márkánál.

Budapest 4K

Gyönyörű film!

© 2000-2017 BTL.hu Telefon: 0620-9310-378 Hirek küldése